Visokom ocjenom turisti su ocijenili zadovoljstvo destinacijom kao i većinu elemenata turističke ponude u Zadru i Zadarskoj županiji, pokazalo je istraživanje koje je provedeno tijekom 2019. godine na turistima korisnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika. Od elemenata ponude najviše su zadovoljstva iskazali sigurnošću destinacije te ljepotom i očuvanošću prirode i krajolika.
Najznačajniji rezultati istraživanja prikazani su u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije predstavnicima turističkih zajednica, jedinica lokalne samouprave, nacionalnih parkova i djelatnicima u turističkom sektoru. Istraživanje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru na odlaznom terminalu Zračne luke Zadar od lipnja do studenoga 2019. godine. Slučajni uzorak ispitanika obuhvatio je 800 ispitanika starijih od 18 godina, koji su ostvarili najmanje dva noćenja u Zadarskoj županiji. Rezultati istraživanja ocrtavaju profil, ponašanje i zadovoljstvo turista korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika u destinaciji Zadar i Zadarska županija.
Glavno odredište za trećinu gostiju koja doputuje zrakoplovima je grad Zadar, a s nešto više od osam posto po destinaciji slijede ga otok Pag, Split i Plitvička jezera. Radi se uglavnom o turistima mlađe životne dobi, što je u skladu s tipičnim putnicima koji putuju ovakvim prijevozom. Ispitani turisti najvećim dijelom su porijeklom iz Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske, ali i drugih europskih država koje imaju zračnu liniju sa Zadrom.
Ukupno gledajući cijelo putovanje, ostvarena je prosječna potrošnja od 660,75 eura po svakom turistu. Ako se ovaj iznos podijeli s prosječnim brojem dana koliko su ispitani turisti boravili u destinaciji, proizlazi da je potrošnja po osobi i danu iznosila 124,90 eura, što predstavlja iznadprosječnu potrošnju u hrvatskim okvirima.
„Tri četvrtine ispitanih u destinaciji su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine. Od prijatelja i rodbine su saznali i druge informacije o Zadru i Zadarskoj županiji, kao i iz putničkih mrežnih stranica poput TripAdvisora te s društvenih medija”, kazala je dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru.
Većina gostiju je, osim Zadra i Zadarske županije, posjetila Splitsko-dalmatinsko i Šibensko-kninsku županiju te otok Pag (Zrće), a od zaštićenih područja NP Plitvička jezera, NP Krka te NP Kornati. Rezultati ovogodišnjeg istraživanja također pokazuju kako je primarni motiv putovanja ispitanih turista uživanje u suncu i moru, zatim nova iskustva i doživljaji te razgledavanje nacionalnih parkova i parkova prirode. Ostali važni motivi koje su turisti pristigli niskotarifnim zračnim prijevoznicima naveli za motiv posjeta destinaciji su uživanje u gastronomiji, upoznavanje kulture i običaja te zabavna i kulturna događanja.
„Cilj Zadarske županije je stalno unaprjeđenje i jačanje turističke ponude posebice u pred i posezoni, ali i na turistički nerazvijenim područjima. Svjesni toga, zajedno s Turističkom zajednicom Zadarske županije provodimo niz mjera i potpora s ciljem pružanja dodatnih ponuda, odnosno aktivnosti koje omogućavaju produljenje turističke sezone i stvaranje prepoznatljivog imidža turizma Zadarske županije”, naglasio je Lovro Jurišić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove.
Među sadržajima za koje ispitanici navode da žele imati u ponudi obilasci su vinskih cesta i cesta maslinovog ulja, posjet obiteljskim seoskim gospodarstvima, zatim avanturističke i sportske aktivnosti, a istaknuli su nedostatak wellness i spa sadržaja te kupanja u bazenu. Turisti su najviše zamjerki iskazali na veliku gužvu, posebice u ljetnoj sezoni te na različite oblike signalizacije u destinaciji (cestovna, turistička i signalizacija na plaži).
Većina ispitanika, njih više od 90 posto, rado bi preporučilo Zadarsku županiju svojim prijateljima, a iako su ispitani turisti zadovoljni turističkom ponudom destinacije, iz rezultata je vidljivo kako je potrebno neprestano unaprjeđivati pojedine elemente te disperzirati sadržaje kako bi se smanjile gužve u destinaciji, posebice tijekom glavne turističke sezone, pokazalo je istraživanje Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.