Uoči najavljenog prosvjeda zadarskih taksista 18. ožujka 2024. godine te njihovih izjava o izazovima u sektoru platformi za vožnje na zahtjev, medijima je upućen službene odgovore tvrtke Bolt.
O navodima za prosvjed, očitovao se Marko Radenović, direktor usluge vožnje na zahtjev Bolta u Hrvatskoj.
- Navod:
Neregulirani status: “Aplikacije poput Uber i Bolt ne posluju u skladu s domaćim zakonima i ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske, spuštaju cijene do te granice da idu ispod cijene javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika.”
Odgovor Bolta:
Prema javno dostupnim podacima, od zakonskog uređenja platformi vožnji na zahtjev u Hrvatskoj 2018. godine, cjelokupni taksi sektor je porastao 3x po broju vožnji te 4.5 x po iznosu fiskaliziranih računa. Broj fiskaliziranih računa za taksi usluge kod tvrtki registriranih s primarnom djelatnošću taksi prijevoza porastao je s 6.17 milijuna u 2018. godini na 19.1 milijuna u 2024. godini. Iznos fiskaliziranih računa za taksi usluge kod tvrtki registriranih s primarnom djelatnošću taksi prijevoza porastao je s 38 milijuna EUR u 2018. godini na 174.3 milijuna EUR u 2024. godini. Kada se u analizu uključe i tvrtke koje su taksi prijevoz registrirale kao sekundarnu djelatnost, rast je još izraženiji. Ovaj značajan porast ne samo da ukazuje na sve veću potražnju za taksi uslugama, već i značajno doprinosi hrvatskoj ekonomiji.
Bolt posluje u skladu sa zakonima Republike Hrvatske te ostvaruje prihod samo kroz proviziju od izvršenih vožnji te uredno plaća sve primjenjive poreze i davanja.
Vezano uz cijene, Bolt koristi dinamičko određivanje cijena kako bi optimizirao ravnotežu između ponude i potražnje u stvarnom vremenu. Naši napredni algoritmi analiziraju ključne faktore, uključujući trenutnu potražnju za vožnjama, dostupnost vozača, lokalna događanja, vremenske uvjete te povijesne trendove. Ovakav sustav osigurava korisnicima pouzdanu uslugu uz transparentno vidljive cijene prije prihvaćanja vožnje u aplikaciji. Cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila gdje prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane i to za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike.
- Navod:
Prekoračenje radnog vremena: “Vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonom propisano radno vrijeme, a u želji za zaradom uzrokuju nesigurnost u prometu, što može dovesti do ozbiljnih problema. Prijave su često na dva ili četiri sata, posebno su umirovljenici sudionici takvih prijava, a na cesti provode po dvadeset sati i ozbiljno ugrožavaju sigurnost sebe i putnika.”
Odgovor Bolta:
Bolt omogućuje pristup svojoj platformi isključivo tvrtkama i vozačima koji ispunjavaju stroge uvjete platforme, a dodatno imaju i sve zakonske uvjete propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu te su verificirani od strane nadležnih državnih institucija. Kao tehnološka platforma, Bolt ne zapošljava vozače, već povezuje korisnike s licenciranim partnerima – autotaksi prijevoznicima/agregatorima. Sigurnost naših korisnika i vozača naš je glavni prioritet, a platforma Bolt strogo se pridržava zakonskih okvira i pravila, također, svi partnerski vozači obvezni su poštovati lokalne zakone i propise vezane uz dozvole, prijave pa tako i radno vrijeme. Bolt redovito surađuje s nadležnim tijelima te provodi provjere kako bi osigurao usklađenost sa zakonskim normama. Digitalne radne platforme su jedini dionici u taksi prijevozu koji u stvarnom vremenu nadležnim tijelima šalju informacije o vremenu provedenom u vožnji za svakog pojedinog vozača koji vozi putem platforme. Boltu je prioritet osigurati odgovorno i sigurno iskustvo vožnje za sve sudionike u prometu. Kako bismo osigurali transparentnost i pridonijeli sigurnosti, važno je da nadležne institucije imaju uvid u eventualne slučajeve kršenja pravila. Stoga pozivamo i sve ostale dionike u taksi prijevozu da se usklade s istim standardima te u stvarnom vremenu nadležnim tijelima dostavljaju podatke o vremenu provedenom u vožnji za svakog vozača koji obavlja usluge taksi prijevoza. Na taj način zajednički doprinosimo sigurnijem i pravednijem sustavu za sve.
