ZADAR– Na Narodnom trgu u subotu 6. kolovoza bit će podignuta festivalska zastava, koja će označiti početak 20. Zadra snova, festivala izvedbenih kazališnih umjetnosti, koji u jubilarnom izdanju donosi do sad najbogatiji program.
Na organizaciji i osmišljavanju festivala šest su mjesci radili Vinko radovčić, kao novi voditelj i Sunčica Soredr, koordinatorica projektta Zadar snova. Financijsku potporu su dali Grad Zadar i Ministarstvo kulture. Zadar snova igrat će se i u novim prostorima, od crkve sv. Nikole, preko terase Doma županije, do dvorane Državnog arhiva.
Ulaz će uglavnom biti slobodan za publiku, kojoj se nudi slijedeć program:
PROGRAM 20. ZADRA SNOVA 6-14/8/2016.
Subota 6/8, Narodni trg,19:00 sati
Zadarsnova
LJUDI A NE BROJEVI (Performance otvaranja)
Koncept: Tina Keserović
Nakon 20 godina, festival suvremenog kazališta Zadar snova otvaramo performansom mladih.
Preispitujući svoju poziciju u društvu, među gomilom što prolazi ovim svijetom, ali i ovim gradom, skupina mladih pronašla je, njima simbolično, važna mjesta na poluotoku. U obliku uličnog performansa, omaža samom gradu i njegovim stanovnicima, pokušat će nam prikazati njihov unutrašnji doživljaj grada.
S prolaznicima, strancima i nestrancima, pokušat će vratiti smisao mjestima o kojima danas tek ponešto čujemo. Dopustite da (po)stanemo ljudi, a ne brojevi!
Subota 6/8, sv. Nikola, 20:00 sati
Novalis
20:00 – Razgovor s umjetnicima / 20:30 – RAYONS UV-A CHROMOSON ENSEMBLE (Specijalni gost ANDREAS MORINELLO) / 22:00 – ZVUČNA INSTALACIJA KALASCHNIKOV FEAT. REACTIVE ENSEMBLE (Specijalni gost GONÇALO CRUZINHA)
Novalis je festival suvremene glazbe i komplementarnih umjetnosti s fokusom na mlade i inovativne umjetnike, čiji se rad prezentira na neuobičajenim lokacijama poput broda, kina, napuštenih objekata i dr. Tema ovogodišnjeg festivala su “Sonarni prostori”. Gostujući ansambli Chromoson i Reactive stavljaju veliki naglasak na suvremenu elektronsku i eksperimentalnu glazbu, video projekcije i svjetlost. Zvuci udaraljki, flaute i saksofona prošireni elektronikom uživo stvaraju imerziju prirodnih i sintetskih zvukova, koji mijenjaju percepciju našeg okruženja te tako nastaju novi sonarni prostori.
Premijera: Nedjelja 7/8, sv. Nikola, 21:30 / Izvedba: Ponedjeljka 8/8, sv. Nikola, 23:00
Zadarsnova
Asja Srnec Todorović – MRTVA SVADBA
Redatelj: Vinko Radovčić / Scenograf: Luka Lang / Kompozitor: Alexandre Desplat / Kostimograf: Vinko Radovčić / Savjetnik za scenski pokret: Azamat Nabiullin / Oblikovatelj svjetla: Stipe Bujas / Oblikovatelj tona: Alain Marin / Igraju: Ivana Begović, Roko Brkić, Vinko Radovčić, Luka Knez
Mladoženja koji trapavo prosi kćer, otac što pije očekujući mrtvu ženu da se pojavi iz mraka, kći koja miluje prozorska okna tepajući smrti i mrtva mama što se skriva po ormarima …
Nagrađivani tekst Asje Srnec – Todorović nije morbidan niti suviše pretenciozan. To nije tekst o smrti. Drama je to o neopipljivim stvarima u blizini smrti, o nekim čudnim autsajderima života koji ne pokušavaju previše da ga žive. Čudne smrti događaju se u toj svadbi. Male smrti duše, snova, dodira i poljubaca isprepliću se mrakom koji se prekida ekspresionističkim bljeskovima, licima koja se sudaraju sa naličjem života.
