Zračna luka Zadar ponovno je raspisala natječaj za 3. fazu rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala. Prošle godine nitko nije poslao ponudu u okviru procijenjene vrijednosti od 6,4 milijuna eura, a od tri ponude najjeftinija je bila ona Kamgrada od čak 12,98 milijuna eura. Kako su preostale dvije ponude (Texo Molior i Krekić Avangard) bile još i skuplje, bilo je očito da se dogradnja ne može odraditi po željenoj cijeni.
Zbog toga je natječaj poništen, a sada je napisan novi, kojemu će procijenjena vrijednost radova biti 12.988.369,69 eura bez PDV-a. Prije objave provodi se javno savjetovanje, na kojemu zainteresirani investitori do 19. svibnja mogu iznijeti svoje primjedbe.
U projektu se navodi kako je na temelju „Glavne studije razvoja Zračne luke Zadar“ izrađeno prvonagrađeno natječajno idejno rješenje rekonstrukcije i proširenja putničkog terminala Zračne luke Zadar autora Ante Kuzmanića i Ivana Jurića iz Splita. Tim rješenjem je predviđeno postupno proširivanje i zamjena postojeće putničke zgrade novom kroz četiri faze rekonstrukcije i dogradnje.
U funkcionalnom smislu 3. faza – podfaza 3.3 se odnosi na proširenje odlazaka (gateovi) i dolazaka na postojećoj putničkoj zgradi. Sve ostale funkcije se zadržavaju unutar postojeće zgrade (sortirnica i prihvat prtljage, prijavljivanje i kontrola putnika, trgovina, ugostiteljstvo i prostori administracije). U građevinskom smislu odvojena je od ostatka prostora kao dilatacija A. U nacrtima projektiranog stanja prikazana je i privremena građevina B kao predmet zasebne građevinske dozvole jer će se ista zadržati u funkciji dobrodošlih dodatnih čekaonica i gateova odlaska do kraja izgradnje 4. faze, kad će terminal dosegnuti traženi konačni kapacitet odlaska.

Proširenjem zgrade započinje se proces promjene vizualne pojavnosti i postupne izgradnje potpuno novog putničkog terminala. Svi glavni elementi oblikovanja sadržani su već u ovoj fazi proširenja, a to su: krov, ovojnica pročelja prema stajanci i šesterokutni nosivi konstruktivni sustav. Proširenjem prema stajanci omogućava se lakši prihvat putnika u dolasku i ispraćaj putnika u odlasku koji predstavljaju značajno prostorno opterećenje unutar postojećih kapaciteta terminala u odnosu na stvarni broj putnika.
Terminal se u ovoj fazi dograđuje prema istoku (stajanci). U sjevernom dijelu novog objekta, ispod podne ploče izvodi se instalacijski tunel prema budućoj sortirnici kako bi se osigurala neometana doprema prtljage iz check-ina. U južnom dijelu podruma izvodi se dodatni prostor za čekaonice s pratećim sadržajima. Podrumski dio čekaonica potrebno je izvesti ranije i privesti funkciji kako bi se osigurao neometan rad zračne luke prilikom gradnje nadzemnog dijela ove faze. Za potrebe proširenja uklanja se istočni dio postojeće zgrade u kojem su trenutno smješteni gateovi (452 m²) i ulazni trijem dolazaka (85 m²).
U zračnim lukama kroz koje sam godinama putovao vidio sa upute za: Izlaz, Gate, Uscita i slicno, ali gateovi nigdje i nikada.
Možda nostalgija za vukom vuče prema tome.
Aj popij nesto…
Koje penale snosi direktor za plaćanje i odabir projekta koji je imao pogrešnu procijenjenu vrijednost da bi osvojio prvo mjesto? Šteta da sad ne postane barem ministar
Stvarno misliš da jedan direktor procijenjuje vrijednost bilo kojeg projekta? Odgovornost je glavnog projektanta, da ne spominjemo kako je dobio prvu nagradu.