HPB spremno konkurira većim, inozemnim bankama i ima sve više klijenata – razvijamo moderne usluge, širimo mrežu, surađujemo s Poštom zbog potreba u malim mjestima.
HPB u Zadru posluje gotovo 15 godina. Koliko se promijenio položaj banke do danas?
Hrvatska poštanska banka u Zadru i Zadarskoj županiji raste i u poslovanju s građanima i s poduzetnicima, najviše u posljednje dvije godine tijekom kojih je broj poslovnih klijenata porastao za 30 posto, a otvorili smo i više od tisuću tekućih računa građana.
U istom je razdoblju na području koje pokriva Regionalni centar Zadar, a to su Zadarska i Ličko-senjska županija, kreditiranje poduzetnika poraslo gotovo 40 posto, a depoziti čak 45 posto.
U Zadru smo otvorili novu poslovnicu upravo zbog rasta broja klijenata kojima želimo omogućiti što kvalitetniji pristup uslugama. Sada smo osim na Relji, klijentima na raspolaganju i u zgradi Kauflanda na Voštarnici.
Kako se nosite s konkurencijom koja ima inozemne vlasnike? Čime vi konkurirate na tržištu?
Klijentima nastojimo ponuditi brzu uslugu, dobar proizvod po pristupačnoj cijeni, a u suradnji s Hrvatskom poštom pružamo sve bankarske usluge i u najmanjim mjestima u zemlji. Uvodimo nove, moderne usluge, najveća smo banka u domaćem vlasništvu i imamo najvjernije klijente među kojima je i sve više mladih. Pokazali smo da možemo prvi u Hrvatskoj ponuditi neke digitalne usluge. To su naše prednosti, a u budućnosti želimo biti još brži od konkurencije i pritom nuditi jednostavne usluge za svakodnevno bankarsko poslovanje.
Koje su vaše ciljne skupine klijenata?
HPB ima više od 600 tisuća klijenata i fokusirana je na njihove potrebe. Veseli nas što imamo sve više mladih klijenata i perspektivnih poduzetnika. U Zadarskoj županiji imamo ih više od 22 tisuće.
HPB se sve uspješnije pozicionira kao banka malih i srednjih poduzetnika te uvodimo nove kreditne linije i širimo suradnju s poduzetnicima, poljoprivrednicima, obrtnicima, odvjetnicima, turističkim djelatnicima. Također surađujemo s drugim institucijama kako bi omogućili povoljnije uvjete za financiranje poduzetnika.
Pritom brinemo o pojedinim skupinama klijenata kao što su umirovljenici, branitelji, vatrogasci – za koje smo kreirali posebne financijske pakete.
Radimo i na ponudi za mlade koji su sve brojniji među našim klijentima. Oni žele brzu, jednostavnu i povoljnu uslugu te što više bankarskog poslovanja obaviti online, a mi smo tu da im to omogućimo.
Očigledan je rast stanogradnje u Zadru i Županiji. Koliko HPB financira taj sektor ili je vašoj banci turizam u fokusu?
U Zadru je stanogradnja izuzetno zastupljena i stanovi se dobro prodaju. Česta je situacija da je za novoizgrađene stanove sklopljen predugovor o kupnji i prije nego što je objekt u cijelosti završen. Kupuju se stanovi za vlastite potrebe, a dosta je kupnje odnosno gradnje i s namjenom iznajmljivanja.
HPB financira realizaciju stambenih projekata poslovnih investitora, a također kreditiramo građane. Nudimo stambene kredite s kamatnom stopom već od 3%, a svima koji podnesu zahtjev do 30. lipnja Banka plaća trošak izrade elaborata o procjeni vrijednosti nekretnine te izdaje VISA karticu na rate s odobrenim limitom od 15 tisuća kuna bez članarine za prvu godinu korištenja.
Osim stambenih kredita, aktualna je naša ponuda za pripremu turističke sezone za tvrtke i za individualne iznajmljivače kojima nudimo kredite uz kamatu već od 3,25% i rok otplate do 20 godina. U ovom dijelu Dalmacije imamo snažan rast potražnje za ovom vrstom financiranja, a želimo potaknuti razvoj turizma tijekom cijele godine.