Postojanjem dijaloga prekida se tama, odaje se onaj ironični smiješak autorice, poput onoga što titra Ofelijinim usnama dok ona plete vjenčano cvijeće u svojoj kosi,a koji biva sačuvan upravo za one u tami gledališta.
Ponedjeljka 8/8, sv. Nikola, 21:30
Domino/Perforacije
Bruno Isaković – NEČASTIVE
Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku. Transformacija izvedbenog tijela je definirana odnosom tih dvaju elemenata u konstantnoj potrebi tijela da se opusti, ponovno aktivira, osvijesti i pronađe iznova njihovu međuovisnost. Disanje i tenzija su u logičnom organskom odnosu sve dok se ne potenciraju prema svojim ekstremima. Tijelo nekada radi za sebe, a nekada protiv sebe u različitim intezitetima svoje transformacije. Scenska prisutnost je povećana direktnim suočavanjem sa publikom. Izvođač nije tek izložen, već je zbog neizbježnog uzajamnog pogleda pojačano propitivanje odnosa sa publikom, što dodatno potencira aktivnost u izvedbenom tijelu. Ta vrsta suočavanja je ovdje iskorištena kao pokretač izvedbene prisutnosti te omogućava čitanje iz intimnih kuteva promatrača s obje strane.
Utorak 9/8, Državni arhiv Zadar, 19:00
Akademija primjenjenih umjetnosti Rijeka
Eugene Ionesco – INSTRUKCIJA
Redateljica: Nataša Antulov / Mentori: Rade Šerbedžija i Lenka Udovički / Scenografija: studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci / Kostimografija: Lovro Ivanković i Tena – Antonija Torjanac / Glazba: Lovro Ivanković i Tena – Antonija Torjanac / Oblikovanje svjetla i tona: Emir Mulalić / Igraju: Lovro Ivanković, Tena – Antonija Torjanac
Svevremenski komad Eugèna Ionesca koji se rijetko izvodi iako progovara o problemima današnjice, s najvećim naglaskom na današnji sistem obrazovanja i sveprisutnog nasilja.
Problematika školstva u kojem se izostavljaju osnove, borba učenika protiv nametnutog sistema u kojem se gubi bitno, spolna nastranost, seksualne perverzije samo su neki od motiva koji prožimaju već spomenti komad. Na trenutke komično, ono postaje groteskno upravo da bismo progledali te uvidjeli koliko je uistinu mračno, bolno i nadasve jezovito.
Utorak 9/8, Dvorište zgrade Zadarske županije, 21:30
Umjetnička akademija u Osjeku
Miroslav Krleža – SALOMA
Izvodi: Selma Mehić / Gost: Ivan Ćaćić / Mentorica: Maja Đurinović / Oblikovatelj svjetla: Majkl Mikolić
Monokoreodrama inspirirana različitim inačicama Salome Miroslava Krleže, a koja u odnosu na današnje vrijeme i prostor, u svojem scenskom izričaju isprepliće arhetipsko, ekspresionističko, salonsko i suvremeno.
Suvremenost i svevremenost ove Legende, ključne za kazališni čin, potakle su aktivno traženje odgovarajuće forme uprizorenja, a uputu je ponudila upravo rječita plesačica Saloma:
Uopće: bez naročitih tjelesnih kondicija nitko nema izgleda na uspjeh. Nigdje. Ni na pozornici, ni u politici.
Premijera: Srijeda 10/8, sv. Nikola, 20:30 Izvedba: Srijeda 10/8, sv. Nikola, 23:00
Zadarsnova
Vinko Radovčić – ZAKAČENI (Inspirirano crnohumornom komedijom Giuseppe Manfridija – Zozôs)
Redatelj: Vinko Radovčić / Scenograf: Luka Lang / Kostimografkinja: Anita Goreta / Oblikovatelj svjetla: Stipe Bujas / Igraju: Alain Marin, Sanda Pinter, Mateo Grginović, Fran Sakač
Žena zrele dobi naiđe na dvostruko mlađeg ljubavnika, a kad se njihov odnos zaplete u posve neočekivanom smjeru, u pomoć priskače upravo mladićev otac, ginekolog.
