Uz Dan obrane Zadra, 6. listopada ući će u kalendar zadarske povijesti i po jednom drugom događaju koji spada u rubriku Vjerovali ili ne.
Na taj dan prije šest godina, točnije 2014., otvorene su ponude na natječaj za koncesiju na Marinu Zadar. Stiglo je pet ponuda, a natječaj do dana današnjeg nije zatvoren. Gotovo svake godine najmanje jednom pitamo Ministarstvo mora pa ponekad i samog ministra Olega Butkovića, koji je na početku mandata u Vladi Tima Oreškovića najavio kako će poništiti natječaj, ali nikakav odgovor ne dobivamo. Ovaj put je glasnogovornica tog ministarstva PR-ovski lagala kako je odgovor u izradi, ali naravno da nikada nije stigao.
Koliko zakonski može biti važeći natječaj s rokom beskonačnosti, čekanja Godota ili tko zna čega da se poništi ili možda zatvori s izborom koncesionara? Do toga teško da može doći, a da ne završi na sudu s obzirom na uvjete natječaja i na to da se status ponuđača uvelike promijenio.
Je li oni uopće postoje, je li i dalje postoji interes turske Dogus grupacije koja je praktički napustila Zadar i prodala sve marine s Jadrana? A oni su bili glavni napadači natječaja kojeg je tadašnji Tankerkomerc pokušao sudski osporiti u čemu su izgubili, ali su u međuvremenu i oni promijenili svoju vlasničku strukturu.
Tankerkomerc je upisan kao vlasnik marine, prve komercijalne koja je izgrađena u tadašnjoj Jugoslaviji, da bi se u Hrvatskoj kada još nije bilo pojma pomorskog dobra, a kamoli koncesionara, marinu unijeli u temljeni kapital. Istina je da su je oni izgradili i da je oduvijek bilo uvriježeno reći Tankerkomercova marina, kao i da bi ih Država trebala obeštetiti ukoliko koncesiju dodijeli nekome drugom. I tu počinje i završava zatvoreni krug najdužeg natječaja u koncesionarstvu pomorskog dobra na hrvatski način.
A na čekanju su još uvijek ponude, koje su uz Tankerkomerc, dali Marina Signum dd Zadar i Olive Island doo Sutomišćica, ACI dd Opatija, Belle Adria doo i konzorcij „Porto Jadera 1177″ (koji se sastoji od Belle Adria doo, Noa Zrce doo, Marina Hramina doo, Netom ZD doo, Boogie klub doo, Gold partner doo, Marina Nerezine doo, Contra regula doo, Roto dynamic doo, Marina Zrće doo, Netom doo), te zajednica sljedećih ponuditelja – Dogus marina upravljanje doo, Marina Dalmacija doo, Dogus Marine Croatia doo, Dogus Holding A.S.