Plesne umjetnice Josipa Štulić i Kalliopi Siganou su kroz listopad održale kreativne plesne radionice u Dječjem vrtiću Latica u sklopu svog koreografsko-istraživačkog projekta Koreoigra u suradnji sa Zadarskim plesnim ansamblom. Kreativni plesni sadržaj namijenjen je djeci vrtićke dobi oko teme interakcije s prirodom.
Promatranje stabala, ponašanje životinja, pojave u prirodi, oblici i zvukovi inspirirali su ideje za pokret s najmlađom publikom. Priroda nikad nije statična, uvijek je u pokretu, a djeci predškolske dobi je prirodno izražavati se pokretom, slobodna su i zaigrana te tu leži potencijal za interakciju.
U suradnji s DV Latica, kroz pet susreta radioničkog tipa, koreografkinje su testirale svoje plesne igre s djecom. Susreti se nastavljaju u siječnju 2025. kada će ovaj plesni istraživački projekt u svojoj završnoj fazi uključiti još nekoliko zadarskih vrtića.
Susreti su održani u polivalentnoj dvorani dječjeg vrtića Latica. Djeca su imala priliku naučiti kako povezati svoje tijelo i prirodu. Susreti su bili prilagođeni djeci predškolske dobi urednog razvoja i djeci s teškoćama u razvoju, te su svi sudionici imali jednaku priliku za predložiti svoju ideju i izraziti svoju kreativnost i maštu.
Djeca su naučila kako se može izraziti kroz pokret, kako cijeniti ono što nas okružuje te kako upotrijebiti svoje tijelo na zanimljiv način interpretirajući razne predmete koje možemo pronaći u prirodi. Umjetnice Josipa i Kalliopi svojim su toplim i kreativnim pristupom prikazale drugačiji pogled na ples i naše tijelo u prostoru. Naučile su kako iskoristiti cijeli prostor koji nas okružuje. Također, kroz igru podizala se razina koncentracije, vježbalo se slušanje i zapažanje onoga što netko drugi radi kako bi svi skupa mogli ponoviti i imitirati.
S terapijskog gledišta kroz ove radionice poticani su kognitivni i motorički razvoj djece, a posebno praksija, prostorna orijentacija, shema tijela i položaj u prostoru. Koristeći predmete iz prirode poticana je i senzorička obrada informacija kroz taktilni, vizualni i olfaktivni sustav. Važno je spomenuti i socijalni razvoj koji je potican kroz komunikaciju, igranje uloga i samoizražavanje.
Projekt Koreoigra podržan je sredstvima Ministarstva kulture i medija RH.