Završili su radovi na obnovi Rive u sklopu projekta „Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar-Poluotok” čija je ukupna vrijednost 8.8 milijuna eura od čega 7,5 sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda, a 1,3 milijuna eura nacionalni doprinos. Na nedavno održanoj završnoj konferenciji, ovaj je projekt ocijenjen kao jedan od najuspješnije provedenih EU projekata na području Zadarske županije, a kako im je to pošlo za rukom objasnio je Željko Knežević, ravnatelj Lučke uprave Zadar, koja je bila nositelj ovog projekta:
– Bili smo brzi i uspješni, predviđeno je bilo trajanje projekta od 27 mjeseci, a mi smo to napravili za 24. Imali smo izvrsne izvođače i nadzor, a naši djelatnici LUZ-a odnosno tim koji je bio uključen u cijelu priču bio je dobar i fokusiran, objasnio je Knežević.
– Najveći izazov s kojim smo se suočili, negdje kad sam stupio na dužnost ravnatelja, u kolovozu 2022., je izgradnja novog mula jer je stari bio toliko oštećen. Mi smo u godinu dana dobili novi mul duži za 15 metara i lanternu koja je bila po želji konzervatora i projektanta.
Zadarska riva jedan je od simbola grada te je sentimentalnu povezanost građana trebalo uzeti u obzir.
– U više sam navrata spomenuo kako svi Zadrani imaju priču o zadarskoj rivi, prve ljubavi i prve šetnje, a moj prvi posao bio je u tvrtki koja se bavila organizacijom izleta pa sam često bio na Rivi po zadatku.
Dinamika radova bila je raspoređena na faze, a izvješća za javnost stizala su redovito.
– Radovi su krenuli od Sveučilišta, što dalje od Orgulja, upravo zbog sezone da ne bi smetali turistima i da Riva što većim dijelom bude dostupna za šetnju. To je bila prva faza, do Hotel Zagreba, a nakon toga od hotel Zagreba do mula, te treća faza od mula prema Orguljama i mul je bio zadnji korak.
Osim Obale kralja Petra Krešimira IV dio projekta je i rekonstrukcija Liburnske obale.
– Obnova Rive nije jedini dio ovog projekta, mi smo radili i na drugoj strani, radila se Liburnska obala u tri faze gdje smo rekonstruirali gotovo cijelu infrastrukturu i riješili problem oborinskih voda. Napravili smo i tri nova ormarića za distribuciju vode i struje koje smo pripojili postojećim pa ih je sada sedam. Također je napravljeno i popločenje 600 metara te obale, a Obale kralja Petra Krešimira oko 900 metara i sve u širini oko 6 metara.
Lučka uprava Zadar trenutno provodi niz drugih projekata.
– Jedan od najbližih je posljednja faza izgradnje ribarske luke Gaženica koja je u sklopu Putničke luke Gaženica, a paraleno se događa velika investicija u Lamjani gdje završavamo poslovnu zgradu i hangar koji će biti u službi naših ribara. Zatim se ozbiljno hvatamo teretne luke Gaženica gdje imamo obaveze održavanja infrastrukture, obale i produbljivanja dna, objasnio je Knežević.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Lučke uprave Zadar.