ZAGREB – Malen, ali vrijedan pomak zabilježen je u siječnju koji upućuje na to da pomalo izlazimo iz ekonomske krize: Hrvati su kupili ukupno 3315 automobila, što je za 27,4 posto više prodanih vozila nego u istom razdoblju prošle godine!
Dozu optimizma za jednu od najpogođenijih branši u recesijsko vrijeme pokazali su podaci agencije Promocija plus koja je provela istraživanje prema evidenciji o novim registracijama Ministarstva unutarnjih poslova. U samo mjesec dana prodaja osobnih automobila na domaćem tržištu porasla je za 3,4 posto: tijekom siječnja ove godine prodano je 110 vozila više nego u prosincu prošle godine. – Podaci o ovogodišnjoj prodaji automobila u Hrvatskoj sigurno su pozitivni i ohrabrujući. Odmaknuli smo se od samog dna krize, ali izlazak iz nje je dugotrajan proces. Nadajmo se da ovi podaci najavljuju bolja vremena – poručio je ekonomist Ante Babić.
Najviše smo kupovali vozila marke Renault. Prodana su 354 automobila. Drugi na ljestvici je Volkswagen s prodanih 296, dok treće mjesto zauzima Opel sa 289 prodanih automobila. Među top-pet najprodavanijih su i Škoda sa 272, te Peugeot sa 258 prodanih automobila. – Tek je početak 2011. godine, a već smo zabilježili porast prodaje za otprilike četiri posto. Takav porast opravdavamo brojnim ponuđenim akcijskim cijenama, pa se tako najviše prodaju modeli Peugeot 308, 207 i 206 koji minimalno koštaju 65 tisuća kuna. Najveću krizu smo osjetili 2009. godine, no čini se da naša branša lagano počinje izlaziti iz recesije – izjavila je Valerija Božikov iz Auto Holetića, ovlaštenog distributera Peugeotovih vozila. U prošloj godini prodano je ukupno 38.587 novih automobila, a to je 14 posto manje nego 2009. godine. Upravo je u 2009. godini automobilska industrija osjetila najsnažniji udar: broj prodanih vozila u odnosu na 2008. godinu bio je upola manji, odnosno prodano je 50 tisuća automobila manje.Od skupocjenih marki najprodavaniji su bili BMW sa 67 prodanih, Mercedes sa 56, Volvo sa 13, Porsche 4, te Land Rover s tri prodana automobila. Od svih prodanih automobila u siječnju benzinaca je 53,3 posto, dok je dizelaša 46,7 posto. Među regijama prednjači zagrebačka, gdje je prodano 37,3 posto, odnosno 1238 automobila