Razobličavanje lažnog katoličkog morala, iza kojeg se kriju razuzdane seksualne igre koje dovode do bizarne situacije, ova crnohumorna komedija kreće se između farse, teatra apsurda, starogrčke tragedije, ali i suvremene obiteljske sapunice.
Upravo rušenjem tabua i moralnih normi, vulgarnošću jezika i konstantnom sintezom između realnog i kazališnog, ovaj dramski komad upravo pripada/temelji se dramaturgiji krvi i sperme.
Četvrtak 11/8, Državni arhiv Zadar, 19:00
ADU Zagreb
KAKO NASTAJE KAZALIŠNA PREDSTAVA
Redatelj: Hrvoje Korbar / Produkcija: Tajana Bakota / Dramaturgija: Sunčica Sodar i Hrvoje Korbar / Suradnik za mačevanja: Lovro Buva / Scenski pokret: Nikolina Medak / Kostimografija: Ani Adulmar i Ana Mikulić / Igraju: Kruno Bakota, Karlo Mlinar / Robert Španić, Silvio Mumelaš, Katarina Strahinić, Iva Šimić
Priča o kazalištu inspirirana je knjigom Ivice Ivanca Najljepši posao na svijetu, a predstavom se djeci pokušava približiti proces nastanka jedne kazališne predstave sa svim njezinim čudesima, zgodama i nezgodama naših glavnih junaka. Gdje se sakriva sva čarolija kazališta ni sami nismo sigurni, stoga će upravo djeca biti naši mali pomagači te vam zajedno s nama otkriti Kako nastaje kazališna predstava.
Četvrtak 11/8, sv. Nikola, 21:30
Bacači sjenkI
BITKA NA NERETVI
Autor koncepta i redatelj: Boris Bakal / Dramaturginja: Anja Pletikosa / Scenograf i koautor: Leo Vukelić / Izvođači radova: Boris Bakal, Leo Vukelić / Autor glazbe i zvučnih slika: Tomislav Babić / Kostimografkinja: Ivana Bakal / Video oblikovanje: Vedran Senjanović
Ako niste imali priliku 187. g prije Krista, pa onda 1942., 1967, 1969. ili 1992. poslije Krista boriti se na Neretvi, imate sada – nemojte propustiti svoju povijesnu šansu!
Nadpovijesni i metadramski izvedbeni antispektakl “Bitka na Neretvi” je odgovor na potragu za Arhimedovom točkom u svemiru. To je naprasno neprekinut i nedosljedan scenski dijalog dvoje ljudi u potrazi za samim sobom. To je pokušaj promišljanja pojmova i ponuda sreće, emancipacije, slobode, sigurnosti, odgovornosti i budućnosti u doba permanentnog dokidanja i pretpostavljanja dijaloga i smisla. Ta potraga, ona je i zamišljeno i stvarno promišljanje zelene doline suvremenosti u događajnom prostoru-instrumentu scene koja je u mogućnosti promišljati sve.
