Gradska vlast mijenja politiku zakupa poslovnih prostora u svom vlasništvu prema prijedlogu gradonačelnika Branka Dukića o kriterijima za utvrđivanje visine zakupnine i djelatnosti u poslovnim prostorima u vlasništvu Grada Zadra,
Na e-savjetovanju je odluka koju donosi sam Dukić, a odnosi se na poskupljenje cijene prostora koje se vezuju za zone. Podjela na pet zona prvi je put uvedena za poslovne prostore koji su unatoč podjeli i “ekstra zoni” sada zatvoreni na najprometnijim pozicijama.
Najskuplja je „Ekstra zona“ koja obuhvaća poslovne prostore koji se nalaze na Narodnom trgu, Širokoj ulici do križanja s ulicom Braće Vranjana, zatim poslovni prostori na adresi Majke Margarite 2 i 3 s ulazom s Kalelarge, ulice Elizabete Kotromanić i Mihe Klaića. Za te će poslovne prostore određena je početna cijena a od 30 eura po kvadratu, odnosno 25 eura za prostore površine veće od 50 kvadrata.
Za poslovne prostore do 50 kvadrata u Prvoj zoni koja obuhvaća ostale ulice područja MO Poluotok (koje nisu obuhvaćene Ekstra zonom), Obalu kneza Branimira od broja 10 do 27, cijena je 25 eura po kvadratu, a 20 eura za one manje od 50 kvadrata.
Druga zona obuhvaća područje MO Voštarnica te MO Jazine I, te je tamo određena cijena od 20 eura po kvadratu za manje prostore i 10 eura za veće.
Treća zona obuhvaća ostale dijelove Grada Zadra osim otoka te je za njih iznos zakupnine 10 eura, odnosno 5 eura za prostore veće od 50 kvadrata.
U četvrtu zonu spadaju otoci u sastavu Grada gdje je početni iznos zakupnine za 3 eura po kvadratu za prostore do 50 kvadrata, a 2 eura za veće prostore.
Grad Zadar je suvlasnik poslovnih prostora u opožarenoj zgradi koji su ispražnjeni već tri godine, a sada je to ekstra zona
Iznimno, navodi se u Prijedlogu, zakupcima poslovnih prostora koji obavljaju tradicijske, umjetničke, obrazovne, zdravstvene ili ostale niskoprofitabilne djelatnosti, može se odobriti umanjenje zakupnine do 50 posto u svrhu nastavka obavljanja navedenih djelatnosti.
Također, ako se na tri javna natječaja nitko ne javi, Grad ima pravo smanjiti iznos zakupnine za 10 posto, a ako se ne javi na šest natječaja, onda za 20 posto od početne cijene.
Zakup poslovnih prostora u gradskoj jezgri u praksi je nažalost odraz turističke sezone: posljednjih nekoliko godina u njima je ista robe, nemaju niti naziv trgovine jer one nisu namijenjene Zadranima koji su odustali od vlastitog Grada, a čemu je kumovala i takva trgovačka ponuda.
Pitanje je što Dukićevi žele postići najnovijom odlukom o zakupu prostora osim povećanja zakupnine. U njoj nema ni roka na koliko se daje u zakup prostor. U prvoj polovici ove godine, prihod od zakupa poslovnog prostora iznosio je 1.162.037,65 eura.
Odjel za gospodarenje gradskom imovinom ima registar poslovnih prostora iz kojih se ne vidi broj tih nekretnina, a kamoli status.