ZADAR– Upravno vijeće Lučke uprave Zadar u petak je donijelo odluku o dodjeli koncesije na 20 godina jedinom ponuditelju – tvrtki Zadar International Port Operations (ZIPO) koja je krajem prošle godine osnovana u Zagrebu. Iza te tvrtke stoji Global Ports Holding, međunarodni konzorcij kojem su vlasnici u Turskoj, a jedan od manjih suvlasnika Europska banka za razvoj i obnovu.
ZIPO će dobiti koncesiju za zgradu centralnog terminala, morski akvatorij te parkiralište. Koncesija im daje pravo upravljanja lučkim i gospodarskim djelatnostima (sve moguće usluge pa čak i bežični internet u Gaženici). Zadar International Port Operations – ZIPO ponudili su 1.628 000 za stalni iznos godišnje naknade koncesije, dok bi varijabilni dio bio 12 posto prihoda od lučke djelatnosti i 6 posto od gospodarske djelatnosti.
Za desetak dana toj će se tvrtki ponuditi ugovor kojeg će s njima sklopiti ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić. Njega je današnjom odlukom za to ovlastilo Upravno vijeće. Iako se navodi kako je prijedlog ugovora u natječajnoj dokumentaciji, ugovor je ključni dokument ovog “posla stoljeća” koji će javnosti po svemu sudeći ostati nedostupan. Jer njime se moraju urediti odnosi – što ako koncesionar ne ispuni obaveze iz natječaja kojim se Gaženica želi pretvoriti u matičnu luku neke kruzing kompanije.
“Zadar nam je važan i naš je cilj razviti Gaženicu u home port za kruzere i vjerujemo da je Global Ports Holding jedina kompanija koja može ostvariti taj cilj koristeći svoj položaj vodeće svjetske tvrtke za upravljanje lukama za kružna putovanja, izjavio je za Zadarski list Arpak Demircan, direktor tvrtke ZIPO- Zadar International Port Operations.
U istom intervju direktor Demircan izražava uvjerenje da bi” Global Ports Holdings bio najbolji partner za Luku Gruž”. Tamo su s francuskom tvrtkom Bouygues Batiment International trebali graditi terminal i autobusni kolodvor. Pobijedili su na natječaju s ponudom od 94 milijuna eura, s njima je potpisan predugovor koji je raskinut pa do ugovora, unatoč medijskoj kampanji, nikada nije došlo jer je Vlada tako odlučila.
U slučaju Gaženice odlučilo je Upravno vijeće na čelu sa županom Božidarom Longinom. U tom je vijeću i Boris Fantulin iz Ministarstva mora. On je bio na čelu Stručnog povjerenstva (uz Ivu Gašparić, Živka Kolegu, Marina Slavića, Krešimira Laštru, Andriju Šarića, Nikicu Miletića). Oni su 12. ožujka pregledali i ocijenili ponudu te je proglasili valjanom.
ZIPO je ponudio 14 156 200 kuna ulaganja te 28 – novih radnih mjesta. Budući koncesionar 2021. godine planira dovesti 72 528 putnika preko home porta dok bi kruzerima u tranzitu kroz Gaženicu te godine prošlo 246 544 putnika. Promet na međunarodnoj liniji, a to je za sada Zadar – Ancona, bio bi 64 933 putnika i nešto više od 13 tisuća vozila.