TNG - Tankerska Next Generation napokon je ostvarila pozitivan financijski rezultat. Iako se poznatoj krizi oko pandemije pridružio rat u Ukrajini, u prvoj polovici godine zadarski brodar, tvrtka-kći Tankerske plovidbe, ostvario je neto zaradu 4,6 milijuna kuna, nakon što je gubitak u prošloj godini iznosio oko 87 milijuna kuna.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije iznosila je i znatno više, oko 60 milijuna kuna, te je značajno povećana u odnosu na prošlu godinu (30 milijuna kuna), ali je na troškove amortizacije brodova otišlo 26 milijuna kuna, dok je ostatak potrošen na otplatu kredita i kamata, navodi se u polugodišnjem izvještaju predanom Zagrebačkoj burzi.

Predsjednik Uprave TNG John Karavanić navodi da se društvo prilagodilo situaciji u kojoj je izgledno da rat u Ukrajini neće brzo završiti, a Rusija zbog sankcija Zapada preusmjerava sirovu naftu svojim novim stalnim kupcima iz Azije, Kini i Indiji. Spremnost OPEC a da kompenzira mogući gubitak ruske proizvodnje energenata može igrati značajnu ulogu u prilagođavanju toj jednadžbi.

Društvo se obvezalo na dva višegodišnja brodarska ugovora na vrijeme na vrlo održivim razinama kako bi izdržala nepovoljne vjetrove iz loših prethodnih tržišnih okolnosti. Eko tanker Dalmacija iznajmljen je svjetskoj energetskoj i robno trgovinskoj tvrtki za 16.000 USD po danu na čak četiri godine.

Zbog ratnih događanja i geopolitičkih okolnosti poremećeni su plovni putevi, a budući da rastu i troškovi goriva brodari pribjegavaju smanjenju brzine plovidbe od 10 posto, kako bi uštedjeli na troškovima. To zauzvrat zahtijeva duža putovanja, što rezultira smanjenom ponudom brodova i ima veliki utjecaj na zaradu, naveo ja Karavanić.