Gogoljev Revizor, koji je premijeru imao u utorak, 4. lipnja u HNK, pokazuje sve društvene poroke, socijalna zla, dvoličnost i druge društvene probleme. Svi likovi prikazani u komediji, osim Hlestakova, prikazani su kao naivni, skloni dodvoravanju, nesposobni i nesnalažljivi. Gogolj je odlično prikazao sve probleme društva Ruske Imperije 19. stoljeća ismijavajući društveno stanje i ljudsku narav.
Na kraju 2018. godine u kazališnu školu Dragon teatra za mlade i odrasle učlanilo se jedanaest ozbiljnih i posve različitih osoba, strukom, godinama i razmišljanjima.
Za početak imali su nimalo lak zadatak, upravo Gogoljev Revizor. Sati su prolazili u iščitavanju orginalnog teksta, u vježbanju scenskog govora, disanja, proučavanju fenomena korupcije i razgovorima o samoj produkciji i budućnosti predstave.
Kostimografkinja Mihaela Gregov studiozno je pristupila likovima i pomaknutom konceptu predstave. Koncept predstave pomaknut je prema nekom budućem vremenu, avangardi koja je uslijedila gotovo stotinjak godina nakon nastanka djela.
U ulozi načelnika izvrsni i iskusni Renato Pizek u potpunosti je prikazao moćnog vođu malog, ali dobro organiziranog plemena zajedno sa svojom suprugom Anom Andrejevnom koju je Anita Raljević Špralja, po struci viša medicinska sestra, prikazala u svoj svojoj malograđanskoj želji za ostvarenjem života u prijestolnici. Ona je sklona koketiranju s mladićem koji gotovo da joj može biti sin, stavljajući svoje osobne interese ispred ostalih.
Mlada Ana Šešelja, učenica prvog razreda smjera opće gimnazije Franje Petrića u Zadru, dojmljivo je prikazala svoj glumački talent, kao i talent šarmantnog šarlatana Hlestakova, koji vještom pričom i stavom uvjerava sve građane malog provincijskog gradića da je upravo on revizor kojeg vlastela nervozno i u neizvjesnosti iščekuje. U uspješnoj zamjeni identiteta, Hlestakov pozajmljuje od naivnih i uplašenih vlastodržaca pozamašne svote novaca, te flertuje sa ženom gradonačelnika istovremeno proseći kćer Mariju Antonovnu koju igra Anina školska kolegica Paola Joza istančanim osjećajem za glumačku mimiku i scenski pokret.
U drugom planu je umrežena vlastela koja organizirano sprovodi korupciju. Zemljanika, upravitelja bolnice, koji špijunira svoje kolege i silno se boji svakog koji je činom i rangom viši od njega, Mario Zrilić intuitivnim osjećajem za kukavicu i izdajicu na zanimljiv način plete mrežu oko svojih suučesnika u zločinu.
Tu je i upravnica pošte koja čita pisma i cenzurira sve pošiljke koje prolaze kroz gradić. Čuvarica tajni, inžinjerka građevine i direktorica nadzorne tvrtke, Jasminka Ćoza po prvi put na kazališnim daskama i u kazališnom svijetu uopće, pokazuje autentičan pristup komičnom postupku i liku.
Lik Ljapkina Tljapkina, svojevrsnog redara u gradiću i seljačine, kako ga sam Gogolj opisuje, igra umirovljeni Drago Benović, vjerno prikazujući samovoljnog i častohlepnog korumpiranog suca.
Bopčinskog i Dopčinskog tumače umirovljenice Marijana Marjanović i Senka Marković. Glumačkom živošću i fizičkom dinamikom projiciraju pogrešnu vijest i unose pometnju u provinciju. Svugdje su prisutni i to je jedini cilj njihovog postojanja, sve znati i svukuda zaviriti.
Osip i Miška, tandem slugu koji istovremeno i mrze i vole svoje gospodare tumače Roko Hrašćanec i Robertina Katić. Mladi zaposleni ljudi koji su za svoj hobi odabrali kazalište, već drugu godinu zaredom bruse svoj glumački talent i proširuju znanja o scenskim vještinama kao studenti kazališne škole Dragon teatra za mlade i odrasle u Zadru koja predstavom „Revizor” bilježi svoju osmu godinu rada.
Radnju komada i ritam predstave sjajno prati redateljičin odabir glazbe koji se pretapa od popularne ruske pjesme Kalinke do Valcera br. 2 ruskog skladatelja Dmitrija Shostakovitcha.
Dinamičnu i zanimljivu režiju, prilagođenu mogućnostima svojih studenata, potpisuje profesionalna kazališna redateljica i dramska pedagoginja Maja Šimić, a čitav program podržan je produkcijski od strane zadrugART a, platforme za suradnju i razvoj nezavisne kulture grada Zadra te od strane Upravnog odjela za kulturu i šport Grada Zadra.
Oduševljena publika glumce je počastila gromoglasnim aplauzom u više navrata. Prvo službeno postavljanje Gogoljevog Revizora na zadarske kazališne daske urodilo je plodom s odabirom teksta, prepoznavanjem teme i motiva, katarzom kroz smijeh i suze.