S Uskršnjom regatom na Hvaru od 24. do 27. ožujka kreće ORC Kup Hrvatske 2010. Serija natjecanja za posade krstaša prema ORC International sustavu premjeravanja ove će godine obuhvatiti šest regata:
23.03 – 27.03. Uskršnja regata, Hvar, JK ANA
16.04 – 18.04. Slovakia Grand prix, Primošten, JK Val
19 – 26.06. ORCi Prvenstvo Hrvatske, Cres, SCOR
11 – 12.09. ORC Vega-Sponzor Cup, Pula, YC Vega
18 – 19.09. Zadarski kup, Zadar, JK Uskok
Studeni, ORCi Kup, Biograd, YC Biograd
Premijerno izdanje prošle je godine pobralo sve pohvale jedriličara. Pobjednik Kupa Hrvatske u poretku kormilara skupine B Frane Barbieri smatra: „ORC Kup Hrvatske izvrsna je ideja, koja je natjecanje krstaša u Hrvatskoj digla na jednu novu razinu, dala je sezoni početak i kraj, sportski okvir koji nam je nedostajao. Ovo natjecanje ima odličnu perspektivu i vjerujem da će se s godinama razvijati.”
Uskršnja regata jedna je od najpopularnijih regata za ORC International u kalendaru HJS-a, u prvom redu zahvaljujući velikom trudu kojeg organizatori ulažu kako bi regata bila organizirana na svjetskoj razini. Utorak 23. ožujka dan je predviđen za službene prijave, prvi dan natjecanja je srijeda 24. ožujka. Tijekom tri dana, od srijede do petka, predviđeno je šest Štap jedrenja, koji će odlučiti o sudionicima subotnjeg finala na istim jedrilicama.
Prošle godine Uskršnju regatu pobijedila je posada Karla Kureta (Labud, Split). Zasad najavljena konkurencija slična je lanjskoj. Prvi cilj svih posada je ulazak u finale u kojem će se nadmetati za vrijedne nagrade koje je organizator i ove godine pripremio. Uskršnja regata praktički je jedina regata u Hrvatskoj s novčanim nagradama. Pobjednik će kući otići sa 75 000 kuna.
ORC International jedini je sustav premjeravanja kojeg priznaje Svjetski jedriličarski savez, odnosno po kojem se održavaju svjetska i europska prvenstva. U Hrvatskoj se primjenjuje zadnjih desetak godina. Osnovna ideja svakog sustava premjeravanja je izjednačiti različiti jedrilice i time omogućiti posadama izjednačeno natjecanje, bez obzira na veličinu i karakteristike jedrilica.
Svaka jedrilica ima svjedodžbu koja govori o teoretskim brzinama koje bi jedrilica trebala u određenim uvjetima postizati. Nakon odjedrenog plova uz pomoć računalnog programa dobivaju se korigirana vremena jedrenja koja određuju poredak natjecatelja, bez obzira na redoslijed kojim su u realnom vremenu ušli u cilj.