Rebeka V. Pevec, menadžerica koja se školovala u Americi te je do sada obnašala niz menadžerskih funkcija u kruzing industriji, nedavno je imenovana za novu direktoricu tvrtke Zadar International Port Operations, koja je dobila dvadesetogodišnju koncesiju za upravljanje terminalom u Gaženici. Novi direktoricu upitali smo koji će joj vaši prvi koraci nakon preuzimanja nove funkcije.
– Funkciju glavne direktorice Zadar International Port Operationsa preuzela sam u srpnju pa su prvi koraci već i napravljeni, odnosno u procesu su. Jedan od prvih koraka bila je i sama nominacija zadarske luke za kružna putovanja, tj. Zadar Cruise Porta za Seatrade Cruise Awards za luku godine 2019. za koju smo izabrani među tri finalista. Po preuzimanju dužnosti uobičajeno je promatrati i sagledati zatečeno stanje te odrediti hitne prioritete koje treba odraditi. Tako je bilo i u ovom slučaju. Krenuli smo s uspostavljanjem standardnih operativnih sistema i procesa, nabavom neophodne opreme, razvojem odnosa s desetak lokalnih tvrtki s kojima surađujemo i edukacijom njihovog osoblja.
Možete nam dati kratku ocjenu novih trendova u cruisingu – mijenjaju li se posljednjih godina želje i navike putnika i hoćete li svoja iskustva implementirati u vođenje terminala?
– Kao i u svakoj industriji, tako se trendovi mijenjaju i u industriji kružnih putovanja. Želje i navike putnika drugačije su nego li su bile prije 2, 5 ili 10 godina, što je vidljivo i iz sve većeg broja putnika koji odabiru kružna putovanja za odmor, putovanje, zabavu ili edukaciju. Današnji turisti i putnici žele cjeloviti doživljaj, a na kruzerima to mogu i dobiti. U taj doživljaj putovanja uključen je i sam proces rezerviranja krstarenja, izlaska iz aviona na destinaciji, transporta, dolaska i boravka na brodu te svaki pojedini posjet lukama u itineraru, sve do samog iskrcaja i povratka kući. Sva svoja iskustva, znanja i kontakte svakako ću iskoristiti u vođenju terminala.
Možemo li u sljedećoj godini očekivati veći broj dolazaka crusiera?
Već smo zaprimili prve dodatne najave za pristanak brodova, a više najava dolazaka svakako očekujemo nakon našeg predstavljanja na sajmu Seatrade u Hamburgu, što je u konačnici i glavni razlog odlaska na Seatrade. Global Ports Holding koristi mrežu svojih kontakata unutar industrije kružnih putovanja i na osnovu toga imamo već dogovorene razgovore s osam kompanija.
Kada bi Zadar mogao postati “homeport”?
– Nama u ZIPO-u i GPH-u to je jedan od glavnih prioriteta i sve naše aktivnosti idu u tom smjeru. Međutim, homeport je vrlo složen proces i operacija koja se uvelike oslanja na lokalnu zajednicu i njenu spremnost za to da bude dobar domaćin brodovima, gostima i posadi. Svaki poslovni subjekt i svaki član zajednice mora biti spreman odraditi svoju ulogu u uspješnom homeportingu, odnosno mora biti ambasador grada i regije. Kad kompanije razmatraju koja će im biti matična luka, tj. luka dolaska i odlaska, one sagledavaju cijeli niz faktora kao što su geolokacija, prometna povezanost, blizina aerodroma, kvaliteta hotela i prijevoza, ponuda izleta i sama atmosfera koja vlada u destinaciji. Važno im je i koliko je lokalna zajednica spremna sudjelovati u tome da se gosti osjećaju dobrodošlo, odnosno da im je boravak ugodan te da štoviše, i nadmaši očekivanja. Zadar već puno toga čini po tom pitanju, prepoznatljiva je destinacija, ima doista veliki potencijal i svakako može biti prepoznatljiv homeport u dogledno vrijeme.