Zračna luka Zadar ponovno je raspisala natječaj za 3. fazu rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala. Prošle godine nitko nije poslao ponudu u okviru procijenjene vrijednosti od 6,4 milijuna eura, a od tri ponude najjeftinija je bila ona Kamgrada od čak 12,98 milijuna eura. Kako su preostale dvije ponude (Texo Molior i Krekić Avangard) bile još i skuplje, bilo je očito da se dogradnja ne može odraditi po željenoj cijeni.
Zbog toga je natječaj poništen, a sada je napisan novi, kojemu će procijenjena vrijednost radova biti 12.988.369,69 eura bez PDV-a. Prije objave provodi se javno savjetovanje, na kojemu zainteresirani investitori do 19. svibnja mogu iznijeti svoje primjedbe.
U projektu se navodi kako je na temelju „Glavne studije razvoja Zračne luke Zadar“ izrađeno prvonagrađeno natječajno idejno rješenje rekonstrukcije i proširenja putničkog terminala Zračne luke Zadar autora Ante Kuzmanića i Ivana Jurića iz Splita. Tim rješenjem je predviđeno postupno proširivanje i zamjena postojeće putničke zgrade novom kroz četiri faze rekonstrukcije i dogradnje.
U funkcionalnom smislu 3. faza – podfaza 3.3 se odnosi na proširenje odlazaka (gateovi) i dolazaka na postojećoj putničkoj zgradi. Sve ostale funkcije se zadržavaju unutar postojeće zgrade (sortirnica i prihvat prtljage, prijavljivanje i kontrola putnika, trgovina, ugostiteljstvo i prostori administracije). U građevinskom smislu odvojena je od ostatka prostora kao dilatacija A. U nacrtima projektiranog stanja prikazana je i privremena građevina B kao predmet zasebne građevinske dozvole jer će se ista zadržati u funkciji dobrodošlih dodatnih čekaonica i gateova odlaska do kraja izgradnje 4. faze, kad će terminal dosegnuti traženi konačni kapacitet odlaska.
Proširenjem zgrade započinje se proces promjene vizualne pojavnosti i postupne izgradnje potpuno novog putničkog terminala. Svi glavni elementi oblikovanja sadržani su već u ovoj fazi proširenja, a to su: krov, ovojnica pročelja prema stajanci i šesterokutni nosivi konstruktivni sustav. Proširenjem prema stajanci omogućava se lakši prihvat putnika u dolasku i ispraćaj putnika u odlasku koji predstavljaju značajno prostorno opterećenje unutar postojećih kapaciteta terminala u odnosu na stvarni broj putnika.
Terminal se u ovoj fazi dograđuje prema istoku (stajanci). U sjevernom dijelu novog objekta, ispod podne ploče izvodi se instalacijski tunel prema budućoj sortirnici kako bi se osigurala neometana doprema prtljage iz check-ina. U južnom dijelu podruma izvodi se dodatni prostor za čekaonice s pratećim sadržajima. Podrumski dio čekaonica potrebno je izvesti ranije i privesti funkciji kako bi se osigurao neometan rad zračne luke prilikom gradnje nadzemnog dijela ove faze. Za potrebe proširenja uklanja se istočni dio postojeće zgrade u kojem su trenutno smješteni gateovi (452 m²) i ulazni trijem dolazaka (85 m²).