Glavna zadaća svakog djeteta je biti dijete – igrati se, također, svakom djetetu je veoma važno učiti i rasti kako bi sutra preraslo u potpuno razvijenu ličnost. Djeca istražuju svijet oko sebe sa svim svojim osjetilima. Imaju urođen nevjerojatan dar mašte i kreativnosti koji često nestane tijekom života nakon što ih se godinama uporno stavlja u određene društvene okvire. I dok sva djeca uživaju u igri, nerijetko učenje povezuju s negativnim osjećajima jer misle da isključuje igru. Ali to ne mora biti tako. Što ako je učenje igra? Ako pustimo mašti da brojevima pridruži epitete, uloge nesvojstvene brojevima. Zašto ne bi „dvica” i „osmica” podijelile tortu od jagode?
Čak i matematika, koja se čini toliko ozbiljnom da jednostavno ne može u njoj biti ničeg razigranog, može se naučiti kroz igru. U školi mentalne aritmetike Malac Genijalac, brojevima zaista dajemo razno razne uloge, ovisno o situaciji u kojoj se naši brojevi nalaze, ali nemojte misliti da se samo igramo s njima.
Djeca se kroz program mentalne aritmetike upoznaju s brojevima na bitno drugačiji način nego što je to u redovnoj školi. Određeni raspored kuglica na abakusu konkretizira pojam broja – svaki se broj može zapisati, vidjeti, opipati i čuti. Prilikom učenja rada na abakusu velika se važnost pridaje položaju i pravilnoj upotrebi prstiju kojima se pomiču kuglice, jer pokreti koji se uče na “fizičkom” abakusu također se koriste i na zamišljenom. Vrlo se rano s fizičkog abakusa prelazi na zamišljeni abakus, odnosno mentalnu fazu programa, u kojoj djeca vizualiziraju abakus i rješavaju zadatke upotrebom mentalne slike abakusa i vlastitih prstića. Na početku se mentalno rješavaju zadaci u pisanoj formi u neograničenom vremenu, zatim učitelj određuje tempo čitajući zadatak (auditivno računanje). Naposljetku se prelazi na anzan, vježbe koje se izvode uz pomoć posebne web platforme gdje se brojevi s kojima računamo izmjenjuju velikim brzinama.
Sam anzan podrazumijeva podijeljenu pažnju, u smislu da dok registriramo brojeve na ekranu, moramo ih pretvoriti u slike, odnosno položaj kuglica, dok paralelno tome angažiramo potreban algoritam. Naravno, u početku, kada su brzine i dalje na nezavidnom nivou, ti procesi se mogu odvijati jedan za drugim, ali kako vrijeme postaje važan parametar, neke procese obavljamo istovremeno. Ali to nije jedini izazov! Naši Malci nakon kratkog vremena uspijevaju zadržati fokus i mentalno računati i dok skakuću na jednoj nozi, dok ih drugi pokušavaju omesti, a neki čak i odgovaraju na pitanja i sudjeluju u razgovoru dok istovremeno računaju velikim brzinama. Podijeljena pažnja (multitasking) podrazumijeva sposobnost mozga da obavlja dvije radnje istovremeno i kao takvu je treba vježbati, a vježbanje podijeljene pažnje trening je koji nas čini produktivnijim i uspješnijim.
Originalni japanski Hikari program kod djece simultano angažira obje polutke mozga, istovremeno kod djece razvijajući samopouzdanje i samopoštovanje. Čak i najsramežljivija djeca, kako se osamostaljuju u mentalnom računanju, bivaju sve glasnija u natjecanju s vršnjacima. Malac Genijalac je škola za djecu koja se vole igrati, koja vole učiti, koja se ne boje matematike, koja vlastite greške prigrle i iz njih uče, za djecu koja se raduju i smiju, za djecu koja misle i zaključuju, za djecu koja maštaju, Malac Genijalac je za svu djecu svijeta jer sva djeca mogu ovako učiti.
Malac Genijalac – ZA DJECU KOJA MIJENJAJU SVIJET
Prijave na besplatni ogledni sat su u tijeku, požurite jer nastava počinje u veljači.
Kontaktirajte nas putem naše Facebook ili Instagram stranice Malac Genijalac Zadar, pozivom ili porukom na +385994681333, e-poštom: [email protected].
Za više informacija posjetite www.malacgenijalac.hr.