Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) objavio je preporuke za rad hotela i iznajmljivača, kao kampova i marina, a uz niz općih pravila o fizičkoj udaljenosti od 1,5 metar, higijenskim i zaštitnim mjerama, tu su i pravila za recepcije, bazene, itd.
Preporuke za hotele i iznajmljivače sadrže niz općih pravila i uvjeta za te prostore, prije svega pridržavanja mjera fizičke udaljenosti od 1,5 metara u odnosu na druge posjetitelje, izuzev ako se radi o članovima iste obitelji ili skupine.
Kod kampova i marina se preciznije razrađuje da poštovanje fizičke udaljenosti od 1,5 metara na cijelom prostoru kampa/marine (na recepciji, stolovi u ugostiteljskim objektima, na plažama npr. ležaljke, suncobrani, u redovima za čekanje pred barovima, trgovinama, kioscima, hladnjacima za sladoled i sl.). U svim prostorima u kojima postoje sjedeća mjesta ili ležaljke ili suncobrani treba ih rasporediti na način da su jedni od drugih udaljeni 1,5 metar, a potrebno je poštovati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u u zatvorenim prostorima (objektima, službenom vozilu kampa/marine, djece u mini klubovima, sportsko-rekreacijskim sadržajima i sl.) sukladno definiranim kriterijima, precizira se za kampove/marine.
Hotelima, kampovima i marinama preporuča se na ulazima u hotelske ili zatvorene prostore (npr. predvorja, recepcije, sportsko-rekreacijske sadržaje, putove za plaćanja i sl.) te radne prostore za zaposlenike postaviti dovoljano dozatora s dezinfekcijskim sredstvom, osigurati zaštitnu opremu za zaposlenike koji ulaze u sobe gostiju (npr. spremačica i sl), osigurati dostatnu količinu jednokratnih papirnatih ručnika, ostalih jednokratnih materijala, sredstava i opreme za čišćenje, pranje i dezinfekciju, itd.
Potrebne su i vidljive obavijesti i informiranje gostiju o higijenskim postupcima, mjerama zaštite, možda im staviti informativni letak u smještajnoj jedinici ili ga dati prilikom prijave u kamp/marinu, kao i broj telefona odgovorne osobe koja dalje preuzima kontakt prema zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na Covid, itd.
Pravila su propisana i za recepcije, predvorja i ostale javne prostore, koje treba redovito prozračivati, učestalo dezinficirati recepciju (npr. svakih sat vremena, a prostor prijema i odjave gostiju i učestalije).
I na recepciji treba održavati fizičku udaljenost te smanjiti duljinu prijave/odjave ispod 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta), a ako to nije moguće postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sl.), predlažu epidemiolozi.
Preporuča se i primjena tehnologije, odnosno potencira obavljanja check-ina online/booking i prijava od kuće, uz opciju pronalaženja mogućnosti direktne prijave gosta na eVisitor, kao i primjena beskontaktnog ili plaćanja predračunom, samoskeniranje dokumenata i sl.
Također se savjetuje gostima da najave svoju odjavu odnosno check-out, kako bi im se mogao pripremiti račun i izbjeći zadržavanje na recepciji, kao i da mjenjačke poslove i podizanje gotovine ako je moguće obavljaju na bankomatima.
Preporuča se i da se u dizalima postave sigurnosne upute, uključujući i maksimalan broj gostiju ispred i u dizalu.
Posebne se preporuke odnose na osoblje hotela, među kojima su i opće zaštitne mjere, kao što su izbjegavanje bliskog kontakta s osobama sa simptomima povišene temperature, kašlja i/ili otežanog disanja, izbjegavanja rukovanja i bliskog razgovora, održavanja socijalne distance, pranje ruku ili korištenje dezificijensa, dnevno mjerenje tjelesne temperature, itd.
Također se preporuča, ako je moguće, organiziranje dvosmjenskog rada, uz sat vremena razmaka između dvije smjene kako bi se obavilo čišćenje i dezinfekcija površina.
Kampovima i marinama se preporuča da rade sa smanjenim brojem osoblja (po potrebi, ovisno o zauzeću), kao i da se osoblje podijeli u smjene te da se ne susreće na izmjeni smjene.
Detaljnije upute pročitajte na linkovima: preporuke za hotele i kampove.