ZADAR – „Državno odvjetništvo Republike Hrvatske (DORH) je tijekom pretprošlog tjedna obavijestilo Ministarstvo o podnošenju zahtijeva za izvanredno preispitivanje zakonitosti presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske, a kojom je presuđeno u korist Republike Hrvatske. U ovom trenutku se provode konzultacije s DORH-om oko daljnjeg postupanja”.
Odgovor je i to neočekivan na naš upit kojeg smo čekali i dobili od glasnogovornice Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture na pitanje što je s ishodom natječaja za koncesiju nad Marinom Zadar.
Natječaj je, podsjećamo, “proslavio” svoj treći rođendan, a HDZ-ov ministar Oleg Butković je nakon početnog nećkanja u prvom svom mandatu, najavio ljetos i kako će ga završiti.
Prije nekoliko mjeseci iz Ministarstva su poslali upit ponuđačima ostaju li pri ponudi, pod uvjetom da im RH ne može zbog sudskog postupka omogućiti ulazak u posjed pomorskog dobra Marine Zadar. Bilo je to nakon što je Viši upravni sud potvrdio presudu na štetu Tankerkomerca koji je tražio pravo na konverziju u koncesiju pomorskog dobra, kojeg koriste više od 30 godina. Iako svjesni da natječaj nema zakonsko uporište, što u Tankerkomercu ističu od samog početka, u Ministarstvu ustraju na natječaju pa čak bi se moglo reći kontinuitetu politike koja ide od nezakonitih odluka SDP-ovog ministra Siniše Hajdaša Dončića.
Nakon što je Tankerkomerc uložio žalbu na administrativnu šutnju koja traje 18 godina, u SDP-ov ministar donosio rješenje kojim se odbija Tankerkomercu pravo na konverziju pomorskog dobra. Tadašnja Vlada u ljeto 2014. donosi odluku o objavi natječaja za 30 godišnju koncesiju na Marinu Zadar nakon čega iz Tankerkomerca dobivaju prigovor da ne mogu objaviti natječaj dok traje upravni postupak na sudu.
Prema zakonu o koncesijama to je bio jedan od dva razloga zbog kojeg je ministarstvo trebalo predložiti a Vlada potvrditi poništenje natječaja. Do toga, međutim, još uvijek nije došlo. U Ministarstvu znaju kako je Tankerkomerc i na Trgovačkom sudu pokrenuo postupak za obeštećenjem. Ali ni to nije dovoljan razlog da se natječaj poništi.
Stoga su u Tankerkomercu obratili se DORH-u koji bi trebao provjeriti zakonitost presudne sudske odluke, a konačnu riječ imat će Vrhovni sud.
U svom prijedlogu, Tankerkomerc, pravno naoružan svim dokumentima tog dugog postupka, upozorava da Ministarstvo nije bilo ovlašteno donijeti rješenje kojim se odbija konverzija nego da takvu odluku donosi Vlada, koja je mogla poništiti ugovor Tankerkomreca i SO Zadar kojim se daje korištenje pomorskog dobra na neograničeno vrijeme. Najveća sumnja u zakonitost presude Visokog upravnog suda je da u resornom ministarstvu ne postoji, bolje rečeno da je nestao spis upravnog postupka koji se vodi od 1996. godine. Treći razlog zahtjeva, kojeg je DORH uvažio je navod prema kojem je Upravni sud donio odluku na osnovu Uredbi koje uzimaju više prava od samog zakona.
Veliki su interesi i pritisci oko natječaja za Marinu Zadar. Na potezu je Državno odvjetništvo koje jedino može razjasniti taj pravno – politički koloplet u kojem nacionalni mediji upiru prst u Tankerkomerc, postavljajući pitanje kako oni, koji su izgradili tu marinu, 30 godina je koriste bez koncesije. Bilo je to u onoj državi, a ova Država je pokazala da ne uvažava to pravo čime se pokušava uništiti Tankerkomerc tako što će provesti nezakoniti natječaj za koncesiju.
Kako drugačije objasniti izbjegnuti odgovor premijera Plenkovića na naše konkretno pitanje: hoće li Vlada donijeti odluku o izboru koncesionara Marine Zadar iako Država nije upisana na pomorsko dobro. Predsjednik Vlade se pohvalio kako je upoznat s imovinsko pravnim problemima „te ćemo preko ministra državne imovine, nastojati to ubrzati”, izjavio je ljetos Plenković, po struci inače pravnik.