Tankerska plovidba ostvarila je u 2022. godini rekordnu nesvakidašnju dobit od 1,098 milijardi kuna na koju je platila Državi 8 milijuna kuna poreza.
Sama Tankerska imala je dobit od 791,5 milijuna kuna a Tankerska Next Genaration, tvrtka- kćer kojoj su lani postali 100 postotni vlasnici, pridružila im je svoju dobit od 318 milijuna kuna.
Nešto više od dvije milijarde Tankerska plovidba ima zadržane dobiti iz prethodnih godina. Skupština je donijela odluku o tom da će se za dividendu isplatiti 28.629.610 kuna iz zadržane dobiti za 2007. i 2008. godine što je 51,63 kuna po dionici.
Najveći dio te dividende isplatit će se na račun tvrtke koja je sjedište Zaklade Petar Zoranić kao većinskog vlasnika Tankerske plovidbe. Pravo na dividendu imaju samo zaposlenici TP grupe.
Iz revizorskog izvještaja se čita kako su prihodi iz redovnog poslovanja u 2022. godini bili 2,186 milijardi kuna. U tom iznosu s 80 posto je zarada od vozarine na inozemnom tržištu. Prema izvještaju predsjednika Uprave, Maria Pavića, Tankerska dobro ne stoji na svjetskom tržištu s tankerima za koje je, navodi on, „knjiga narudžbi lani pala na ispod 3 posto trenutne svjetske flote”.
Stoga se i Tankerska plovidba u 2022. godini umjesto brodova odlučila na alternativne investicije, ističe se u izvještaju koji na izvjestan način daje odgovor na pitanje ubog čega je Tankerska kupila Turisthotel. Investicija novca zarađenog na brodovima u uspješnu turističku kuću, bit će dodana vrijednost Tankerskoj koja je ipak mala kompanija na velikom i prevrtljivom svjetskom tržištu.
Milijarda kuna dobiti nemjerljiva je i s onom koju je Tankerska plovidba imala u vrijeme kada je tadašnja uprava na čelu sa Stankom Banićem stvarala zakladu s kojom se obranila od svih političkih i ostalih nasrtaja da je upropaste. Novac za otkup dionica od Država i tzv. malih dioničara ugovorili su investicijskim fondom iz Beča i trebali im vratiti u roku od tri godine uz kamate. Na brodarskom tržištu dogodio se boom koji je Tankerskoj omogućio vraćanje novaca iz dobiti od 40 milijuna dolara fondu “Viena capital partners” puno prije vremena. U VCP fondu, prema riječima umirovljenog direktora TP, zbog toga nisu bili baš sretni jer su ostali bez kamata.
Tada smo imali malo pameti, puno novaca i malo sreće, izjavio je Banić u prisjećanju na ta vremena iz kojih je ostala i jedna gorčina. Tankerska je onemogućena u kupnji Dalmatinske banke za 32 milijuna njemačkih maraka. Da je domicilna banka došla u njihove ruke, zadarsko gospodarstvo danas bi sigurno bilo drugačije. Kupio ju je engleski fond za 34 milijuna DEM-a i prodao Mađarima.
Od kada su postali sami svoje gazde, Tankerska plovidbaje pod upravom Banićeve ekipe poslovala s dobiti. Međutim, 2012. godine imali su gubitak od pola milijarde kuna. Tada se dogodio kadrovski prevrat unutar kompanija, službeno objavljen 1. srpnja 2013. datum ulaska Hrvatske u EU.
Tankerska plovidba je službeno tog dana promijenila Nadzorni odbor a predsjednikom Uprava je postao Mario Pavić. On je Upravu proširio s Nikolom Košćicom a potom i Ivanom Pupovcom. Na 10. godišnjicu vođenja zadarske brodarske kuće, Uprava je proširena na šest članova. Odgovornost Uprave od 1. lipnja preuzeli su dotadašnji direktori Ivan Pijaca, John Karavanić i Mate Valčić.
Ništa manje važan nije podatak da je 2022. godinu obilježio značajan broj piratskih napada u Gvinejskom zaljevu. Tankerska plovidba minimizira ticanja luka u Zapadnoj Africi, no dugoročno će to biti teško održivo obzirom na trgovinske puteve, istaknuo je Pavić.