S prošlotjedne sjednice Gradskog vijeća Zadra skinuta je točka dnevnog reda kojom se smanjuje komunalni doprinos za 80 posto investitorima hotela s pet i četiri zvjezdice. Taj popust mogli bi dobiti i oni hotelijeri koji će podići kategoriju nadogradnjom odnosno rekonstrukciju hotela, navedeno je u prijedlogu odluke koja je trebala važiti za buduće investitore.
SDP-ov vijećnik Daniel Radeta tražio je skidanje te točke s dnevnog reda smatrajući je nepravednom. Mi ne vidimo ništa u tome korisno za Grad s jedne strane, a na drugoj se velikima pogoduje, a od malih iznajmljivača se uzima, objasnio je Radeta.
Pročelnik Darko Kasap unaprijed je bio spreman na povlačenje, ali ne zbog toga što je to tražio Radeta već zato što ta odluka nije usklađena sa strategijom turističkog razvoja. Što god to značilo s obzirom na to da je taj prijedlog objavljen kao Odluka Gradonačelnika 11. listopada.
Pozdravljamo inicijativu Grada da pitanje komunalnog doprinosa učini još poticajnijim za daljnji razvoj turizma u Zadru, no za našu investiciju primjenjuje se postojeća Odluka, napisali su iz Dogus Croatia na novinarski upit o tome jesu li oni platili komunalni doprinos za hotel koji će biti kategoriziran na pet zvjezdica.
Dogus Croatia, kao investitor izgradnje hotela Hyatt Regency Zadar, uredno plaća svoje obveze. Poput mjesečne komunalne naknade i naknade za pročišćavanje vode koje plaćamo zadnjih 10 godina, dakle puno prije početka investicije. Tako je u tijeku i postupak plaćanja komunalnog doprinosa prema ugovoru između investitora i Grada Zadra, a sukladno Odluci Grada Zadra iz 2018. godine.
Davno je bilo, točnije 2017 godine kada je najavljen u zadarskoj vijećnici ugovor o prebijanju komunalnog doprinosa koji se odnosi na projekt Maraska parka. Tvrtka Zadar Resort uputila je prijedlog za prebijanjem komunalnog doprinosa za gradnju hotela Maraska s troškovima izgradnje spojne ceste od Trpimirove obale s Ulicom Miroslava Krleže. Investitori su već dobili građevinske dozvole. Obračun komunalnog doprinosa iznosi 6.4 milijuna kuna, a troškovnik izgradnje ceste s pripadajućom infrastrukturom iznosi 4 milijuna kuna, naveo je tada resorni pročelnik Darko Kasap.
Tek lani je taj posao ugovoren na 250 tisuća eura, a radi se i o zemljištu preko kojeg prolazi veći dio te prometnice od 152 metra dužine koje je prešla u vlasništvu turskog investitora nakon što im je prodan projekt i firma Zadar resort.
Na dodatno pitanje zašto do sada nisu platili komunalni doprinos, dobivamo odgovor kako je Investitor je strukturirao cijeli razvoj hotela upravo u skladu s navedenim Detaljnim planom uređenja kojeg je Nikola Bašić izradio 2007. godine. Nastavno na rečeno, izgradnja prometnice planirana je od strane Grada Zadra temeljem šireg razvoja DPU-a za cijelo područje „Maraska-parka“ koji je definiran prije 17 godina, ustvrdili su investitori hotela koji se još samo kolokvijalno naziva Maraska.
Pitali smo ih i kakav je uloga investitora u projektu proširenje Trpimirova obale te hoće li njegovo kašnjenje utjecati na otvaranje hotela iduće godine?
“Naravno, za potpuno funkcionalno i operativno otvorenje hotela uređenje pristupne prometnice je od iznimne važnosti.
No, važnija od toga je sigurnost prometnice za sve građane. Trenutno je naglašena potreba za hitnim uređenjem ove ceste zbog sigurnosnih razloga i zaštite okoliša, posebno s obzirom na sve češće vremenske nepogode koje dodatno oštećuju infrastrukturu. Poplavljenost ceste u uobičajenim vremenskim uvjetima već je velika ugroza u prometu, kako vozila, tako i brojnih pješaka kojima je ovaj predio omiljeno mjesto za šetnje i rekreaciju. Kontinuirano intenziviranje vremenskih uvjeta, a posebno snažnog juga, dovodi do dodatne erozije i još većeg sigurnosnog pitanja.
Štoviše, uređenje i rekonstrukcija Trpimirove obale bili su uključeni u prostorne planove (DPU iz 2007.), što pokazuje da se plan rekonstrukcije prometnice razmatrao mnogo prije dolaska Dogus grupe u Hrvatsku i projekta hotela”, opet će Turci u odgovoru na novinarski upit.