Od 27. do 31. kolovoza održat će se treća po redu kazališna revija NOSI SE Teatro VeRRdija “Nosi se”. Ovogodišnji festival nastavlja druženje i razvoj platforme suradničkih organizacija i dodatno promovira zadarsku kazališnu nezavisnu scenu.
Uz goste iz Tuzle, Zagreba i Beograda nastavlja se s nizom zadarskih umjetnika raznih generacija i formi obrazovanja koji su posegnuli za nezavisnim organiziranjem i produciranjem kazališnog čina – kako bi razvijali svoj slobodan umjetnički izraz, od Ivane Buljan Legati, glumice i redovne profesorice na ADU Zagreb, preko Jurja Arasa dugogodišnjeg glumca KLZ i producenta Teatra VeRRdi do Paole Slavice (Mašina igre), Stošije Zrinski, Maruške Aras (ADU Zagreb), Sanje Petrovski i njenog Zadarskog plesnog ansambla. Osim toga predstavlja se i novi projekt u razvoju autora Zlatka Pakovića, “Teologija praznoga groba: papa Franjo se bori sa svojim anđelom”, u kojem također, kao i u Othellu, a i u svemu ostalom “budućnost tek čeka na nas”.
Predstave se održavaju u klimatiziranom prostoru Kazališta lutaka Zadar. Cijena ulaznice po programu iznosi 35 kn, a dnevna ulaznica 50 kuna. Studenti i umirovljenici imaju 20% popusta. Prodaja ulaznica sat vremena prije izvedbe na blagajni Kazališta lutaka Zadar
PONEDJELJAK, 27. 8. MIZOGINO I GINOCIDNO
20.30h / Pjesma protiv žena / Zadarski plesni ansambl
VELIKA DVORANA KLZ
Tendencija jednog dijela našeg društva koje smatra da se pod krinkom borbe protiv nasilja nad ženama podmeće borba protiv tradicionalnih obiteljskih vrijednosti doista vuče korjenje iz srednjeg vijeka. Zapis Pjesma protiv žena koji datira iz 16. stoljeća (a čiji je predložak nastao mnogo ranije) poslužio je za multimedijalno scensko djelo u kojem se isprepliću glazbene, tekstualne i plesne forme kroz aktivistički stav. Uz predstavu “Othello: nezakonita liturgija” ovo je još jedna zadarska predstava koja tematizira konflikt stoljetnog poimanja muško – ženskog principa življenja na ovim prostorima.
Koncept, izbor glazbe, režija, koreografija: Sanja Petrovski
Asistent koreografa, fotografija i video: Matea Bilosnić
Koreografi plesnih minijatura i plesači:
Patricija Gospić, Natali Perić, Rubi Ivosić, Nataša Kustura, Marta Huber
Tekst iz Tkonskog zbornika čita Tamara Šoletić
Kostimograf: Marija Šarić Ban
Krojački radovi: Veranda Stipaničev
Oblikovanje svjetla, kamera: Igor Petrovski
Oblikovanje tona: Tomislav Kraljević Šome
Grafičko oblikovanje: Igor Gluić
Snimatelj tona: Saša Miočić
Trajanje: 35 min
21.30h / Othello: nezakonita liturgija / Teatro VeRRdi
VELIKA DVORANA
Othello Zlatka Pakovića, u produkciji zadarskog Teatra VeRRdi ovim nastupom obilježava petnaestu izvedbu predstave, no međutim tek treću u Zadru. Nakon brojnih gostovanja od Slovenije do Makedonije i selekcije na međunarodnim festivalima zadarska publika ponovno ima priliku vidjeti provokativnu adaptaciju Shakespeareovog Othella kao najbolji primjer postdramskog kazališta. Atraktivna, neposredna, prožimajuća i dubinski provokativna ova je predstava jedna od najboljih zadarskih produkcija svih vremena i biser je zadarske nezavisne scene.
“…u ovoj predstavi, budućnost tek čeka na nas” (Mladen Bićanić, kazališni kritičar)
Dramaturg i redatelj Zlatko Paković
Othello – Juraj Aras
Desdemona – Hrvojka Begović
Jago – Aras/Begović
Glas Sinjorije – Vilim Matula
Kor – Zlatko Paković
Glazba: “Jagov koral”: Ivo Ivić / Juraj Aras
Sonet 66 “Sit svega toga”: Pero Gotovac
“Othellov crnolabuđi pjev”: J. S. Bach – Muka po Ivanu
Glazbena obrada, oblikovanje tona i svjetla Juraj Aras
Trajanje: 60 min
UTORAK, 28. 8. INTIMNI PROSTORI JUNAKINJA
20.30h / 18 degrees below the Horizon / Stošija Zrinski
VELIKA DVORANA
Predstava 18 degrees below the Horizon treći je cjelovečernji solo autorice i jedina premijera na ovogodišnjem festivalu.
Predstava se gradila kroz četiri scene naslova Old Sofa, Mystique, The Beast i The Horizon. Scene su simbolički povezane s autoričinim životnim situacijama i željama.