- Navod:
Nepostojanje lokalnih dozvola: “Aplikacije ne provjeravaju imaju li njihovi vozači potrebne dozvole za obavljanje prijevoza na određenim područjima.”
Odgovor Bolta:
Bolt je tržišni lider u Hrvatskoj s razgranatom mrežom od više stotina licenciranih autotaksi prijevoznika, osiguravajući široku pokrivenost i dostupnost usluge diljem zemlje. Surađujemo s licenciranim autotaksi prijevoznicima i njihova je obaveza imati dozvolu za obavljanje djelatnosti na području pojedine općine. Naša misija je pružiti korisnicima siguran, pouzdan i zakonit način prijevoza, uz istovremenu podršku vozačima u ispunjavanju svih regulatornih zahtjeva. Bolt ozbiljno shvaća sigurnost i usklađenost sa zakonima te od svih svojih partnera vozača zahtijeva ispunjavanje zakonskih uvjeta za obavljanje prijevoza.
- Navod:
Zloupotreba sustava od strane agregatora: “Agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz praksu prijave stečaja i ponovnog otvaranja poslovanja pod novim nazivom.”
Odgovor Bolta:
Bolt platformu koristi više stotina licenciranih autotaksi prijevoznika diljem Hrvatske te, za svaku završenu vožnju, izdaje se fiskalizirani račun s podacima o izvršitelju usluge. Autotaksi prijevoznici su odgovorni za vlastiti porez i druge fiskalne obveze prema državi. Državna tijela imaju značajan uvid u svaku vožnju ostvarenu putem Bolt aplikacije što im daje sve potrebne informacije u stvarnom vremenu.
- Navod:
Stroža regulacija prijave vozača: “Vozači bi morali priložiti sve potrebne dozvole prilikom prijave na aplikaciju, a aplikacije ne bi smjele omogućiti prihvaćanje naloga bez tih dozvola.”
Odgovor Bolta:
Bolt poštuje i pridržava se zakona Republike Hrvatske, a pristup našoj platformi moguć je isključivo uz ispunjenje strogih uvjeta i dostavu svih zakonski propisanih dokumenata za obavljanje prijevoza. Svi dostavljeni dokumenti prolaze temeljit proces verifikacije prije nego što vozač-partner dobije pristup platformi. Tek nakon što su svi dokumenti potvrđeni kao ispravni i valjani, vozač dobiva pristup platformi i potom mu se omogućuje primanje narudžbi za vožnju. Ovim pristupom osiguravamo sigurnost, zakonitost i visoke standarde usluge za sve korisnike naše platforme. Svaki vozač koji želi surađivati s platformom mora dostaviti relevantnu dokumentaciju, uključujući važeće vozačke dozvole, posjedovanje OIB-a, potrebnih kvalifikacija za rad te potvrdu da se protiv njih ne vode kazneni postupci, a, u slučaju državljana trećih zemalja, i dozvolu za boravak i rad. Dodatno, redovito provodimo provjere i surađujemo s nadležnim tijelima kako bismo osigurali poštovanje svih pravila i standarda.
Sada prosvjedujete protiv stranaca, a prošlih godina ni glasa protiv loopova i manijaka u vašim redovima koji pljačkaju ljude. Licemjernooo
Moraju po najslabijima
I ja bi da ne uvozimo voće i povrće i da živim ko car od svog malog vrta ali se jednostavno ne možemo vratiti u razdoblje prije 91
Ovi privatni taksisti su dno dna.
Kako samo zaskaču putnike koji izlaze iz autobusa na kolodvoru.
Najgore od svega je što su im žrtve najčešće stariji koji se ne koriste aplikacijama.
Sve po zakonu a u rangu onih koji dolaze starcima na vrata po “lažne novčanice”.
A štetu koju napravi turizmu jedan taksist bandit , 100 ljubaznih domačina ne more popraviti.
Zašto jedna strana firma ne a druga da
Koliko poreza plate, nositelji turizma taxisti i nezaobilazni iznajmljivači kaića?
Najveće kamikaze na zadarskim prometnicama, čast pojedincima koji savjesno i odgovorno sudjeluju u prometu.
A tko nama brani da radimo isto ili slicno .nas zakon je isti za sve.E BRANI NAM NESLOGA
Da nema bolta nebi NI Sia U taksi s ovim nadrkanim brajsonima trazite novi posa lopovcine
No koment
Daj još takvih aplikacija da se risimo ovih kleptomana u privatnim taxijima.
