ZADAR – Za vrijeme televizijskog prijenosa najspektakularnije i najglamuroznije europske priredbe, bečkog Bala u operi, izveden je teroristički napad otrovnim plinom. Politička, ekonomska i estradna europska elita, tisuće ljudi koji borave u zgradi Opere umiru pred očima milijuna gledatelja. Redatelj TV-prijenosa koji je u Operi izgubio sina u svojoj privatnoj istrazi o kojoj snima i dokumentarac traži krivce za napad, ljude koji su mu uništili život.
Ovako je na portalu knjigoljub.blog.hr opisana radnja romana "Bal u operi" austrijskog pisca Josefa Haslingera.
Haslinger je u Zadru, pred uglavnom studentskim auditorijem, u Gradskoj knjižnici pročitao ulomak knjige pod nazivom "Snimatelj".
Bez konteksta kojeg su, govoreći prije samog autora dali sveučilišna profesorica Slavija Kabić i predstavnik izdavača Seid Serdarević, bilo bi neupućenom čitatelju (slušatelju, u ovom slučaju) možda pomalo i odbojan realizam opisanog masakra. No, riječ je o načinu kojim nas autor suočava s našim pojedinačnim okrutnostima i adrenalinom kojeg pokreće meso, a krvavo meso tim više, bilo da u procesu razmjene informacija sudjelujemo kao oni koji vijest stvaraju, koji je prenose ili konzumiraju.
– Knjiga je to koja s jedne strane govori o terorizmu, a s druge o kanibalizmu medija, o nečemu što je Haslinger pije više od 15 godina predvidio, a što se događa krajem 20. i početkom 21. stoljeća, u vrijeme kada je bigbraderizacija medija jedino što je moguće i što primjećujemo, i kada je naslađivanje nad tuđom nesrećom jedno što gledamo. To je Haslinger briljantno opisao u "Balu u operi". "Bal u operi" govori o Europi i Austriji, o strahu, o desničarenju koje je bilo potisnuto, ali je stalno latentno u europskoj povijesti. Strah od stranaca, strah od drugih, stalno je prisutan u ovom romanu. Haslinger je uspio dohvatiti čitav raspon vrlo opasnih, vrlo teških tema koje govore o našim zapadnoeuropskim društvima jednakom snagom kao i '95. kada je napisan, kada je bio proročanski. Teroristički napad kakvog je Haslinger zamislio, takvog intenziteta, dogodio se 11. rujna na WTC i imao potpuno isti učinak, a mediji su preuzeli onu ulogu koju imaju u Haslingerovom romanu, kazao je predstavljajući roman Seid Serdarević, predstavnik izdavačke kuće Fraktura iz Zaprešića.
Iako se prilikom predstavljanja knjige eksponent izdavača orijentirao uglavnom na proročansku autorovu viziju napada na Svjetski trgovinski centar, valja se prisjetiti kako, govoreći Serdarevićem rječnikom, bigbraderizacija ratnih sukoba počinje već dobro desetljeće prije napada na WTC kada smo specijalne emisije koje su dan po dan prikazivale razvoj revolucije u Bukureštu i Zaljevski rat gledali kao telenovelu.Predstavljanje romana u Gradskoj knjižnici Zadar organizirano je u suradnji s Austrijskim kulturnim forumom iz Zagreba.