Plovidba Crvenim morem postala je nekima zabranjena, drugim opasna, i dok je dio brodova na čekanju, neki riskiraju kako bi prošli Sueskim kanalom. To je najkraća ruta kojom se više od stotinu godina izbjegava znatno duže putovanje s Istoka uz istočnu obalu Afrike preko Rta dobre nade. Naravno da tako produženo putovanje povećava trošak za naručitelja. Informacije brodara i pomoraca su različite u odnosu na situaciju u Jemenu u kojem Amerikanci „uvode reda” nad pobunjenicima koji nastavljaju gađati brodove.
– U Tankerskoj plovidbi smo donijeli odluku da brodove koje operiramo na spot tržištu nećemo slati u to područje dok se situacija ne stabilizira. Sličnu odluku donio je i veliki dio linijskih brodara gdje relativno mali broj kontejnerskih kompanija kontrolira veliki udio tržišta. Za razliku od kontejnerskih, među brodarima koji upravljaju tankerima i brodovima za prijevoz rasutih tereta još je dosta onih koji ne razmišlja o obustavi plovidbe kroz Crveno more, očitovao se na novinarski upit Mario Pavić, direktor Tankerske plovidbe u kojoj kako kaže vode računa o pomorcima, odnosno vrijednosti ljudskog života. .
Koliko je taj brodski promet gust, govori podatak da je tom rutom iz Indijskog oceana do Sredozemlja godišnji promet od 20 tisuća brodova. Međutim, prolaz Crvenim morem sada ispada “ruski rulet.
Direktor Tankerske proslijedio nam je „live” prikaz brodova aktualnog prolaska Crvenim morem ili na putu za Crveno more. Na prikazu su samo tankeri i bulk carrieri bez svih ostalih vrsta brodova, napominje direktor Tankerske plovidbe u kojoj su imali istu poslovnu politiku u odnosu na svoje pomorce i kod ostalih oružanih sukoba koji su aktualni posljednje dvije godine