Svjetski dan plesa slavi se od 1982. godine 29. travnja i širom svijeta čitaju se međunarodne i nacionalne poruke ljudi vezanih uz ples. UNESCO-v Međunarodni odbor za ples pokrenuo je ovu inicijativu, a izabrao je za taj dan rođendan začetnika modernog baleta i jednog od najvećih plesnih reformatora Jeana Georgesa Noverrea.
Zadar sudjeluje u obilježavanju Svjetskog dana plesa od 1999. godine u Hrvatskoj, od samog početka akcije. Tom prigodom u četvrtak, 29. travnja u Kazalištu lutaka Zadar biti će izvedena predstava Gozd – danse macabre autorice Matee Bilosnić u izvedbi Zadarskog plesnog ansambla. Ova izvedba je i dio prve bogate zadarske plesne sezone. Gozd je prošle godine dobio prestižnu Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju koreografiju, a do sada se izvodio u nekoliko navrata u Zadru, te u Splitu, Zagrebu, Novom Marofu. Nagrada Hrvatskog glumišta dodjeljuje se od 1992. godine 24. studenog u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. To je povijesni datum hrvatskog glumišta jer je tada, davne 1860. godine, nakon burnih domoljubnih prosvjeda građana, i na nagovor dramatičara Dimitrija Demetra, glumac Vilim Lesić s pozornice objavio da će se na zagrebačkoj pozornici govoriti samo hrvatski.
Svake godine eminentni plesni umjetnici šalju poruke za Svjetski dan plesa, pa je tako i ove godine poruku na međunarodnoj razini napisao njemački plesač simboličnog imena Friedemann Vogel, a hrvatsku poruku jedna od naših najboljih plesnih umjetnica Maša Kolar. Poruke će prije predstave pročitati Matea Bilosnić i Anđela Matulić.
Matea Bilosnić rođena je u Zadru i svoje prve plesne korake tu i ostvaruje u dobi od trinaest godina te se neformalno školuje na tečajevima Zadrarskog plesnog ansambla. Nakon srednje škole odlazi na Salzburg Experimental Academy of Dance, te nakon školovanja sudjeluje u radu Zagrebačkog plesnog ansambla, Studija za suvremeni ples, slovenske grupe EnKnap, Zadarskom plesnom ansamblu, sudjeluje i kao predavač scenskog pokreta na ADU u Zagrebu, uz autorska djela koreograf je i savjetnik za scenski pokret je u brojnim dramskim predstavama. Osim plesom i pokretom kao plesač, koreograf i pedagog, Matea se bavi i vizualnim umjetnostima te sama kreira glazbu za svoje predstave.
Gozd – danse macabre je plesna drama u dva čina koja uprizoruje osobne i kolektivne tradicije, nematerijalna nasljedstva i ritualnost. Inspirirana je ljudskom poviješću zapisanom u slikama pokreta, gesti i plesa, počevši od prvih artefakata ljudskog tijela i vizualnih prikaza pokreta. Gozd meditira o vremenu, prostornim odnosima, strukturama i intencijama iza radnji. Apstrakcijom formi nađenih u prirodi i repetitivnih uzoraka koji se prevode u specifičan plesni jezik kreira se pletivo koraka i sekvenci, utopija plesa, težeći utopiji svijeta. Danse macabre je u stvari srednjovjekovna alegorija koja tematizira prolaznost života i konačnost smrti.
U predstavi sudjeluju članice Zadarskog plesnog ansambla: Filipa Bavčević, Patricia Gospić, Marta Huber, Nataša Kustura, Natali Perić, Josipa Štulić i Sanja Petrovski. Kostime je radila Anita Goreta, majstor svjetla Saša Fistrić, a glazbu potpisuju autorica predstave Matea Bilosnić i Uršula Godina.
Ova izvedba podržana je od strane Grada Zadra, Ministarstva kulture RH i Zaklade Kultura nova.