Međunarodna linija Zadar – Ancona izbrisana je sa stranice Jadrolinije. Nema je i vjerojatno više neće biti brodske veze s Italijom koju su talijanski brodari uspostavili davno prije rata.
Jedina međunarodna brodska linija koju Zadar ima „šaptom je pala”, kako smo i najavili, a da nitko od zadarske politike pa ni državni tajnik za more Josip Bilaver nisu to spriječili.
Iz Jadrolinije su to pravdali izostankom interesa putnika.
Kada gle čuda, u Anconi se bez problema napune dva broda – Marco Polo i onaj privatnog brodara pa je prema službenoj informaciji s njima u Split doplovilo 1.500 putnika i dovezlo 500 vozila.
<div><small><a href=”https://youtubeembedcode.com/de/” mce_href=”https://youtubeembedcode.com/de/”>youtubeembedcode.com/de/</a></small></div><div><small><a href=”https://enablejavascript.co” mce_href=”https://enablejavascript.co”>Enable javascript</a></small></div><div><small><a href=”https://youtubeembedcode.com/de/” mce_href=”https://youtubeembedcode.com/de/”>youtubeembedcode de</a></small></div><div><small><a href=”https://googlemapsgenerator.com” mce_href=”https://googlemapsgenerator.com”>Google maps embed</a></small></div>
Po zadarskim ulicama je moguće vidjeti talijanske registracije. Zadar i zadarski otoci su tradicionalno njihova destinacija. Ali nema broda Zadar s kojim će najbrže i najkraće doći do Zadra.
Trajekt kupljen za vrijeme tadašnjeg ministra Božidara Kalmeta, upravo za međunarodnu liniju Zadar – Ancona, ostao je na liniji Split – Stari Grad na Hvaru.
I to je politički izboreno, čuli smo sinoć u HTV emisiji turizam.hr od načelnika Jelse, Nikše Peronje kako je održan sastanak s direktorom Jadrolinije, Davidom Soptom i ravnateljicom Agencija za obalni i linijski promet u Splitu, Paulom Vidović. I bio je dobar sastanak jer smo uspjeli zadržati trajekt Zadar, objelodanio je načelnik Jelse. Jer trajekt Zadar je brži i komotniji te ima kapacitet kojim se dovozi veliki broj motoriziranih turista na Hvar, izjavio je načelnik Jelse. S otoka Hvara je upućena slavodobitna poruka i da je “prvi slobodni krevet na Braču”.
Eto njima našeg Zadra. Doplovio je u Zadar dva dana prije i onda su ga iz Jadrolinije vratili jer baš nema interesa putnika. Uzalud Zadar ima najveću i najfunkcionalniju putničku luku Gaženica na kojoj im Splićani iskreno zavide.
Čemu ugovor s koncesionarom koji ima obavezu povećanja prometa na toj međunarodnoj liniji. A sjeća li se još tko izjave župana Božidara Longina da će se koncesionar na toj liniji uvjetovati da plovi cijelu godinu. Osim što ne postoji koncesija za međunarodne linije već samo interes kojeg već godinama barem u kolovozu nije izrazio ni talijanski brodar SNAV, državni brodar je očito otplovio sa Zadrom.
Međunarodni gat u Gaženici ostat će prazan dok se ne uspostavi nova međunarodna liniji, najavljena iz resornog ministarstva – ona s Dračom u Albaniji.