ZADAR– Za razliku od srednjoškolaca kojima je po mjeri bila pretpremijera Goldonijeve komedije „Gostioničarka Mirandolina” jer im je to školske lektira, premijerna publika nije mogla izraziti oduševljenje izvedbom Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba.
Nacionalna kuća, za koju je prvi put bila angažirana redateljica Saša Broz, dala je u kooprodukciji s HNK Zadar svoje viđenje Gostioničarke Mirandoline koje se i neće baš pamtiti.
Dolazeći u kazalište s pljuskom Zadrani su ga napustili bez osjećaja da su se dobro nasmijali na djelo koje u njegovoj naravi krasi izniman humor. Mogli su samo biti zbunjeni redateljskom intervencijom koja je Goldonijevu komediju iz 18. stoljeća postavila u ’50- te godine prošlog stoljeća. Ta bezvremenost ,kojom je Saša Broz htjela pokazati slobodu žene koja opstaje bez pomoći muškaraca i može s njima manipulirati, izgubila se u razmjeru između dekora suvremenog i izričaja vremena markiza, grofova i klanjanja „vašim visostima”. Feminizam, kao politički pokret iz ’50- tih godina u koje je Saša Broz smjestila Gostioničarku Miranodilnu ne da se isčitati kao okvir, a kamoli poruka ove komedije, jer gostioničarka Mirandolina se tek igra muškarcima i dokazuje da može osvojiti, odnosno slomiti i najveće ženomrzce. Što bi značilo da je vječna tema zapravo žensko muški odnos. Miranodlina se u originalu ipak udaje za svog sobara.
Još kada se doda prilično blijeda izvedba glumačke postave koju su predvodili Marija Škaričić, daleko od predodžbe lika gostioničarke Mirandoline i Ranka Znidarića koji je s povećom dozom arogancije odigrao ulogu Viteza, završnica predstave je mnogima nakon sat i 45 minuta donijela olakšanje.
Obzirna premijerna i pretplatnička publika nagradila je zagrebačku ekipu pljeskom, pojedinci su izražavali svoje čestitke u kratkom druženju nakon premijere, ali nitko nije mogao ne složiti se s vlastitim sjećanjem da su gledali daleko boljih premijera iz domaće produkcije.
Gostioničarka Mirandolina može se pogledati i večeras u HNK Zadar.