Vlada RH na današnjoj sjednici donijela je odluku o promjeni na državnoj liniji Zadar – Preko koja je podijeljena na trajektnu iz Gaženice i brzobrodsku iz Gradske luke. Prema slobnom tumačenju prilično nejasne odluke, druga po veličini prometa trajektna linija nominirana Preko- Ošljak- Gaženica neće više biti subvencionirana.
Ovo je tablica koja nikome ništa ne govori, objavljena u odluci Vlade RH.
Kada je ta linija s obavezom javne usluge bila na iskazivanju interesa za potencijalne brodare, a bez državnih subvencija, onda su objavljene iste brojke: učestalosti: 101 polazno-povratno putovanje tjedno u izvansezoni, 116 polazno-povratnih putovanja tjedno u niskoj sezoni i 126 polazno – povratno putovanje tjedno u visokoj sezoni.
Danas je obrazloženo:
Osnovna svrha donošenja predložene izmjene Odluke odnosi se na trajektnu liniju broj 431 Preko – Ošljak – Zadar/Gaženica i obratno gdje je došlo do transformacije linije iz neprofitabilne u profitabilnu sukladno financijskima pokazateljima. Također je predložena izmjena na brzobrodskoj liniji broj 9603 Jelsa – Stari Grad – Bol – Split i obratno gdje se minimalna učestalost prijevoza u niskoj i visokoj sezoni povećava s dosadašnjih 7 na 12 polazaka tjedno.
Navedeno povećanje učestalosti prijevoza se temelji na analizi stvarnih prometnih potreba na liniji. Predmetnom izmjenom Stari Grad bi se sa administrativnim središtem Splitom povezivao tokom cijele godine, a sve u cilju zadovoljenja potreba otočnog stanovništva, stvaranja boljih uvjeta za život na otocima i poticanja njihovog razvitka.
U Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2024. godinu te projekcijama za 2025. i 2026. godinu planirana su sredstva za isplatu naknade za obavljanje javne usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prometa u iznosu od 58.191.000,00 eura za 2024. godinu, 58.695.100,00 eura u projekciji za 2025. godinu i 59.795.100,00 eura u projekciji za 2026. godinu.
Natječaje za linije koje subvencionira Država provode se preko Agencije za obalni linijski promet, jedine koja je za Vlade Ive Sanadera osnovana u Splitu. Vlada Andreja Plenkovića je na istoj sjednici dala prethodnu suglasnost na Statut koji se usklađuje s pustim zakonskim izmjenama nakon 12 godina.
Statut je izmijenjen u dijelu u kojem se propisuje djelatnost Agencije te je u potpunosti usklađen sa Zakonom koji je proširio ovlasti Agencije. Također je smanjen broj članova Upravnog vijeća sa sedam na pet. Brisane su odredbe o uvjetima za izbor članova Upravnog vijeća kojima su se određivali minimalni uvjeti kao i odredbe o razrješenju članova Upravnog vijeća. Brisana je i odredba da Predsjednik Upravnog vijeća odlučuje u drugom stupnju o svim pitanjima u svezi s radom i radnim odnosom te ostvarivanju prava i obveza iz radnog odnosa radnika Agencije. Ovlasti Upravnog vijeća i ravnatelja su detaljnije propisane sukladno izričaju Zakona.
Statut je također usklađen sa Zakonom o javnoj nabavi u odnosnu na pitanje nepostojanja sukoba interesa članova Upravnog vijeća prilikom donošenja odluka o javnom natječaju za odabir brodara.