ZADAR– Lučka uprava Zadar (LUZ) namjerava iz kreditnog novca kojeg su dobili za gradnju nove luke Gaženica, projekt završiti gradnjom nasipa i produžetkom obalnog zida za 600 metara u 2018. godini.
Bit će to investicija, procjenjena na 17 milijuna eura, koliko je svojedobno najavio i resorni ministar Oleg Butković, namijenjena za ro-ro lučki prometu. Oni, koji od samog početka prate projekt Gaženice, znaju kako je ta luka, uz lokalni trajektni promet, upravo bila predviđena za taj oblik brodskog teretnog promet, gdje bi iz Gaženice auto – cestom kamioni s robom dalje nastavljali put prema Srednjoj Europi. Da bi Gaženica u konačnici postala luka za kruzere, na čemu se temeljila i studija opravdanosti. Povrat investicije, po izjavama političara, očekuje se od stavljanja u funkciju putničkog terminala čija je gradnja u tijeku.
U nastavku te investiciji u planu je novi terminalni plato, površine 70 tisuća metara četvornih, produbljenja morskog dna na 16 metara , a nakon što bi se izvadilo iz podmorja oko 60 tisuća kubika. Uz sve to u produžetku terminala prema teretnom dijelu luke, planirana je i gradnja zaštitnog nasipa.
Za izvođenje tih radova računa se da bi trebalo 12 mjeseci, a ugovor s izabranim izvođačem radova planiran je u siječnju 2018. godine. Lučka uprava Zadar započela je s međunarodnim pretkvalifikacijskim postupkom koji će trajati do 15. rujna.
Iz njega se doznaje kako je LUZ dobio dvije tranše kredita u ukupnom iznosu od 220 od EIB-a i KfW (Europska investicijska banka i Njemačka razvojna banka), navodno po vrlo povoljnim kamatama a za koji je jamac Država.
Obaveza Lučke uprave je da u investiciji sudjeluje sa 16 milijuna eura. Svi ti iznosi daju ukupan trošak projekta Nove luke Zadar koji, prema pretkvalifikacijskom natječaju, iznosi 236 milijuna eura.