Otok Pašman uskoro će dobiti moderno trajektno pristanište u Tkonu za jednu od najkraćih prekomorskih veza s kopnom.
Za nas otočane to ništa ne znači. Nama je samo most rješenje i jedina čvrsta veza, isključiv je bio u svom komentaru viđenog prizora predsjednik jednog od otočkih mjesnih odbora.
Onda više neće biti otočana, reakcija je s druge strane koju nije teško argumentirati s već viđenom realnost u kojoj će prevagnuti došljaci kojima će domicilni prodavati djedovinu.
Idila i prirodna ravnoteža otoka Pašmana već je narušena i udaljena od održivog razvoja. U Dobropoljani, primjerice već je izgrađeno novo apartmansko naselje kojeg nazivaju „mali Zagreb” s jedne strane, dok na drugoj vile grade Slovaci.
Mjesne plaže, pa čak i one najveće uvale kao što je Vrulja u Mrljanim i Lokva u Neviđanima, ljeti postaju tijesne.
O Ždrelcu je suvišno govoriti koliko je raširen na nekoliko lokaliteta. Tamo je izgrađeno novo, tada vikend naselje nakon što je Pašman s Ugljanom povezan s mostom. U samom Ždrelcu zimi je jako malo ostalo autohtonog stanovništva. Pašman je najveće mjesto, sjedište općinske vlasti u kojem je apartmanizacija nešto bolje raspoređena. Tkon koji ima svoju općinu na sreću nema toliko mjesta za širenje – osim s donje strane otoka koja je nagrižena bespravnom gradnjom. Pohvalno je što je dosadašnja općinska vlast ulagala u obnovu tradicionalne gradnje.
U Tkonu je izgrađeno novo trajektno pristanište otoka Pašmana. Uloženi su milijuni kuna, da bi ista ta Država iz luksuza gradila mosta i ukinula Jadroliniju. Ali sve je moguće.
Je li most HDZ-ova politika na Pašmanu s obzirom na to da se promocija najnovije studije za most pojavila uoči izbora. Sudeći prema izjavi prvog zadarskog HDZ-ovca ne bi se reklo. Predsjednik ŽO Božidar Kalmeta, u intervjuu za Slobodnu Dalmaciju, na pitanje Pašmanski most: da ili ne, odgovorio je kako je „on za ono što misle otočani”. Politički je to mudar odgovor koji upućuje i na referendum.
Međutim, bivši ministar mora Kalmeta upozorava na posljedice mosta na Viru. Pametnom dosta. Ali ne i HDZ-ovoj vlasti Pašmana i Ministarstva mora koja je platila skoro milijun kuna konzultantima da izrade studiju predizvodljivosti. Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., trebali su do kraja prošlog mjeseca završiti svoju studiju. U Ministarstvu su zaboravili kako postoji studija i idejno rješenje našeg stručnjaka za mostogradnju, pok. Jure Radića s početka ovog stoljeća.