Prva govori o zasićenosti postojećim stanjem i želji za promjenom. Druga prelazi iz realnosti u svijet fantastike i mistike, gdje se autorica transformira u neko nadnaravno biće, između čovjeka i nečovjeka, poput nekog lika iz filma. Treća scena dio je fantastike i dolazi kao neprijatelj nadnaravnom biću. Inspirirana je onim što krade mir, radost, kreativnost i energiju poput negativnosti u odnosima i iracionalnih strahova. Posljednja, je prijelaz iz fantastike u realnost, nalik buđenju iz sna i svitanju kada sve postaje trezvenije, jasnije i vidljivije. Pogled u horizont autoricu je oduvijek asocirao na budućnost i putovanje. Scena pluta između realnosti i „skica” budućnosti.
Koncept, koreografija i izvedba: Stošija Zrinski
Vanjsko oko: Jasna Čižmek Tarbuk
Autor glazbe: Dino Seferović
Dizajn svjetla: Bojan Gagić
Montaža videa: Tomislav Zrinski
Realizacija kostima: Nada Sokolić – Vukić
Suradnja: Zagrebački plesni centar
Trajanje: 45 min
22.00h POD NAPONOM / Mašina igre u suradnji s kazalištem Knap
MALA DVORANA
Mlada umjetnička organizacija Mašina igre, umjetničke voditeljice, Zadranke, Paole Slavice predstavlja svoju prvu produkciju u Zadru. Inspirirana tekstovima Ariela Dorfmana i Franza Xavera Kroetza, predstava prikazuje čileansku djevojku iz vremena Pinochetove diktature u bolnom procesu ponovnog stjecanja identiteta i prevladavanja trauma nastalih stravičnom psihofizičkom torturom. Uz pomoć uspomena, umjetničkog stvaranja, suza i opsesija protagonistica se opire nasilju koje je na njoj ostavilo vidljive i skrivene povrede. Uz multimedijsku primjenu filmskih i dijaprojekcija, klasičnih i ambijentalnih zvukova te dovođenje publike “iza scene”, u intimni prostor junakinje i njezinih interakcija s prisnim objektima, “Pod naponom” je i koreodrama koja u središte postavlja tijelo kao fizičko ogledalo individualne patnje, povijesne izopačenosti i otpora.
Režija: Davor Kovač
Glumi: Andrea Slama
Scenski pokret: Paola Slavica
Oblikovanje svjetla: Luka Matić
Video: Umjetnička organizacija Kadromat, režija i montaža: Dalija Dozet, kamera i color obrada: Luka Matić
Kostimografija: Leana Alić
Vizualni identitet: Luka Borčić
Koprodukcija: Morana Foretić za Kazalište Knap
Trajanje: 45 min
SRIJEDA, 29. 8. KAFKA U ZADRU S LJUBAVLJU IZ TUZLE I ZAGREBA
20.30h / Pismo ocu / Teatar kabare Tuzla, Studentska scena ADU Tuzla i Harbour of art
MALA DVORANA
Jednostavnim sredstvima ispričana priča o jednom od najkompleksnijih pisaca, “Pismo ocu” je predstava nastala po istoimenom djelu Franza Kafke, odnosno pismu koje je Kafka napisao za svog oca ali koje nikada nije predao njemu, već majci. Iz ovog pisma se vidi sva kompleksnost Kafkinog odrastanja s ocem u kojem je vidio najvećeg neprijatelja. Predstava dočarava kompleksnost Kafkine osobnosti, načine na koji se razvija, tumačenje odnosa s ocem i što je još bitnije – tumačenje očevog odnosa prema Kafki. Dobila je najvišu ocjenu publike na 16. TKT FESTU 2018 i idealno se kao posveta djelu Franza Kafke nadovezuje na Kafkin “Preobražaj” iste večeri. Dvije Akademije i dva čitanja Kafke.
Autor: Franz Kafka
Dramatizacija: Dorian Paulić
Rezija-mentorstvo: Damir Altumbabić
Igraju: Dorian Paulić i Katarina Krištić
Glazba: Senad Nurkanović
Trajanje: 55 min
22.00h / Preobražaj / ADU Zagreb
VELIKA DVORANA
Izvrsna plejada mladih glumica i glumaca, na čelu s fantastičnim Borisom Barukčićem u ulozi Gregora Samse kao BA diplomski ispit Hrvoja Korbara u produkciji ADU Zagreb, gostovala je na raznim festivalima i dobila sjajne kritike. Ove zime gostovala je i u Zadru i više od pola zainteresirane publike nije uspjelo ući pa je ponovno predstavljamo nakon tuzlanske akademije kao posvetu Kafki i poticaju razvoja suradnje dviju Akademija. Predstava je nagrađena na 27. Međunarodnom festivalu kazališnih akademija u Brnu za razvoj originalnog kazališnog jezika, a Boris Barukčić je dobio nagradu za najbolju mušku ulogu na Festivalu Akademija “Istrapolitana” u Bratislavi.
