Iz Turistička zajednica grada Zadra koja je zajedno s TZ Zadarske županije, sudjelovala je protekloga vikenda na najvećem turističkom sajmu u SAD-u – New York Travel Show, medijima je upućeno PR objava.
Sajam se tri dana održavao Javits centru na Manhattanu. Na velikom zajedničkom štandu Hrvatske turističke zajednice turizam grada Zadra i Zadarske županije zajednički su predstavljali Mario Paleka, direktor TZG Zadar, te voditeljica Ureda te TZ Helena Rogić koja je s Inom Sikirić Ivčić, voditeljicom Ureda županijske TZ, bila zadužena za poslove organizatora i informatora na štandu.
New York Times Travel Show obišlo je u tri dana više od 35.000 posjetitelja koji razgledavaju ponudu više od 700 izlagača iz 175 zemalja svijeta. S obzirom na toliki broj izlagača – turističkih nacionalnih i lokalnih asocijacija sa svih kontinenata te turističkih agencija različitih formata – jasno je da je njujorški sajam “must be” mjesto za svaku zemlju i ozbiljnu agenciju koja se bavi turizmom, pogotovo zato što je američko turističko tržište izrazito snažno i veliko, a američki turisti važe kao izuzetno dobri potrošači i gosti željni avanturističkih izazova, kulture i povijesti destinacija u koje putuju, lokalnih gastronomija i drugih autohtonih posebnosti.
U cijelom tom interesu za Hrvatsku “zadarski kantun” je bio posebno dobro posjećen i to ne samo prvog dana sajma, tzv. „B2B” dana (business to business) rezerviranog samo za poslovne subjekte i tvrtke tijekom kojeg se ostvaruju kontakti i dogovaraju poslovni aranžmani, već i druga dva dana kada je sajam otvoren za građanstvo – potencijalne turiste. TZ Zadar je lani prvi put bila prisutna na ovom njujorškom sajmu, a zbog toga ili ne broj dolazaka i noćenja američkih turista u 2019.g. Zadru porastao je za 14 posto u odnosu na godinu ranije, pa je tako lani u našem gradu boravilo 19.480 gostiju iz SAD-a koji su ostvarili 42.184 noćenja.
Veliki interes posjetitelja The New York Timesa Travel Showa zadarskom dijelu HTZ potaknut je i ciljanom marketiškom kampanjom TZG Zadra na Twitteru za trajanja sajma, ali i činjenicom da je lani The New York Times kroz pero svog kolumnista Davida Farleya rangirao Zadar na 11. mjesto od 52 kojeg taj ugledni list početkom svake godine upravo pred ovaj sajam preporučuje u rubrici “obavezno posjetiti”. Utjecajni Farley je, inače, bio i gost na prezentaciji koju je TZ Zadra u suradnji s restoranima Foša, Bastion i Kornat priredila za turističke agente i novinare u poznatom restoranu Felidia američke gastronomske TV zvijezde i uspješne poslovne žene talijansko-hrvatskih korijena Lidije Bastianich, dva dana prije početka sajma.
Inače, glavni trendovi u putovanju Amerikanaca u prošloj godini su multi generacijsko putovanje, otkrivanje novih destinacija i autentičnih iskustava „Live Like A Local” iskustvo, „transformacijsko” putovanje, odgovorni turizam, aktivni turizam te krstarenja. Amerikanci u Hrvatskoj posebno vole posjete prirodnim i kulturnim atrakcijama s naglaskom na UNESCO lokalitete, nautički turizam, aktivni odmor te posebno posjete lokacijama gdje je snimana poznata HBO serija Game of Thrones, ali i eno-gastronomska iskustva.
Uz Zadrane u New Yorku su hrvatski turizam predstavljale i turističke zajednice grada Zagreba, Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske i Ličko-senjske županije. Iz Županijske TZ dobili smo troškove nastupa na sajmu u NYC:
Uz sam nastup imamo i 15-minutnu prezentaciju za cca 50 ljudi na samome sajmu. Trošak zakupa pozornice je 250$.
Troškovi štanda:
FREEMAN RENTAL
4ft skirted table $348.05/each for six tables – $2,088.30
50 inch monitor @ $450/daily x 3 days – $1,350
Floor stand @ $200/daily x 3 days – $600
Delivery and Pick up charge $200 – $200
Electrical Labor Install – 1 guy for estimated 1 hr at $350 (estimated) – $350
Electrical Labor Dismantle – 1 guy for estimated 1 hr for $350 (estimated) – $350
Subtotal from Freeman – $4,938.30
+ NY State Sales Tax for Freeman Rentals – $438.27
FREEMAN Booth Design Total incl. NY sales tax (8.875%) – $5,376.57
JAVITZ – Electric est $1,000 (plus NY State Sales Tax) – $1,088.75
ANYTHING DISPLAY (platno s vizualima) – $491,20
BOOTHS RENTAL – $11,070 (vec ranije usuglaseno)
TOTAL incl. NY sales tax – $18,026.52
Ukupni okvirni trošak: $18.026,52 + HR PDV odnosno 3.004,42$ + PDV po suizlagaču. To je naravno tejk dijelić troškova kojeg je imalo zadarsko turističko izaslanstvo na sajmu u New Yorku