Za sve ljubitelje likovne umjetnosti, u ugodnom ambijentu atrija ninske rustikalne Barokne kuće iz 17. stoljeća, sinoć je otvorena izložba renomiranih njemačkih umjetnika Dagmar Venus i Wolfganga Brennera.
Predstavljajući autore kojima je ovo prva samostalna izložba u Ninu, kustosica izložbe Marijana Ramov naglasila je kako se kroz njihova sudjelovanja na dva Ljetna salona HDLU-a, šira ninska javnost ipak imala priliku već upoznati s malim dijelom njihovog rada. Govoreći o Wolfgangu Brenneru istaknula je kako je Brenner vrstan likovni kritičar, akademski slikar koji je duži niz godina predavao na Sveučilištu u Paderbornu na katedri za kulturologiju, likovnu umjetnost i restauraciju tekstila. uz to bio je i predavač na Ljetnoj Akademiji likovnih umjetnosti u Paderbornu i Dringenbergu potom predavač u Centru za vizualne umjetnosti u Dohi u Kataru te naposljetku na Goethe-Institutu u Solunu u Grčkoj.
U svom osvrtu na postav Ramov je istaknula kako Brenner u svojim radovima eksperimentira, ali i dalje slijedi tradicionalne stilove, materijalizira osobnu percepciju svijeta, postavljajući pitanja dvosmislena ili ne, no ne odgovarajući na njih zbog čega svakog promatrača koji se nađe pred njegovim radovima uvlači u određenu interakciju sa slikom i dodatno propitivanje osobnog shvaćanja okoline u kojoj se nalazimo.
Wolfgang Brenner izlagao je na brojnim njemačkim i međunarodnim izložbama od 1970 -ih. godina. Velik broj njegovih radova višestruko je nagrađivan te su dio renomiranih umjetničkih zbirki. Dagmar Venus aktivna je samostalna umjetnica i fotografkinja u čijem je fokusu dugi niz godina umjetnička fotografija. Igrom oštrine i zamućenja, svijetla i sjene, refleksijom kroz vodu ili slične materije, njene fotografije odišu neobičnim pogledima i perspektivama. To su zaboravljena, devastirana, napuštena i tiha mjesta koje ona svojim radovima naprosto trga od zaborava i daje mi neku vrst novog života.
O njihovom dugogodišnjem kreativnom radu u svom osvrtu predsjednik HDLU-a Zadar te osobni prijatelj autora Dragan Jelavić rekao je kako Wolfgang koristi razne materijale i tehnike te čim god rukuje – predmetima, papirom, bojom, u slikarstvu, crtežu, tehnologiji sitotiska, fotografiji – uvijek radi slojevito. On svoje djelo gradi i gradi od temelja. Njegova umjetnost nije prolazna, spontana. Dobro je osmišljena, izgrađena i pomno sastavljena. Istražiti djela Wolfganga Brennera znači započeti estetsko putovanje, znači eksperimentirati s mislima i zamišljenim slikama, isprobati interpretacije no jednako tako i ostaviti stvari koje se ne mogu interpretirati onakve kakve jesu.
Za fotografiju Dagmar Venus Jelavić je rekao kako se u njima puno toga može vidjeti, ali malo prepoznati, jer se pri pomnijem ispitivanju niže razine uglavnom pokazuju sjenovitima, teško ih je interpretirati, teško ih je identificirati i klasificirati. Istodobno dolazi do odstupanja između jasno naglašenog i oštro oblikovanog prednjeg plana, koji je ulaz u nešto dublje što je zamućeno i spužvasto ili vidljivo, no sugerira potpunu beznačajnost. Fotografije Dagmar Venus, koje na prvi pogled izgledaju tako jasne i šarene, one postavljaju pitanja i omogućuju vam da pogledate iza kulisa i tražite odgovore.
Posljednje četiri godine Dagmar Venus i Wolfgang Brenner članovi su i zadarskog HDLU-a vrlo aktivni i u likovnom životu zadarske regije. Svojim radovima predstavljali su se u Almayer art-u Zadar, Galeriji Đini, godišnjim izložbama HDLU-a u Gradskoj loži Zadar te na ljetnim salonima HDLU-a u Baroknoj kući u Ninu.
Izložbu njemačkih umjetnika koju je otvorila Marijana Ramov posjetitelji galerije Višeslav moći će je razgledati do 31. kolovoza.