Akademik Igor Rončević izložio je u zagrebačkoj Gliptoteci novi ciklus. Radovi su nastali u protekle dvije godine, a naslovio ih je “Zlato i srebro Zadra” kako bi još izravnije uputio na činjenicu da stvaralačko načelo gradi na postmodernističkim premisama na kojima je i izgradio status jednog od “najapstraktnijih u generaciji hrvatskih postmodernista”, piše Večernji list.
Izloženo je 25 radova u tehnici akrilne boje, slike su tradicionalno nabijene jakim koloritom, serijalne, i na svakoj od njih vidljiv je motiv neodoljivo nalik na zadarske Morske orgulje, svakako jednom od zadarskih blaga i hommage gradu u kojem slikar živi i stvara. No malo to ovako na prvu ima veze s povijesnim nazivom Zlato i srebro Zadra posuđenim od glasovite zbirke sakralne umjetnosti crkve sv. Marije.
– Likovni postav je koncipiran u horizontalni niz u kojem se radovi filmskom trakom vizualno pokreću u prostoru, a jednakim distancijama između svakog eksponata dobiva se ta ritmička komponenta. Rončević je ovdje koloristički maestralan, na ovoj koncepciji ta se njegova sastavnica čita možda najefikasnije – kazao je autor izložbe Milan Bešlić pa se nadovezao na sam naziv izložbe objasnivši:
– Njime se podcrtava ta identitetska, ishodišna točka Rončevićeva djela ukorijenjenog u hrvatsku baštinu. Naime, naslov ciklusa ističe njegovu slikarsku komponentu koja se veže za veliku europsku slikarsku tradiciju. Jer kako su Zlato i srebro Zadra kapitalno djelo od nacionalne važnosti, tako i sjaj Rončevićeva majstorstva podvlači to da je on slikar koji se ukorjenjuje u vlastitoj slikarskoj baštini koja je po svojim vrijednostima i kršćanska i hrvatska i europska.
Akademik Rončević rođen je 1951. u Zadru. Ostvario je pedesetak samostalnih i sudjelovao na stotinjak skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.