ZADAR – Pod nazivom natječaj za davanje koncesije na putničku zgradu, Lučka uprava Zadar objavila je zahtjev za ponudu izrade studije isplativosti. Današnjim danom istječe rok poziva od osam dana potencijalnim izrađivačima studije kojima su materijal pripremili konzultanti projekta nove luke Gaženica.
Putnička zgrada čija je gradnja počela u rujnu prošle godine za 24.705.552,57 eura bez obračunatog PDV-a, trebala bi se završiti krajem ove godine. Tko će upravljati tom zgradom, odlučit će se natječajem za koncesiju koju će Lučka uprava Zadar (LUZ) dodijeliti na 20 godina. Lučka uprava je odgovorna za financiranje, izgradnju i opremanje cjelokupne zgrade terminala uključujući domaći, međunarodni i kruzerski terminal te „objekte za prelazak granice” (roh-bau i sve završne radove) te nabave dijela opreme za kruzerski terminal. Koliko će budući koncesionar plaćati koncesijsku naknadu, odredit će se ugovorom koji će se vjerojatno potpisati dogodine.
LUZ će u samoj zgradi imati prostor od 612 metara od ukupno 15 tisuća četvornih metara neto površine zgrade. Budući koncesionar imat će obavezu upravljanja, održavanja i iznajmljivanja prostora za međunarodni i domaći promet u samoj zgradi. Od 560 parkiranih mjesta, koncesionar će dobiti pravo naplate svih, osim 119 mjesta, koliko će dobiti Lučka uprava Zadra. Prema predloženim parametrima, cijena jednog sata bila bi pet kuna, a dnevna karta 10 eura.
Koncesionar će ostvarivati dobit od prihoda od komercijalnih prostora i najma ureda smještenih u područjima pod njihovom nadležnosti. Oni će upravljati i prostorom koji će se vjerojatno iznajmiti policiji, carini, lučkoj kapetaniji i drugim privatnim tvrtkama. Glavni prihod će im biti terminalnih naknada putnicima s međunarodnih trajekata. Koliko će ona iznositi, bit će predmet licitacije ponuda zainteresiranih koncesionara. Konzultanti su naveli primjere nekoliko mediteranskih luka, bez Dubrovnika (jer još nema zgradu terminala) od kojih je Venecija najskuplja. Upravo su Venezia Terminal Passeggeri, najveći kruzing operater iz Italije uz tursku tvrtku Global Ports Holding iskazali najveće zanimanje za koncesiju na putničku zgradu, koja prema najavama ovdašnjih političara nosi najveću zaradu i otvara nova radna mjesta u Gaženici.
Onaj tko bude radio studiju isplativosti morat će to raditi na osnovu predviđanja putničkog prometa na međunarodnim linijama. Konzultanti računaju na povećanje prirodnog prirasta stanovništva i povećanje BDP te povećanja broj turista. Međutim, za izradu memoranduma nisu imali podatke o tome koliko putnika na liniji za Preko, koja čini 80 posto domaćeg prometa, koristi trajekt iz Gaženice, a koliko ih putuje brodom iz Gradske luke. Oni su računali kako je to pola – pola, ne koristeći statistiku nadležne Agencije prema kojoj je lani došlo do pada inače manjeg prometa putnika iz Gaženice nego li iz Grada.
Konkretnim podacima trebali bi se poslužiti izrađivači studije isplativosti koja će biti najvažniji dio natječaja za koncesiju.
Međutim, budući koncesionar neće imati ovlasti na domaćem terminalu, objektima za prijelaz granice, gatovima i platformama te ukrcajnim trakama.