Petak 12/8, Državni arhiv Zadar, 19:00
Zadarski plesni ansambl
ARHIVIRANJE – Tajni dnevnik umjetničke prakse
Koncept i režija: Sanja Petrovski / Koreografija: Lada Petrovski Ternovšek, Filipa Bavčević, Josipa Štulić, Matea Bilosnić / Autor i oblikovatelj glazbe: Nenad Sinkauz / Oblikovanje svjetla: Igor Petrovski / Grafičko oblikovanje: Srđan Babić / Sudjeluju: Lada Petrovski Ternovšek, Filipa Bavčević, Josipa Štulić, Matea Bilosnić, Patricija Gospić, Maja Petani, Korina Oltran, Klara Zrilić, Dora Matija Antonina, Antonija Blače
Arhiviranje – tajni dnevnik umjetničke prakse ime je predstave, ujedno formula za koncept, strukturu, ishodište i atmosferu ovog scenskog djela. Nesvakidašnji kazališni pristupi pohranjivanja, memoriranja, transformiraju se i postaju pogodni u suvremenoj izvedbenoj umjetnosti koja nije uključena u arhivske koncepcije tradicionalnih baštinskih institucija.Ovim projektom mapirajući sadašnje stanje na zadarskoj plesnoj sceni, stimulira se povratak kazališnoj ideji i rodnom gradu koji je ishodište, inspiracija, mjesto kazališne i životne inicijative
Petak 12/8, sv. Nikola, 21:30
Multimedijalna koliba
HOERSPIEL – Mala igra za slušanje (i gledanje)
Režija i dramaturgija: Pavlica Bajsić Brazzoduro / Glazba: Dino Brazzoduro / Oblikovanje zvuka: Dino Brazzoduro, Ivan Zelić i Ljubica Letinić / Oblikovanje svjetla: Marino Frankola / Vizualni materijali: Dalibor Barić, Klasja Habjan, Joško Gamberožić / Filmovi: Dalibor Barić / Fotografije: Sven Medvešek, Tomislav Čuveljak, Sunčan Stone / Produkcija: Nina Križan za Multimedijalnu kolibu / Igraju: Jelena Miholjević, Ivana Rushaidat, Sven Medvešek, Dino Brazzoduro, Ljubica Letinić, Ivan Zelić, Nina Bajsić, Matija Antolić, Ante Perković, Pavlica Bajsić Brazzoduro
Hoerspiel – mala igra za slušanje (i gledanje) Pavlice Bajsić Brazzoduro je predstava koja govori o samim počecima radija, o vremenu kada su tada vrlo popularne radio-drame išle uživo iz studija, s glumcima, glazbenicima i maherima za rekonstrukciju potrebnih šumova i atmosfera. Zadivljena a ponekad i sumnjičava publika se tih večeri okupljala oko radija, tog bežičnog misterija, kao nekada oko ognjišta, uhom naslućujući a u glavi stvarajući jedan sasvim novi svijet. Osim kao jedinstvena kazališna priča o radiju samom, “o malim ljudima unutar radijske kutije”, Hoerspiel na jedan neobičan način evocira i duh Zagreba iz vremena između dva svjetska rata, ali i kasnije. I dok je 1973. godine, u dokumentarnoj radio-drami Ad Libitum, Zvonimira Bajsića i suradnika, jedna baka izrazila želju da ljudi koje ona čuje na radiju izađu od tamo i dođu podijeliti ručak s njom, u Hoerspielu radio poziva vas da uđete u njega. Bez ručka ali uz čašicu domaće rakije.
Subota 13/8, Državni arhiv Zadar, 19:00
ITD & AUT Konferencija
REFLEKSIJA
Autorski projekt Sunčice Sodar, Espi Tomičić i Nikoline Medak / Dramaturgija: Sunčica Sodar i Espi Tomičić / Scenski pokret: Nikolina Medak / Oblikovanje svjetla: Sven Čustović / Glazba: Tihomir Zdjelarević / Produkcija: Sabrina Herak i Sara Morić / Igraju: Maruška Aras i Boris Barukčić
O bukama i tišinama koje u pojedincu bude svijest o istovremenom osjećanju dvaju identiteta, neprekidno strogo odvajana, međusobno isključiva.
Ona i On postaje Ono u čemu pojedinac pronalazi Sebe.
„Tijelo podrazumijeva smrtnost, ranjivost, agensnost; koža i meso izlažu nas pogledu drugih, ali, također, i dodiru i nasilju. Tijelo također može biti agens i instrument svega ovoga, ili mjesto gdje „činjenje” i „bivanje učinjenim” postaju dvosmisleni. Iako se borimo za prava nad našim vlastitim tijelima, sama naša tijela za koja se borimo nisu nikada sasvim samo naša.”
