U Istri, u pitoresknom gradiću Svetvinčenat održava se 23. po redu edicija međunarodnog Festivala plesa i neverbalnog kazališta. Od 22. do 24. srpnja u večernjim satima na tri pozornice odigrat će se predstave iz Italije, Francuske, Belgije, Velike Britanije, Slovenije, Slovačke i Hrvatske.
Dan otvorenja rezerviran je za izvedbu predstave Geometrija daha španjolske autorice Laure Aris Alvarez u izvedbi Zagrebačkog plesnog ansambla, Ruins predstavu iz Velike Britanije, te Klown Zadarskog plesnog ansambla autorice i izvođačice Matee Bilosnić. Predstava Klown je premijerno izvedena na festivalu suvremenog plesa Monoplay 2020. godine i od tada je igrala desetak puta po Hrvatskoj, a planiraju se uskoro i inozemna gostovanja.
Klown je hvaljena i atraktivna multimedijska plesna predstava mlade Zadranke Matee Bilosnić. Na temelju arhetipskih figura dvorske lude i klauna, Bilosnić stvara autentičnu scensku osobnost, neoklauna koji spaja elemente suvremenog plesa, klaunerije, kabareta i pop-koncerta. Zaigrano i virtuozno izvodeći tekst, glazbu i pokret, Klown propituje granice između stvarnosti i virtualnosti. Zabavljajući sebe i publiku, Klown se bavi utjecajem društvenih mreža na mentalno zdravlje pojedinca, problematikom umjetne inteligencije, digitalnom revolucijom te otvara pitanja o svijesti i istini. U ovoj emotivno nabijenoj izvedbi, Klown traži smisao svojeg postojanja pozivajući publiku da učini isto.
Matea Bilosnić je multimedijalna umjetnica čiji se rad temelji na suvremenom plesu i kazalištu. Diplomirala je na Salzburg Experimental Academy of Dance u Austriji. Kao slobodan umjetnik, članica je Zadarskog plesnog ansambla s kojim surađuje kao koreografkinja, izvođačica, fotografkinja i snimateljica. Dio je produkcijskog tima Stream Zadar edukativne platforme i selektorica i kordinatorica Monoplay festivala suvremenog plesa. Osim u Hrvatskoj djelovala je i Sloveniji, kao dio plesnog ansambla En Knap s kojim dijeli grupnu Župančičevu nagradu za doprinos u kulturi grada Ljubljane. Kao koreografkinja i oblikovateljica scenskog pokreta surađuje s mnogobrojnim kazalištima u Hrvatskoj: Kazalište Marina Držića, Teatar &td, Gradsko kazalište Trešnja, Kazalište Komedija, Kazalište Kerempuh…
Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta za predstavu Gozd – danse macabre za najbolje koreografsko ostvarenje. Osim plesom i kazalištem bavi se video radom i produkcijom glazbe.
Festival u Svetvinčentu i Tjedan suvremenog plesa su najprestižniji festivali u Hrvatskoj i regiji, zatim slijede festivali u Zadru, Karlovcu, Rijeci. Na svima je Klown sudjelovao s velikim uspjehom prihvaćen od publike i kritike. Stvaranje i izgradnja repertoara je značajan zadatak Zadarskog plesnog ansambla kojim se doprinosi decentralizaciji i profesionalizaciji plesne scene u Hrvatskoj. Projekti Zadarskog plesnog ansambla potpomognuti su od Zaklade Kultura nova.