Nesreća u kojoj su stradala trojica pomoraca Jadrolinije, među i kojima jedan sa zadarskog područja, duboko je potresla cijelu javnost, a pogotovo njihove kolege pomorce, zaposlenike Jadrolinije, koji se svakodnevno susreću sa sličnim problemima u svom poslu. Iako se radi o spletu nesretnih okolnosti, činjenica jest da se dio broda pokvario, a nije ni čudo s obzirom da se radi o trajektu sagrađenom prije punih 55 godina u Japanu.
Jedan od najglasnijih kritičara stanja u Jadroliniji i njezinog direktora Davida Sopte do sada je bio predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije, sa sjedištem u Zadru, Ivan Srzentić. On je danas otišao na mjesto nesreće kako bi se javio svojim kolegama koji su doživjeli strašan šok i u ovom trenutku nije spreman komentirati nesreću.
– Potresen sam, pokušao sam vidjeti kolege koji su ostali živi i zdravi. Ne mogu dati bilo kakav komentar jer sam duboko potresen, izražavam sućut obiteljima stradalih pomoraca. Stojim iza do sada izrečenih stavova, to je sve što mogu reći, kaže Srzentić.
O brodu koji ima 55 godina ne bih razgovarao, neka o tome govori predsjednik Uprave”, poručio je Srzentić za N1
“Poželjet ću predsjedniku Uprave automobil od 55 godina”, dodao je sindikalist gorku istinu o tragediji na brodu Lastovo
On je na dosadašnjim prosvjedima i medijiskim istupima ukazivao na zastarjelu flotu i potrebu njezine obnove te sigurnost putnika i pomoraca, koji rade u smjenama po 17 ili 18 sati. Na prosvjedu prije dvije godine Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije zatražio je ostavku predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Sopte, kojega i nakon najnovije nesreće prozivaju za loše stanje u nacionalnom brodaru. Svoje stavove Srzentić je izrekao i pri nedavnom cirkusu s Oliverom, polovnim trajektom iz Grčke, koji je nakon obnove ostao u kvaru i satima plutao na moru s putnicima.
– Sopta je jedini predsjednik Uprave koji u svom mandatu nije nabavio novi brod, nego je dovukao dvije-tri karampane iz Grčke. Dok mali brodari obnavljaju flotu brodovima koji su za nas space shuttle, mi vozimo brodove iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Kupovina starih brodova je u suprotnosti s njegovom najavom iz 2017. godine da ćemo graditi brodove u Hrvatskoj i hrvatskim brodogradilištima i da ćemo obnavljati (pra)staru Jadrolinijinu flotu, u prosjeku stariju od 29 godina. A mi, pod vodstvom Sopte, umjesto obnove, nabavom starih, isluženih brodova – koje obvezno šalje na preinaku i doradu što, naravno, puno košta – samo starimo svoju flotu, snižavamo kvalitetu usluga i dovodimo u pitanje povjerenje građana, rekao je tada Srzentić.
Tri obitelji, među kojima i jedna sa zadarskog područja, zavijene su u crno a za sada nema najave kako će netko preuzeti, makar i moralnu, odgovornost.
MINISTARSTVO: NASTAVLJA SE ISTRAGA O NESREĆI
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izvijestilo je kako se danas nastavlja istraga o nesreći na Jadrolinijinom trajektu Lastovo.
– Sukladno Pomorskom zakoniku u slučaju pomorske nesreće ili pomorske nezgode Ministarstvo provodi izvide pomorskih prekršaja, u skladu s odredbama propisa kojima se uređuje prekršajni postupak, radi otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja koji su u vezi s događajem pomorske nesreće ili nezgode. Istragu provode ovlašteni djelatnici Ministarstva i nadležne Lučke kapetanije.
Usporedno s ovom istragom, Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu provodi sigurnosnu istragu radi utvrđivanja okolnosti i uzroka, koji su do pomorske nesreće doveli te predlaganja korektivnih mjera za njihovo sprječavanje i ponavljanje, unaprjeđivanje sigurnosti plovidbe, kao i smanjivanje opasnosti od posljedica pomorskih nesreća.
Sigurnosna istraga provodi se neovisno o svim istragama koje o pomorskoj nesreći provode druga državna tijela. O rezultatima istraga javnost će biti pravovremeno obaviještena, stoji u priopćenju.