Gradilište je otvoreno u svibnju ove godine, a po terminskim planovima investitora, hotel sa pripadajućim garažama bi počeo sa radom krajem 2025. godine, najavio je to Željko Knežević, ravnatelj Lučke Uprave Zadar (LUZ) u sponzoriranoj medijskoj objavi. Pitanje je bilo: Kada kreće gradnja hotela i parkirališta u Gaženici kao jednih od preduvjeta za dobivanje statusa matične luke?
Na tom gradilištu ne odvijaju se nikakvi radovi koji su službeno prijavljeni krajem prošle godine po produženoj građevinskoj dozvoli. Iako nije bilo nikakvih tehničkih prepreka za ljetnu obustavu radova, oni su prije ljeta stali na gradilištu Gaženice, a da se još uvijek nisu nastavili.
Foto: Tomi Burčul
Što je razlog tome, vjerojatno će znati ravnatelj Knežević, budući da je Lučka uprava davno dala pa produžila rok koncesije zadarskom Saragu da bi Ivica Surać svoju koncesiju proslijedio Max plastici. Oni su našli novog investitora i ostavili udio od 20 posto. Prema službenim podacima, to je Inel Hotels Holding osnovan 2021. godine, a Zlatko Lončar je osnivač i direktor.
Oni se nikada ni na jedan način nisu predstavili zadarskoj javnosti, a u njihovo ime, ravnatelj LUZ-a najavio je da će to biti franšiza Ramada, poznatog lanca hotela za putnike povezane s brodskim ili avio prijevozom, u vlasništvu američkog Wyndham Hotels&Resorts.
Izgradnja hotela je uvjet da Gaženica postane “homeport” za neke kruzing destinacije, a o tome više nitko ne može govoriti s obzirom na stanje na terenu.
Ovakvim tempom, teško da će se napraviti hotel u Gaženici koji je zapravo komercijalni centar, a D&Z je projektant te koncepcije koja, kada je pravljena, nije imala veze s kruzing industrijom.
Nositelj radova je tvrtka Palir sa sjedištem u Solinu, ali na Gaženici nema ni radnika, a niti strojeva. Oni zapravo nisu ni počeli s gradnjom.