Jedan od simbola grada Zadra proteklih je dana ponovno izgubio svoj sjaj. O novom kvaru na Pozdravu Suncu obavijestio nas je čitatelj uz fotografiju još uvijek ograđene solarne instalacije, koja je u svibnju, nedugo nakon velike obnove, bila meta vandalističkog čina. Jednako je bilo i nekoliko dana prije, pa su majstori to popravili, ali vidimo kako, ističe građanin Zadra.
– Prema informacijama od održavatelja elektronike Pozdrava Suncu (tvrtka Tiristor d.o.o Zadar koja je i izvela radove rekonstrukcije), dogodio se kvar na jednoj od jedinica za upravljanje i napajanje (tvz. data box) nizova led traka, što je za posljedicu imalo da otprilike 2/3 instalacije ne reproducira vizualne efekte. Kvar je jutros najvećim dijelom otklonjen (očekujemo da večeras “svijetli” 98% površine), a sutra će biti potpuno otklonjen zamjenom neispravnog elektroničkog elementa, informacija je iz Inovativnog Zadra, gradske tvrtke kojoj je povjerena odgovornost za solarnu instalaciju.
S obzirom da ovo nije prvi put da građani s Pozdrava Suncu odlaze razočarani, direktora Alana Kocipera pitali smo je li rekonstrukcija vrijedna 4 milijuna kuna adekvatno napravljena.
– Rekonstruirana elektronika instalacije Pozdrava Suncu praktično je u funkciji skoro 11 mjeseci, te smo u tom periodu zabilježili relativno mali broj kvarova. S obzirom da se spomenuta elektronika sastoji od preko 2000 elektroničkih komponenti (led trake, dana box-evi, kontroleri i sl.), te da je izložena raznim atmosferskim djelovanjima, nerealno je očekivati da povremeno nećemo imati kvarove na pojedinim komponentama. Neki od tih kvarova su manje vidljivi (npr. kad se pokvari neka od led traka), a neki poput ovoga su vidljiviji jer se pokvarila komponenta koja kontrolira veći broj led traka. Ono što je važno iz perspektive Grada i nas kao javnog naručitelja koji je u ime Grada proveo ovu rekonstrukciju je da je kod javne nabave radova ugovoren dvogodišnji jamstveni rok koji teče od 31.3.2019., te je u tom periodu osigurano održavanje ugrađenih elektroničkih komponenti na teret izvođača, ističe Kociper.
Direktor Inovativnog Zadra priznaje kako svakako moraju unaprijediti brzinu otklanjanja ovakvih kvarova.
– Problem je što se dio kvarova može daljinski ustanoviti i tu možemo brzo reagirati, dok za neke poput ovoga trebamo vizualnu kontrolu neispravnosti kako bi mogli reagirati i otkloniti kvar, stoga su nam prijave građana pa i novinara u ovom segmentu vrlo korisni, te vam na tome zahvaljujemo. U svakom slučaju, osmislili smo proceduru kako da budemo efikasniji u dijagnosticiranju ove vrste kvarova, te se nadamo da ćemo ubuduće ih ubuduće brže otklanjati, poručuje Kociper.