Osam dana trebalo je čekati direktora Zračne luke Zadar, Josipa Klišmanića da nam napiše odgovore na novinarska pitanja. Ništa neuobičajeno za njega u kominikaciji s javnosti s obzirom na to da je za nemalu plaću čelna osoba zadarskog aerodroma u vlasništvu Države, Zadarske županije, Grada Zadra i Općine Zemunik.
Klišmanić je početkom siječanja za Zadarski list napisao kako “očekuju gubitak u iznosu do 25 milijuna kuna”. U odgovoru za naš portal, taj iznos je korigiran.
– Iako još uvijek nije revidirana i završena financijska 2020. godina, već sad možemo reći da su prihodi ostvareni na razini od oko 28.500.000 kuna. S obzirom na okolnosti i nije loš financijski rezultat, očekujemo gubitak ipak od oko 20 milijuna kuna. No godina još nije zaključena pa nemamo točan iznos, napisao je direktor Zračne luke, po struci dipl. ekonomist.
Pitali smo ga i za ažurirane podatke o prometu u 2020. godini?
– Trenutačno smo u zimskome redu letenja koji ni u redovnim uvjetima na Zračnoj luci Zadar nije naročito bogat. Za sada imamo samo domaće linije Croatia airlines-a za Pulu i Zagreb. Tako će i ostati do ljetnog reda letenja koji počinje potkraj ožujka i početkom travnja. Sezona 2021. još se dogovara, no očekujemo da će u svakom slučaju biti bolja od prošle. Što se tiče upravo te nesretne 2020. godine i Zračna luka Zadar je kao i sve ostale zračne luke u Europi imala drastičan pad prometa. Prošlu godinu smo završili na 120,975 prevezenih putnika ili 15 posto u odnosu na 2019. godinu kada smo prevezli 804,000 putnika. A da ne govorimo o usporedbi s prometom koji je planiran u 2020. godini prije Covid-19 krize, a on se kretao na oko 1.1 milijun putnika, analizirao je podatke direktor aerodroma.
Na pitanje jesu li i na koji način smanjeni rashodi u prošloj godini, direktor Klišmanić je izbjegao odgovor o tome da plaće nisu smanjene.
– Odmah po početku izvanrednih okolnosti vezanih za pandemiju Zračna luka Zadar je prilagodila svoje poslovanje novonastaloj situaciji na tržištu. Rashodi su svedeni na one koji su bili nužni za funkcioniranje zračne luke i osiguravanje zakonom propisanih sigurnosnih i zdravstvenih standarda, a svi projekti koji nisu bili nužni u tom trenutku ostavljeni su za neka bolja vremena, naveo je Klišmanić.
Vezano za rashode zaposlenih, odmah se je pristupilo razgovorima sa sindikatom i predstavnicima radničkog vijeća s kojima je dogovoreno da se na razdoblje od godine dana određene stavke Kolektivnog ugovora stavljaju van snage. I ovom prigodom moram zahvaliti svim radnicima na razumijevanju i spremnosti na odricanje od ugovorenih prava kao i na suradnji sindikalnoj podružnici Zračne luke Zadar, dodaje Klišmanić, misleći pri tom na moratorij koji je krajem svibnja stavljen na isplatu božićnica i otpremnina i ostalih obaveza Kolektivnog ugovora.
Odakle će se nastaviti, također najavljen investicijski ciklus u 2021.?
– Projekt izrade projektne dokumentacije uzletno-sletne staze 13-31 s pripadajućim voznim stazama Zračna luka Zadar je iznijela u ime vlasnika, a to je Republika Hrvatska, obzirom da sama staza nije u vlasništvu Zračne luke Zadar. Stoga vjerujemo da će izrađeni projekt biti dobra podloga za financiranje putem EU fondova ili na neki drugi način koji će vlasnik smatrati održivim. Projekt druge faze proširenja stajanke i rekonstrukcije postojeće stajanke trenutno je u procesu evaluacije za sredstva iz EU fondova za oporavak i otpornost za što se nadamo da će biti ocijenjen kao prihvatljiv projekt te kao takav i odobren, informirao je direktor Klišmanić.
Na pitanje projekta gradnje novog terminala, investicije procijenjene na najmanje pola milijarde kuna, Klišmanić nema konkretan odgovor.
– Projekt nove zgrade putničkog terminala nastojat ćemo pripremiti dijelom i za financiranje putem programa EU fondova dok ćemo dio financirati iz vlastitog poslovanja, odnosno putem kreditnih zaduženja kad se za to uslijed planirane faznosti steknu uvjeti, najavio je direktor Zračne luke Zadar.