Tko je iskazao interes za budući polivalentni terminal u blizini putničke zgrade u Gaženici, to u Lučkoj upravi Zadar kriju kao zmija noge.
Nakon što je ravnatelj LUZ-a za Zadarski list objavio da je je stiglo šest ponuda, isti ravnatelj Željko Knežević je za Radio Zadar izjavio kako je stiglo osam prijava. On u istom razgovoru nije htio reći ni tko je ugovorni partner Luke Zadar d.d. , a zna se da je je to Čermakova tvrtka Delta terminali koja je kupila pogon za naftne derivate ulaskom u vlasništvo Tankerkomerca
Na konkretan novinarski upit, njegov zamjenik Đoni Štambuk također je zaobišao konkretan odgovor o tome tko bi tamo htio koncesiju:
Projekt izgradnje višenamjenskog terminala trenutno je u fazi izrade Masterplana predmetnog područja kao nužne podloge za sve daljnje aktivnosti te je započeto sa izradom Studije gospodarske opravdanosti davanja u koncesiju koja bi trebala dati potrebne ulazne podatke za buduće javno nadmetanje. Iskaz interesa je također prošao vrlo dobro te je više tvrtki iskazalo interes. U ovoj početnoj fazi cilj iskaza bio je prikupiti sve relevantne podatke o kompanijama koje su zainteresirane za predmetno područje te prikupiti njihove inpute vezano za aktivnosti koje bi obavljali kako bismo budući natječaj isplanirali što je moguće bolje i kvalitetnije, napisano je u odgovoru za naš portal koji se dugo čekao iz Lučke uprave Zadar.
Vezovi sedam i osam u teretnom dijelu luke u Gaženici prilično su dugački, a zbog dubine prikladni za pristajanje većih brodova, pa ne iznenađuje činjenica da se na javni poziv za iskazivanje interesa javilo osam tvrtki, uglavnom zainteresiranih za pružanje usluga za ro-ro promet odnosno prihvat brodova za prijevoz osobnih vozila i kamiona, izjavio je Knežević za Radio Zadar.
No, prije odluke o dodjeli koncesije treba pričekati što će pokazati studija ekonomske opravdanosti davanja područja u koncesiju. Taj bi dokument trebao gotov za oko dva tjedna, nakon čega slijedi priprema dokumentacije za javni natječaj.
– Gruba matematika govori da će tu biti investirano između petnaest i dvadeset milijuna eura. To su naravno podaci s kojima neslužbeno raspolažemo, a puno više ćemo znati kada studija bude završena. Znamo otprilike i koliko ljudi bi tu bilo zaposleno, no za sada ne bi s time izlazili u javnost, kaže ravnatelj Lučke uprave Zadar Željko Knežević.
Istodobno, Upravno vijeće Lučke uprave donijelo je zaključak o potrebi produbljenja podmorja do dvanaest metara dubine na području koje omeđuje vezove jedan, dva i tri.
– Ugovorni partner Luke Zadar d.d. radi s tekućim robama za što imaju i skladišta. U međuvremenu su kupili i bivšu Sojaru, gdje ubrzano rade na osposobljavanju tehničkih resursa za prekrcaj rasute robe. Mi ćemo ovim akcijama omogućiti da na to područje dolaze veći brodovi, što će koncesionaru i ugovornom partneru značiti veći promet, a samim time i veći promet Lučkoj upravi koja ubire prihode u lučkih naknada, od uporabe obale, a isto tako ima i postotak po ugovoru od prometa koncesionara ili njihovih potkoncesionara, informirao je Knežević.
U međuvremenu se radi na projektima i ugovaranju izvođača radova za sanaciju gata broj jedan koji je snimljen i u iznimno je lošem stanju, a izgrađen je prije više od 60 godina.