Učiteljice OŠ “Petar Zoranić” – Nin, Željana Popić i Iva Maras su prošlu godinu pohađale ISE Summer School, u sklopu Erasmus + i to radionicu “CREATIONS” kojoj je svrha bila poučiti učitelje važnosti STEM područja, te približiti djeci znanost kroz različite vrste umjetnosti, tj kroz sve nastavne predmete.
Projektom NOVA ZNANJA I KVALITETNE METODE POUČAVANJA U EUROPSKOJ ŠKOLI ninska škola podržava sudjelovanje učitelja u obrazovnim aktivnostima, koja daje mogućnost ne samo da uče i razvijaju svoje vještine, već da se učitelji upoznaju, razmjenjuju iskustva, izazove i metode rada sa kolegama iz drugih europskih zemalja.
Projekt je dio općih napora da se popularizira područje STEM-a kroz primjenu istraživačke nastave… Projektu su se pridružili i učitelji iz više zemalja, a budući da je predviđeno trajanje 2 godine, radi se u etapama i na različite načine, poučavajući kolege kao i učenike.
– S učiteljima surađujemo preko ETWINNING platforme, koja upravo služi učiteljima iz svih zemalja EU da surađuju i dijele iskustva. Tragom etapa projekta koje smo predvidjeli u PŠ Ninski Stanovi je održana radionica “DISCO RAZRED”. Da bi bilo jasnije, cilj koji smo postavili je bio istraživanje korisnosti tzv. “suhog leda” Suhi led je ugljikov (IV) oksid (CO2) u krutom (čvrstom) stanju na temperaturi od -79°C i obično se koristi u obliku peleta. Suhi led je bez okusa i neutralnog mirisa. Idealan je izvor hladnoće za potrebe skladištenja i hlađenja u toku transporta namirnica koje se lako kvare i proizvoda koji se moraju zamrznuti. Pomoću suhog leda sigurnog se mogu održati temperature između -25°C i +10°C (npr. sladoled je trajno zaleđen na suhom ledu, hlađenje tijekom transporta, vina, grožđa, itd.). Zahvaljujući svojstvu da direktno isparava u plinovit oblik ima široku primjenu u prehrambenoj industriji, vinarstvu, hlađenju namirnica i u transportu. Primjenjuje se i kao efikasno sredstvo za odmašćivanje (ulja, masti, supstanci na bazi voska, smole, ljepila) i čišćenje (proizvodnih ostataka, organskih supstanci, grafita, itd.). Ima primjenu u ugostiteljstvu i medicini. Prednosti su mu: ekološki neškodljiv, nema troškova zbrinjavanja, nema površinski oštećenja kod čišćenja, mali period stajanja postrojenja, nema oštećenja uslijed vlage, itd. Djeca su uživala istraživajući i promatrajući neke pokuse koje smo radili u učionici. Budući da je cilj bio približavanje znanosti učenicima kroz sve predmete, uspješno smo proveli i “Razredni Disco”, praveći dim koji djeca imaju priliku vidjeti na nastupima pjevača, kazalištu …Ovom prilikom moram naglasiti da nam je “MESSER” (tvrtka koja se bavi proizvodnjom a nalazi se u Splitu), rado pomogla i to potpuno besplatno. Poslali su nam “suhi led” uz pomoć malog prijenosnog hladnjaka kamionom MC transporta. Bez njih naša radionica ne bi mogla biti realizirana, istaknule su učiteljice Željana Popić i Iva Maras.