Judith Butler
Subota 13/8, Državni arhiv Zadar, 21:30
Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21
ANATOMIJA MAČKE
Autorski projekt: Ksenija Zec i Petra Hrašćanec / Izvodi: Petra Hrašćanec / Teorijska analiza: Leonida Kovač / Kostimi i scena: Zdravka Ivandija / Glazba: Nenad Sinkauz i Alen Sinkauz / Oblikovanje svjetla: Marino Frankola / Oblikovanje zvuka: Nenad Sinkauz i Alen Sinkauz / Grafičko oblikovanje: Zrinka Horvat / Inspicijent: Željko Začek
Posebnost ovog projekta je kreiranje i primjena specifične tehnike koja nastaje sintezom suvremene plesne tehnike i studije anatomije životinja. Naglasak je stavljen na mogućnosti anatomske promjene arhitekture tijela. Bavljenje drugačijim tijelom kroz anatomiju mačke zahtijeva duboku kinestetičku osviještenost unutarnjih smjerova kretanja i tjelesnih konekcija kao i područje off- balansa i suspenzije čime se mijenja percepcija prostora i ostvaruje porast vrijednosti dinamike kretanja. Tražeći drugačije putove izvedbenosti i istražujući misaonu, emocionalnu i semantičku razinu tjelesne prisutnosti na sceni nastojimo uspostaviti načelo nesigurnosti izvedbe. Strukturiranje drugačijeg tijela izmiče apsolutnu kontrolu interpretacije i svaka izvedba ostvaruje mogućnost novog gledanja.
Premijera: Nedjelja 14/8, sv. Nikola, 21:30
Mini teater, Novo kazalište Zagreb, Zadarsnova, Silba Environment Art
Lucij Anej Seneka – TIJEST
Prevoditeljica: Jera Ivanc / Redatelj: Ivica Buljan / Dramaturginja: Svetlana Slapšak /
Scenograf: Mark Požlep / Kostimografinja: Ana Savić Gecan / Lektorica: Mateja Dermelj / Igraju:
Milena Zupančič, Robert Waltl, Marko Mandić, Benjamin Krnetić, Gregor Prah
Seneka, filozof i pedagog, pisao je tragedije koje danas možemo razumjeti uglavnom u kontrastu s antičkom grčkom tragedijom. Florence Dupont objašnjava razliku između dva kazališta: za razliku od grčkog, s okruglom scenom, rimsko je više ravan „ekran” (arhitekturalna fasada) iz kojeg glumci istupaju na pozornicu. Pitanje da li su se Senekine tragedije izvodile je još uvijek otvoreno. One su dragocjen uvid u duševno stanje čitavog sloja mislećih ljudi koji su pred sobom, u doba ludih careva, gledali nezamislive užase, samovolju i zločine koje je Neron izvodio. Seneka je izvršio prisilno samoubojstvo u koje ga je natjerao ovaj car, njegov učenik i neuspjeli pedagoški projekt… Senekine tragedije, a posebno Tijest, pune su krvavog užasa, sve do kanibalizma. Mržnja je neopravdana, ekscesivna, motivi iracionalni. Takav je morao izgledati svijet ljudima koji su iznad svega cijenili razum i obrazovanje. Upravo zbog konteksta i položaja mislećih, Senekine tragedije danas mogu izgledati aktualne, ne samo kao povod za neki surovi spektakl. Možda neizvođene u svoje doba, teško izvodljive uopće, one su skoro po definiciji „postdramske”…
Nedjelja 14/8, sv. Donat, 23:00
Zagrebački plesni centr i Wiesen 55, Berlin
OBJEKT U SUBJEKT PRELAZI #KRALJEŽNICA
Ideja, koreografija i izvedba: Nikolina Komljenović / Marijana Radović / Sahara Surogat / Zuni / Vesna / Asistentica: Sanja Gergorić / Dramaturgija: Tena Bošnjaković / Glazba: Mijo Gladović / Dizajn svjetla: Marino Frankola / Kostimografija: Sanja Gergorić i Nikolina Komljenović
Objekt promatram kao tijelo. Tijelo u prostoru koje rastavljam izuzimajući vitalnost, rastavljajući ga kako bih generirala život. Rastavljam personu na dijelove. Komadi sami igraju svoje partije. Oni su u sintezi. Svaka razina je u komunikaciji sa drugim razinama. Oni čine subjekt. Subjekt i svaka pojedina razina, svaki komad komunicira. Uzimam specifičnosti svoje kralježnice kao polaznu točku. Rastavljam njene deformacije, otklone od standarda, na dijelove. Svaka anomalija pojedinog dijela pokreće moje tijelo na specifičan, jedinstven sustav znakova, poseban način.