Teško je reći je li veće iznenađenje bilo to što smo dobili odgovor na pitanja postavljena 24. lipnja Robertu Škifiću, ravnatelju Lučke uprave Zadar (LUZ), iznos koncesijske naknade za promet kruzera u 2019. godini kojeg je prije pet dana uplatio ZIPO.
Zadar International Port Operations, hrvatska firma turskog operatera GPH, nakon prve godine poslovanja s kruzerima, platili su 214.282,65 kuna. To je promjenjivi dio naknade, koju je ZIPO uz stalni dio od 1.6 milijuna kuna, platio na račun Lučke uprave Zadar nakon prve godine poslovanja s kruzerima. Ove brojke, nažalost, pokazuju kako 20-godišnja koncesija teško da će LUZ-u donijeti prihod 311 milijuna kuna, u što su uvjeravali vodeći ljudi LUZ-a prije dvije godina. Tada im je oporba spočitavala da su Turcima za 32 milijuna kuna dali Gaženicu.
Povratne informacije o koncesiji dobili smo od PR službe LUZ-a, kao i od osobe zadužene za pravo pristupa informacijama u LUZ-u, nakon što smo jučer objavili da ignoriraju naš upit.
U LUZ-u su obračunali koncesijsku naknadu na osnovu dokumentacije o prihodima i prometu u 2019. koje im je dostavio ZIPO. Taj nevjerojatno mali iznos koncesijske naknade, ZIPO je ostvario od prihoda za pružene osnovne lučke djelatnosti po stopi od 12 % te prema uslugama od ostalih gospodarskih djelatnosti po stopi od 6% posto.
Veći iznos, ali stalne koncesijske naknade uredno plaća Sarag Gaženica koja je 2016. dobila koncesiju na lučko područje za gradnju komercijalnog centra. Njima je prema službenim informacijama, stalni dio koncesijske naknade povećan sa 199.974,90 na 223.170,30 kuna godišnje odlukom Upravnog vijeća od 17.12.2018, očitovanje je iz LUZ-a. A zašto? Jer im je povećan prostor koncesioniranog područja.
“Na zahtjev koncesionara Sarag Gaženice, a prema zaključku Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja RH u upravnom postupku povećan je obuhvat koncesijskog područja sa 9.949 m2 na ukupnu površinu koncesije površine 11.103 m,” navode iz LUZ-a. Javnost do sada nije ni znala da je trgovačkom društvu Sarag Gaženica d.o.o. koncesija s 20 produžena na 29 godina.
I zato postoji obrazloženje iz LUZ-a:
“Razradom projektne dokumentacije – glavnog projekta s prilozima radi ishođenja građevinske dozvole zbog povećanja kvadrature objekta i povećanja vrijednosti investicije koja se prema dostavljenoj Investicijskoj studiji nije mogla amortizirati u prethodno danom roku koncesije i radi osiguranja daljnjih uvjeta za ishođenje kredita kod financijskih institucija, navodi se u službenim informacijama.”
Iz LUZ-a su potvrdili kako ih je koncesionar, firma u vlasništvu obitelji Ivice Suraća, obavijestio da im je krajem 2019. godine usvojen zahtjev radi izdavanja građevinske dozvole.
“U ovom trenutku, Lučka uprava Zadar nema saznanja je li građevinska dozvola kao završni akt pravomoćna i dostavljena nadležnom tijelu Grada Zadra, radi obračuna i plaćanja komunalnog doprinosa”, napisano je u dvostrukom odgovoru na novinarska pitanja koja su razotkrila velike promjene u Gaženici.