ZADAR- Tek nakon što se odgleda Umjetnost intervjua, bilješke redateljice Nenni Delmestre u programskoj knjižnici, popunit će doživljaj jučerašnje premijere u HNK Zadar.
Neuobičajen je način na koji je splitska redateljica na gostovanju u zadarskom kazalištu dala svoj prikaz predstave koja sama po sebi iskače iz repertoara ne samo kazališta u Zadru, već u Hrvatskoj. Nenni Delmestre, prva dama splitskog HNK, uložila je veliki trud u tu koprodukcijsku predstavu i izvukla jako puno od zadarskih glumica Žane Bumber i Jasne Ančić. Iako su dobri poznavatelji opusa prve dame zadarskog glumišta izjavili kako joj je ovo gotovo životna uloga, Jasna Ančić, koja ove godine obilježava 40 godina igre na daskama koje život znače, ne slaže se s tim. Nema Alzheimerovu bolest, kao Rose, starica koju u predstavi igra Jasna Ančić.
Ona je nositelj priče, istine i laži kakve se kriju u mnogim obiteljima. “Kamera kao izgovor za pogled unutra”, napisala je Neni Delmestre na tekst modernog španjolskog dramatičara Juana Mayorge, kojeg je ona adaptirala za zadarsku izvedbu. Pravo na službenu prošlost obitelji, može li se živjeti s istinom, a može li bez laži, strah od gubljenja pamćenja, prošlost je otvorena kao i budućnost… sve su to dramski zapleti koje je stvorila redateljica, a izvela odabrana glumačka ekipa. U jednom dijelu predstava je malo otegnuta, izgubljena u dijelu kada se pojavljuje Anđelo kao dramski “okidač” u životima žena triju generacija.
Uz dvije zadarske glumice, u Umjetnosti intervjua premijerno se predstavilo dvoje mladih splitskih glumaca Sara Ivelić i Bojan Brajčić. Potpis na “službenu povijest” obitelji u kojoj je majka bila hrabra da ode s ljubavnikom i ostavi blizanke od kojih je jedna nastavila živjeti u laži, a druga se borila protiv istine (Ž.Bumber), odvija se u „kući sjećanja”. Tako je redateljica nazvala dominantan scenografski element Line Vengoechea iz Venecuele koja je glazbeno-scenski uokvirila redateljičine izazove kao i zadarski majstor svjetla Ivo Nižić.
Glazbena izvedba poznate talijanske kancone, koju su Sara i Jasna uživo otpjevale, spojila je dvije generacije u potrazi i oslobođenju od istine. Nije to lako na pozornici a još manje u životu.
U konačnici predstava je dobro primljena od one malo starije pretplatničke publike, kao i od one mlađe koja je došla na premijeru. Što ostaje iza nas… napisala je naposljetku Nenni Delmestre.
I jučer je iz Dubrovnika potegao Andrija Seifried, kolekcionar, kulturnjak i prijatelj Jasne Ančić koji ne propušta niti jednu zadarsku premijeru.
Iz javnog života Zadra na premijeri je bio samo dogradonačelnik Zvonimir Vrančić, koji i nakon što službeno više nije prvi čovjek Zadra dolazi u kazalište te po službenoj dužnosti pročelnik za kulturu Radovan Dunatov.
Prva izvedba Umjetnosti intervjua bit će u srijedu, 6 svibnja.