Ako postoji dan u godini kada cijeli Zadar diše prepoznatljivo zadarski i kada su svi koji drže do sebe dio đira na Poluotoku, šušura i posebne blagdanske atmosfere, onda je to Badnjak. To zna svatko tko je u vrijeme Badnjaka bio u Zadru, zato će napokon na inicijativu Ceha ugostitelja Zadar i u suradnji sa zadarskom Turističkom zajednicom, tradicijski Badnjak dobiti svoj – zadarski brend.
U nedjelju 24. prosinca posebno dizajnirani bedž s hashtagom #badnjakuzadru2017.bit će dio jutarnjeg gradskog đira u zadarskim kafićima i na adventskim kućicama, a zapažen dio programa odvijat će se i u večernjim satima u sklopu „Adventa u Zadru”.
„Neće to biti ništa veliko, ali je bitno da se stvar pokrenula. Pronašli smo najpraktičnije rješenje koje neće koštati ništa, odnosno nas ugostitelje par stotina kuna, a može dodatno zbližiti i uveseliti ljude”, kaže nam predsjednik Ceha Robert Kovačević u čijem će caffe baru „Brazil” osoblje dočekati goste s bedževima „Badnjak u Zadru”. Gosti će također dobiti brendirane bedževe s hashtagom, a besplatno će se dijeliti,jezikom slobodne trgovine- do isteka zaliha.
„Puno ljudi rado dolazi u Zadar na Badnjak. Htjeli smo nešto organizirati da ne bude pretenciozno i da ne remeti cijeli kontekst blagdana, a opet da bude zapamćeno i da ima svoju priču. Mi ugostitelji taj dan imamo 500 posto jači promet i zaista moramo junački odraditi, ali nema razloga da ne uživamo zajedno s našim gostima”, kaže Kovačević. Osim njegovog „Brazila”, prvom brendiranju Badnjaka pridružit će se „Danica”, „Lovre”, „Novi Caffe”, „Toni”, „Đina”, „Borgo”, „Kult”, „Dišpet”, „Teatro Bar”, „Coffe&Cake”, „Atrij”, „Aba” i „Arkada”, a bedževe će dijeliti i ugostiteljski objekti na adventskom trgu: „Arkada”, „Teatro”, „Hedonist”, „Unusual Winter House”, „Na kantunu”, „Kod Rudolfa”, „Na kantunu kućica” te „Mala kućica”.
„Ovo je koliko znam prvo brendiranje Badnjaka u Hrvatskoj. Zapravo, sve se što se tiče adventskih događanja i blagdana dogodilo se spontano i vodilo je jedno drugom. Krenuli smo od Đira po gradu, potom smo dobili Advent u Zadru, a sada i Badnjak u Zadru. Radimo ga prvi put, ali može imati i svoj nastavak. Badnjak u Zadru je lijepa priča”, prenosi Kovačević entuzijazam oko organizacije najljepšeg zadarskog dana u godini.
Bedževi i baneri #badnjakuzadru2017.
Bedž s hashtagom #badnjakuzadru2017. zadarska Turistička zajednica koristit će u dizajnui kao vizual za društvene mreže, a također i za banere poput #birajzadar, korištenog pri kampanji biranja najbolje europske destinacije. Sami caffe barovi, najveći dio njih od Kalelarge do Varoši, kupit će po 100-200 bedževa koje će dati svojim zaposlenicima na Badnje jutro, a ostatak će dijeliti posjetiteljima. Sljedeće godine njihove će goste dočekati bedž #badnjakuzadru2018.itd.
„Pokušali smo pokrenuti stvari i da cijeli događaj bude vidljiv. Sljedeće godine kroz Badnjak možemo provući još neku ideju, pogotovo ako je humanitarnog karaktera”, kaže Kovačević iz Ceha ugostitelja.
Pivat će pet klapa po cijelom Poluotoku
Nakon prve jutarnje kave i fotografiranja s bedževima i banerima#badnjakuzadru2017., Zadranima i gostima grada u 10 sati ujutrozapivat će pet klapa na Trgu Petra Zoranića. Kada klape „Maraška”, „Zadarski kantuni”, „Preženca”, „Ponistra” i„Donat”otpivaju par pisama, napraviti će đir po gradu i zapivati gdje god im se učini najprikladnije i onoliko koliko im bude po volji – sve u svrhu prigodne atmosfere i, naravno, s humanitarnim razlogom. I ove godine su u suradnji s ljudima dobrog srca iz tvrtke „Maraska” te posredstvom Turističke zajednice Grada Zadra i humanitarne udruga „Put”, osigurani paketi s hranom i potrepštinama za potrebite u Domu za odrasle osobe Sv.Frane u vrijednosti od 10.000 kuna.
Za Badnjak svira legendarni „Forum”
Jutarnji program „Adventa u Zadru”, odnosno svježe brendiranog „Badnjaka u Zadru”, ponudit će kao i svake godine obilje šušura, gradskog đira i omiljenog bakalara na sve moguće načine, a večernji program donosi koncert legendarnog zadarskog „Foruma” u 20 sati na centralnom adventskom trgu.