Franz Kafka: Preobražaj
Režija: Hrvoje Korbar, mentori: red.prof.art. Ozren Prohić, doc.art. Tomislav Pavković
Glume:
Maruška Aras
Boris Barukčić
Marin Klišmanić
Iva Kraljević
Robert Španić
Produkcija: Tajana Bakota,
Scenski pokret: Nikolina Medak
Oblikovanje svjetla: Ivan Lušičić, mentor: doc.art. Deni Šesnić
Scenografija: Iva Maria Jurić i Hana Grebenar, mentor: doc.art.Tanja Lacko
Kostimografija: Lucija Smolčec, mentor: izv.prof.art. Irena Sušac
Vizualni identitet: Nikolina Fužul, studij Dizajna
Trajanje: 60 min
ČETVRTAK, 30. 8. PSIHOGRAM XX. STOLJEĆA
20.30h / Soba za poglede / Studio Chekhov & Ivana Buljan Legati
VELIKA DVORANA
“Soba za poglede”, nastala prema priči Virginije Woolf, predstava je koja govori o raširenom i izrazito nepopularanom fenomenu tjeskobe i srama, elementima socijalne fobije kao posljedice uvjetovane nesnalaženjem u dominantnim društvenim obrascima na događajima kojima ponekad pridajemo veću pozornost no što doista zaslužuju. Nataša Govedić u svojoj kritici o Buljan Legati kaže: „Glumica je laserski pribrana i ljekovito gorka, koliko i nekorumpirana različitim uobičajenim režimima glumačkog zavođenja publike. Samim time, dvostruko je senzualna. Boja Legatina glasa možda je najbliža oboi, mjestimice mutnoj i sjetnoj, ali onda opet čistoj upravo u najfinijim titrajima. Predstava se smije na račun propisanog ukusa i zabavno ekscesnog neukusa, dozvoljenih i zabranjenih odjevnih kombinacija, robne ritualizacije „elitne” grupe.”
režija: Marina Petković Liker
dramatizacija: Ivana Buljan Legati
prema prijevodu: Sanje Lovrenčić
glazba: Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović Mrle
kostimi i scenografija: Zdravka Ivandija Kirigin
oblikovatelj videa: Darije Petković
igra: Ivana Buljan Legati
Trajanje: 55 min
22.00h / Desnica: igre proljeća i smrti / Teatro VeRRdi
VELIKA DVORANA
Ova predstava je najuspjeliji kulturni izvozni proizvod grada Zadra u zadnja dva desetljeća prema sudu Ivice Nevešćanina, zadarskog urednika Slobodne Dalmacije. Bila je u selekciji Marulićevih dana 2016 i gostovala na nizu međunarodnih festivala te nakon godinu dana pauze igra ponovo u Zadru. “Mala predstava velike snage, monodrama teškog suživota čovjeka sa samim sobom, glumca i pripovjedača, živog stvora na pozornici i lutke. No, prije svega toga, posveta velikom piscu i njegovoj samoći, koja u kazališnoj tišini odzvanja još glasnije. Istodobno, konkretni plod nastojanja zadarskog izvaninstitucionalnog Teatra VeRRdi i Jurja Arasa samog na drukčijoj vrsti očuvanja pomalo već i zanemarene suvremene književne baštine.” Igor Ružić
Izvodi: Juraj Aras
Autor: Vladan Desnica
Dramaturgija prema motivima
romana “Proljeća Ivana Galeba”: Juraj Aras
Režija: Juraj Aras
Glazba: Bojan Gagić
Odlomak “Danas je nedjelja…” interpretirao Tomislav Baran
Oblikovanje svjetla, tona i scene: Bojan Gagić i Juraj Aras
Voditelji tona i svjetla: Bojan Gagić / Mate Petričević / Frane Papić
Fotografija: Marija Milin
Asistent produkcije: Nenad Pepić
Trajanje: 75 min
PETAK, 31. 8. BUDUĆNOST JE U NAMA
20.30 h / ZLATKO PAKOVIĆ: TEOLOGIJA PRAZNOGA GROBA: PAPA FRANJO SE BORI
SA SVOJIM ANĐELOM / Teatro VeRRdi
Predstavljanje nove produkcije
VELIKA DVORANA
U prvoj godini ovog dvogodišnjeg projekta, Paković prikazuje rezultate svojih redateljskih istraživanja izvora, svetih i svjetovnih, i oblika dramaturgije za sakramentalnu kazališnu predstavu. Kao prokušani baštinik Brechtova nasljeđa, on ovoga puta, sukladno temi i žanru, primjenjuje i Artaudova iskustva surovog kazališta i iskustva siromašnog kazališta Grotowskoga. U biti, riječ je o kristofilnoj i kristološkoj kritici povijesnoga kršćanstva. Isus iz Nazareta, revolucionar ljubavi i afirmator solidarnosti sa slabijima, tlačenima, aktivist protiv institucionaliziranja ljubavi, postavlja se ovdje poput zrcala pred moć crkve.
Trajanje: 90 min
.