Zbog korone gradska tvrtka Liburnija već dva mjeseca ima reducirani vozni red autobusa, no manji broj putnika primjetan je već godinama.
– To su pravdali građevinskim radovima i povećanjem broja taksi vozila. Sada u trenutku pandemije, kada su se zatvorile škole i fakulteti, sve je postalo više nego vidljivo. Autobusi su vozili prazni, a ionako rijetke linije su prorijedili kako bi smanjili troškove, pa je i nekolicina ljudi koja koristi javni prijevoz, morala ići pješke na posao, upozorila je SDP-ova vijećnica Jelena Jelavić na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća.
Njezina je procjena kako će ova gradska tvrtka, koja godinama posluje s nulom ili minimalnom dobiti, 2020. godinu završiti u minusu.
– Isključivi korisnici javnog gradskog prijevoza su umirovljenici, studenti i učenici, a razlog tomu je neučinkovit model povezivanja grada. Potreban je novi prostorni model i frekventnije linije. O apsurdnosti sustava najbolje govori činjenica da autobusna karta u jednom pravcu košta 10 kuna, a za iste te novce izvan sezone možete parkirati 2 i pol sata u srcu Poluotoka. Loše organizirani javni gradski prijevoz generira gužve, nedostatak parkirališnih mjesta, zagađenje i potrošnju energije. Bezidejna uprava na čelu s pravnikom ovu će tvrtku odvesti sada u nelikvidnost, a kasnije i u propast ako se nešto ne promijeni. Dokad će na ovakav način poslovati?, pitala je Jelavić gradonačelnika Branka Dukića tražeći da joj se pisanim putem dostavi broj izdanih pokaza u proteklim mjesecima.
Dukić je odgovorio kako se u jednom dijelu može složiti s njom, no najavio je bolja vremena za Liburniju nakon završetka pandemije.
– Uvijek može bolje. Dobili smo 25 novih autobusa koji su trebali poboljšati promet. No, korona je zaustavila prihod i sada moraju tražiti načina kako to sve financijski izdržati, da se ne opuštaju radnici.