I dok je početak građevinskih radova, svečano otvoren prije 10-ak dana na rekonstrukciji raskrižja Žmirići, prebačen za početak 2024. godine, zahuktali su se pripremni radovi – padaju borovi.
Firma koju su angažirali iz Strabaga koji je nositelj radova od 5.5 milijuna eura bez PDV-a, trasiraju put za nove prometnice kroz zelenilo na površini koja je u vlasništvu Grada Zadra.
Zeleni Žmirići sve su manje zeleni, koliko god su se stanovnici obližnjih zgrada trudili i radnom akcijom u suradnji s Nasadima, kroz udrugu sadili dodatna stabla i grmlje.
Hrvatske ceste su u suradnji sa Gradom Zadrom osmislile taj projekt, izjavio je ministar prometa Oleg Butković. Nitko nije kazao kako je projektiran u D&Z, projektnoj firmi u vlasništvu Zdravka Livakovića. Ministar je spomenuo i kontroverznu gradnju dodatne dvije ceste koje će biti privremene dok se radovi izvode kako bi se mogao odvijati promet, a onda će posati stalne.
„Za 15 mjeseci kad se završi ovaj projekt, onda će i te pristupne ceste biti u funkciji gradskog, bit će nerazvrstane i tu ćemo još dobiti dodatno rasterećenje, kazao je Butković za kojeg nije sporno da će Hrvatske ceste financirati gradnju ulica i onda ih dati u vlasništvo Gradu Zadru.
Do svega toga dolazi nakon što je napravljena rekonstrukcija državne ceste prema Viru s tek djelomičnom biciklističkom stazom koja, međutim, nikada nije provedena uz Žmiriće.
Koliko god se zagovarao rotor kao rješenje za ljetnu gužvu na tom raskrižju, presudila je naručena studija u prilog semaforiziranog raskrižja.
Ona je potvrdila izmjene Detaljnog plana uređenja (DPU) Žmirića koje je 2014. godine radio D&Z. Tim je Planom predviđena gradnja benzinske postaje s pratećim sadržajima uz državnu cestu D 306, na parceli oznake 1c.
U obuhvatu Plana se našla i gradnja pretežno uslužnih, trgovačkih i komunalno-uslužnih građevina, s pratećim sadržajima (skladišni kapaciteti, manji ugostiteljski objekti i sl.). I dogodio se Hey park.
Ceste tog DPU-a tek su sada došle na red. Moraju imati nogostup širok tri metra nogostupa širine 3,00 m na jednoj, te biciklističke staze širine 2,80 m (odvojene od kolnog prometa zelenim pojasom širine 1,00 m) na drugoj strani profila, tako piše u DPU Žmirića. A što će biti u praksi, treba biti strpljiv do ljeta 2025.