Daj nam kazi zašto ne radite u Sloveniji.
Naravno istinu iznesite.
Također recite zašto podrzavate firme ili agregatore kako ih nazivati a to su kriminalci
koji imaju masu otvorenih firmi i mijenjaju ih kao cigan konje na vašim aplikacijama.
Zgrcu stotine tisuća eura na kriminalan način u suradnji s vama. Nadam se da ćete skupa s njima doći na red kod USKOKA.
I PRESTANITE LAGATI VISE O VASOJ SKRBI ZA HRVATE
VISE SKRBITE SAMO ZA SVOJU GUZU
LP
Hahahaha sadi,spica,mate,stipe,marko,ivan,frane.koji je ?
Lipo neka akteri prosvjeda pokažu koliko su ispravni ..na koliko su prijavljeni.
Vidjeli smo svi u fb objavi jedan vaš s firmom u blokadi ( nešto nije plaćeno državi?) prebacio se u obrt , prijava na ..koliko ?
Odjednom ste brižni za korisnike : ko ih vozi itd , a te iste korisnike nazivate najpogrdnijim imenima jer koriste aplikacije.
Ti koji predstavljaš Bolt pričaš prazne priče tj laži. Pusti promet, daj reci koliko je Bolt i Uber platio poreza u RH.
IZNOS JE NULAAA.
TE takozvane agregatore podržavate a samim tim i njihovo kriminalno poslovanje.
I ptice na grani znaju da se njihove firme mijenjaju svakih par mjeseci a vi to podrzavate.
Žar mislite da je hrvatski narod glup pa ne kuži. Vi samo kredite novac nas hrvata i to vam je bitno, vaše laži o jeftinom taxi prevozu su prozirne.
Usput 90% automobila voze u najmu a niti jedan ugovor o najmu nije prijavljen poreznoj, i to podrzavate.
Pričate o vremenu tj prijavi vozača, apsolutno svi 100% vaši vozača vozi 5 puta više minimalno od prijavljenom vremena. Vi ste sebi računicu napravili kako vama paše a ne stvarnog stanja. Dolazak po stranku i vrijeme bez vožnje a provedeno u automobilu uopće ne računate.
ZNACI DA LAZETE SVE STO STE OBJAVILI
Vama je interes samo vaša provizija a ne ugoditi HR narodu
A koliko prijavljuju ti koji se bune protiv aplikacija? Daj Bože ako 5%
Koliko vidimo taxi je postao dostupan gotovo svima i niko se ne buni zbog prihvatljivih cjena.
Nađite drugi posa ! A ljude pustite i ne solite im pamet s kim da se voze. Njihov izbor .
Haha pa kako nula poreza, jedino ako radnici rade djabe
Ne jebe vas privatne taksiste ništa od ovog što ste naveli,vas jebu cijene vožnji preko ubera i bolta. Dica se masovno voze s njima,Puntamika-Kolodvor 6-7 eura,Poluotok-Stanovi 3-4 eura…..to vas jebe. Pa prije par dana čovik mi govori da mu je privatni taksi trazija od bolnice do kolodvora 10 eura. Alo,75 kuna za 500-600 metara vožnje. Štrajkajte vi slobodno i čekajte ove nesritne turiste da ih ogulite. A za ono što radite po kolodvoru većina bi vas tribala završiti na psihijatriji na pretragama
zafrkavaju se cili dan vozeći okolo i još se bune umisto da počnu raditi nešto konkretno, nor. moj susjed traži radnike da mu ziđaju nešto i ne more naći radnika, a plaća je veća od one koju taxist zaradi
Rijetko koristim, ali ako moram Uber je tu!
Da imamo češće gradske linije nebi morali koristiti Uber i Bolt,pa nebi bilo rušenja cjena. A i da ste se malo potrudili obnoviti vozni park i da vam vozači nauče osnove osobne higijene,možda bi se ljudi i vozili s vama
Najavljen je štrajk za godinu dana unatrag? 2024.?
Naravno da nekima smeta aplikacija a znamo i kome i zašto.
Koja je poruka prosvjeda ? Ili se vozite sa mnom po skupljoj cijeni ili idite autobusom?
A kad se već prozivate druge za niz navodnih nepravilnosti mislim da bi javnost htjela znati na koliko su akteri prosvjeda prijavljeni u svojim firmama , imaju li oni sve dozvole, plaćaju li sve na vrijeme ili su blokirani ..sve to dati na uvid.
Budi ispravan 100 % ( ili bar 99%) pa možešprozivati druge.