Ravnatelj Županijske lučke uprave Davor Škibola najavio je na Radiju 057 dovršetak svih radova u zadanom roku, unatoč izgubljenim danima zbog loših vremenskih uvjeta. Među brojnim projektima koje ova županijska ustanova provodi je, podsjetimo, i uređenje uvale Jazine.
– Loše vrijeme neće puno utjecati na rokove, svi radovi koje smo započeli prošle i ove godine idu svojom dinamikom. Prošle godine smo završili puno projekata, ove godine ćemo završiti preostale, a neke nove otvaramo, kaže Škibola.
Županijska lučka uprava Zadar prva je u državi povukla sredstva iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, na što je ravnatelj Škibola posebice ponosan.
– Kroz taj program osigurano je 32 milijuna kuna za luku Tkon. Natječaj je proveden, počinju radovi i zadvoljni smo što će se napokon omogućiti kvaltietno odvijanje trajektnog prometa na relaciji Biograd – Tkon. Drugi projekt iz ovog programa, vrijedan 30 milijuna kuna, je izgradnja lukobrana u Salima. Za ovaj projekt smo pred potpisom ugovora te nakon dovršetka studije izvodiljivosti očekujemo povlačenje novca, kaže Škibola.
Realiziranjem navedenog projekta luka Sali će biti mnogo zaštićenija te time i mnogo sigurnija za smještaj brodova u luci. Također, povećat će se kapacitet luke za smještaj plovila. Što se tiče Tkona, radi se o trećoj luci po broju prevezenih putnika i vozila u Zadarskoj županiji. Projekt se odnosi na izgradnju trajektnog pristaništa koji se sastoji od gata s 2 veza, ukrcajno-iskrcajnog prostora i ukrcajnog čekališta, platoa pristaništa koji omogućuje ukrcaj i iskrcaj vozila, podmorskog propusta za cirkulaciju mora između vanjskog i unutarnjeg akvatorija te platoa ukrcajnog čekališta i parkirališta.
– ŽLU Zadar prošle je godine investirala 16,3 milijuna kuna u lučku infrastrukturu. Spomenimo luku Petrčane s ulaganjem od 4 milijuna kuna, gat u Turnju vrijedan 3 milijuna, luku Pag s 2,3 milijuna kuna, kamenoklesarske radove u Jazinama vrijedne milijun kuna, po 800 tisuća kuna za Mandre i pristan u Salima…
Osim o infrastrukturi, ŽLU Zadar skrbi o lukama otvorenima za javni promet. Iako se većina nautičkog prometa događa u privatnim marinama, nije zanemariv broj ni onih koji dolaze upravo u ove luke.
– Zarada od prometa u lučicama koje su pod našom nadležnoću kao što su Sali, Ist, Molat… u prošloj je godini bila oko 2,4 milijuna kuna. Očekujem da ćemo tu razinu zadržati, a vjerojatno i povećati za koji postotak, najavljuje Škibola.