Koliko su Zadrani inovativni u pokretanju poslovnih projekata, kakva su vaša iskustva i koja su vam područja ulaganja privlačna?
Zadrani su inovativni i hrabri u pokretanju novih poslova o čemu govori povećanje broja novoosnovanih tvrtki i širenje djelatnosti postojećih subjekata.
U Zadarskoj županiji najveća je potražnja za investicijama u turizmu i to za kupnju i izgradnju, odnosno povećanje turističkih kapaciteta te pripremu sezone. HPB je tu da podrži sve zdrave i kvalitetne projekte u turizmu kao i u svim ostalim djelatnostima gdje je moguće ostvariti dodanu vrijednost za vlasnike, našu županiju i cijelo gospodarstvo. Kamatnu stopu i otplatu kredita prilagođavamo pojedinom poslovnom pothvatu kako bi i onima koji tek kreću u biznis olakšali realizaciju ideja i omogućili stabilno poslovanje.
Danas je popularno govoriti o digitalnoj transformaciji banaka. Kako to u praksi izgleda i koliki utjecaj digitalne usluge imaju u privlačenju novih klijenata?
Činjenica je da mi kao bankarski klijenti veliki dio financijskog poslovanja možemo riješiti putem mobilnih aplikacija bez obzira gdje se nalazili. Mi u HPB-u to nastojimo omogućiti klijentima, a s nekim smo uslugama prvi na tržištu – npr. HPB je prva banka u Hrvatskoj 2017. uvela uslugu e-gotovina zahvaljujući kojoj podižemo novac na bankomatu mobitelom bez korištenja kartice, a prvi smo uveli i otvaranje tekućeg računa bez dolaska u poslovnicu. Aplikacija HPB-a za mobilno bankarstvo je dobitnica nekoliko nagrada za kvalitetu i funkcionalnost i tu uslugu stalno poboljšavamo i za poslovne korisnike i za građane.
Kažete da današnji klijenti žele što više bankarskog poslovanja obaviti online. A HPB je u veljači otvorila još jednu poslovnicu u Zadru, zašto?
HPB je na raspolaganju različitim klijentima i prilagođava se različitim potrebama. Digitalne usluge jesu jedan od naših prioriteta, ali i dalje vodimo računa o poslovnoj mreži i otvaramo regionalne centre i poslovnice gdje god je potrebno biti bliže klijentima i ostvariti suradnju i partnerstvo s njima. S obzirom na rast broja klijenata, jedna poslovnica u Zadru više nije dovoljna. Otvaranjem nove poslovnice dostupniji smo klijentima, brži i kvalitetniji u radu s njima. Npr., brojni klijenti žele se informirati o kreditima, a to je najlakše i najbrže u razgovoru s našim zaposlenicima u poslovnicama. Sada to mogu učiniti i na drugom kraju grada uz osiguran parking, a za nove klijente koji do 31. svibnja otvore tekući račun u novoj poslovnici ne naplaćujemo naknadu kao i onima koji uz novootvoreni tekući račun ugovore paket usluga HPB Kombinaciju.
Jesu li klijenti na ovom području Dalmacije skloni mijenjati banke? Dolaze li vama klijenti drugih banaka i napuštaju li vas vaši klijenti i zbog čega?
Danas su klijenti, više no ikada, spremni mijenjati banku. Za to obično imaju razlog. Svi bankarski proizvodi su lako dostupni i njihovu kvalitetu kao i ljubaznost i profesionalnost zaposlenika banke klijent jako brzo prepozna. Ukoliko ne dobije povoljniju, dostupniju i kvalitetniju uslugu spreman je promijeniti banku.
U HPB-u cijenimo povjerenje svakog našeg klijenta. Neovisna istraživanja pokazuju kako imamo najvjernije klijente zbog čega smo izuzetno sretni. Tome zasigurno pridonosi stvarna briga za klijenta, trud naših djelatnika, ali i činjenica da smo jedina veća banka u hrvatskom vlasništvu. Istraživanja pokazuju i kako je HPB prvi naredni izbor za klijente ostalih banaka u Dalmaciji što znači da ukoliko bi mijenjali banku, odabrali bi HPB.