Zadarska Liburnija očitovala se na jučerašnje priopćenje gradske vijećnice Marjane Botić, koja je predložila uvođenje kružne autobusne linije koja bi prolazila kroz Ulicu Franje Tuđmana.
– Prilikom uvođenja nove linije u javnom prijevozu nužno je kao prvi korak odrediti CILJANU SKUPINU potencijalnih korisnika (putnika).
Za slučaj uvođenja predložene kružne linije (Kolodvor – Ul. Dr. Franje Tuđmana – Put Dikla – Diklo – Žmirići – Bokanjac – Bili Brig – Ploča – Arbanasi – Kolodvor) vrijeme vožnje jednog polaska iznosilo bi po našoj procjeni oko 100 minuta. Isto vrijeme vožnje i za obrnuti smjer iznosilo bi također oko 100 minuta. S obzirom da je trenutno u javnom gradskom prijevozu učestalost najvećeg broja gradskih linija svakih 20-30 minuta to podrazumijeva da bi za održavanje dvije predložene linije s učestalošću polaska svakih 30 minuta bilo neophodno uključiti barem sedam dodatnih autobusa i zaposliti barem 20 dodatnih vozača.
Zemljopisni položaj Grada Zadra odnosno položaj temeljnih institucija koji determiniraju prometnu potražnju, uvjetuju da je optimalna organizacija gradskog prijevoza putnika na način uspostave tzv. radijalnih linija. Upravo radi najčešćih potreba naših građana, postojeće linije su uspostavljene kako bi na optimalan način zadovoljile najveći broj naših korisnika. Temeljne institucije koje uvjetuju prometnu potražnju na području Grada Zadra su: Kolodvor Zadar, Poluotok (Mala Pošta – stajalište koje je najbliže moguće za posjetitelje Poluotoka), Puntamika (dvije srednje škole + plaža u ljetnoj sezoni).
Postojeće linije omogućuju stanovnicima svih naselja na području Grada, u optimalnom vremenu dolazak do svog najčešćeg odredišta. Sva naselja na području Grada (Diklo, Novo Naselje, Bokanjac, Plovanija, Bili Brig, Crno, Crvene Kuće, Ploča, Dračevac, Arbanasi, Poluotok, Puntamika, Belafuža) na najkraći mogući način povezana su s najčešćim odredištima (Mala Pošta, Bolnica, Kolodvor). Ukoliko tehnički nije moguće direktno povezati svako naselje sa svim ključnim odredištima (npr. Dračevac i Bolnicu), omogućili smo našim korisnicima mogućnost presjedanja. U slučajevima opravdane potražnje uveli smo i tzv. direktne linije kao što su: Bili Brig – Plovanija – Puntamika, Bokanjac – Novo Naselje – O.Š. Bartol Kašić, Dračevac – Ploča – O.Š. Krune Krstića.
Obzirom na dugogodišnje redovito praćenje zahtjeva svih naših korisnika i stalne kontakte s predstavnicima mjesnih odbora, mišljenja smo kako bi uvođenje predloženih kružnih linija (koliko god to dobro zvučalo) predstavljalo nepotreban, neopravdan i znatan dodatni trošak gradskog prijevoza.
Uvođenje predloženih linija dovelo bi do 50 %-tnog povećanja troškova trenutnog gradskog prijevoza.
Po našim dosadašnjim analizama, saznanjima, inicijativama mjesnih odbora i putnika, mislimo kako bi popunjenost autobusa na predmetnim linijama bila doslovno zanemariva, a niti ne naziremo ciljanu skupinu putnika koja bi imala korist od uvođenja predložene linije.
Predlažemo eventualna, dodatna financijska sredstva koja bi bila neophodna za novonastale troškove uvođenja predloženih kružnih linija iskoristiti odnosno upotrijebiti za povećanje učestalosti postojećih polazaka. Procjenjujemo da bi se na taj način učestalost polazaka s najvećeg broja gradskih naselja (Diklo, Belafuža, Bokanjac, Bili Brig, Dračevac itd.) mogla skoro prepoloviti (s trenutnih 20-30 minuta vrijeme polazaka svesti na svakih 15-20 minuta), stoji u odgovoru Liburnije.