Zato što su Zadrani odgovorni i pametni ljudi koji za razliku od nekih drugih sredina, misle i 20 godina unaprijed. Oni su još od 1995. u svojim planovima napisali da nova luka Gaženica treba postati home port za kruzere. I što je onda logičnije od povezivanja željeznicom luke Gaženica kao home porta, u kojem se iskrcavaju i ukrcavaju putnici, sa Zračnom lukom u Zemuniku. Stoga su takvu ideju napisali i u natječaju za ovaj projekt, izjavio je u razgovoru za Nacional, splitski arhitekt Ante Kuzmanić, pobjednik natječaja za proširenje putničkog terminala 2019. godine.
Njegova procjena vrijednosti tog posla bila je pola milijarde kuna, a za izradu projektne dokumentacije Kuzmanić je 2021. godine ugovorio 5.148,402,00 kuna bez PDV-a. Taj iznos, prema najavi direktora Josipa Klišmanića, trebao mu je biti isplaćen preko Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Splitski arhitekt u istom razgovoru mesijanski je najavio kako će se Zračna luka Zadar biti gotova za 160 milijuna eura, za 6 godina i bit će “zelena”.
“Zadar će tako slijedom projekta elektrifikacije i ekologizacije sustava prihvata i otpreme zrakoplova biti prva “zelena” zračna luka u cijeloj regiji. “No Zračna luka Zadar će još po nečemu biti posebna. U naš projekt ugradili smo ideju iz natječaja i u podrumu ispod zgrade putničkog terminala ostavili prostor za ugradnju i smještaj željezničke stanice za lakošinsko vozilo”, rekao je Ante Kuzmanić. To znači da će zadarska zračna luka biti prva u Hrvatskoj koja će željeznicom biti povezana s lukom Gaženica, odnosno središtem grada, najavio je Kuzmanić.
Autor projekta proširenja putničkog terminala, arhitekt Ante Kuzmanić usudio se dati procjenu od 160 milijuna eura u koju je stavio na samo svoj projekt, već dugo godina najavljivano proširenje uzletno-sletne staze te zelenu tranziciju koja se financira preko NPOO. Prije godinu dana Zračnoj luci je za tu namjenu odobreno 10 milijuna eura.