Svi kojima je Košarkaški klub Zadar u srcu s nestrpljenjem iščekuju ishod dva procesa, koji su u tijeku i koji su od iznimne važnosti za klub. Jedan je slaganje momčadi za povratničku sezonu u regionalnoj ligi, a drugi, u ovom trenutku još i važniji, proces preoblikovanja kluba iz udruge građana u športsko dioničko društvo. Idealna je to prilika da se Zadar, nakon višegodišnjih turbulencija i problema, uzrokovanih najviše financijskim dubiozama, postavi na zdrave noge i okrene novu stranicu u svojoj povijesti koja će, nadaju se svi, biti ispisana mnogo ljepšim slovima i brojkama nego one posljednjih godina.
– Sve ide prema planu. U prvom krugu je Grad Zadar upisao milijun kuna, što je bio osnovni preduvjet da se krene u daljnji proces preoblikovanja. Trenutačno je u tijeku drugi krug, u kojemu dionice mogu upisati članovi kluba, kojih ima 254. Sve smo ih telefonski kontaktirali i obavijestili da imaju mogućnost i pravo upisa dionica. Tako mogu postati suvlasnici budućeg Š.d.d. KK Zadar, te eventualno sudjelovati u upravljanju kluba kao predstavnici malih dioničara ili kao većinski vlasnici, ukoliko netko kupi veći paket – izvijestio je o tijeku preoblikovanja Darko Kasap, zadarski dogradonačelnik i predsjednik povjerenstva za preoblikovanje kluba.
Cijena jedne dionice je 250 kuna, a proces upisa je vrlo jednostavan.
– Samo treba doći u Hypo banku sa članskom i osobnom iskaznicom i taj proces traje nekoliko minuta. Na taj se način, između ostalog, iskazuje i ljubav prema klubu te se pomaže njegovoj financijskoj konsolidaciji.
Iza nas je prvi dio drugoga kruga, koji traje do sljedećeg utorka, 14. kolovoza.
– Nakon toga ide treći krug u kojemu će svi oni, koji su u drugom krugu kupili dionicu ili više njih, imati priliku da eventualno povećaju svoj udio. U njemu ne mogu sudjelovati članovi koji nisu sudjelovali u drugom krugu. Možda je to malo nelogično, no tako je predvidio Zakon o športu, koji je pisan prema željama Hajduka.
No, zato će svi imati pravo upisa dionica u četvrtom krugu, koji će po mišljenju većine biti ključan.
– Taj će krug biti presudan. Peti također, ali četvrti iz razloga što je otvoren za sve fizičke i pravne osobe. Očekujem da će tada biti iskazan najveći interes, možda i od onih koji eventualno imaju želju za upravljanjem klubom, makar u jednom dijelu.
Interes navijača postoji
Već sada mnogi navijači iskazuju zanimanje za kupnjom dionica kluba i željno iščekuju spomenuti četvrti krug, koji počinje 3. rujna.
– U svakodnevnoj komunikaciji s ljudima prepoznajem volju i želju za sudjelovanjem u ovom procesu. Najprisutnija je želja za kupovinom makar jedne ili dviju dionica iz emotivnih razloga. Obično ljudi kažu kako će kupiti po jednu za sebe i dijete, kako bi sutra bili suvlasnici kluba. U tom je smislu javnost doista prepoznala važnost preoblikovanja za jedan od simbola našega grada. Evidentan je problem da je u vrijeme gospodarske krize i recesije ljudima teško izdvajati novce, ali usprkos tome mnogi navijači već sada pokazuju interes, a očekujem da će ih, kako se četvrti krug bude približavao, biti sve više. Uskoro će svi koji to žele imati priliku da postanu dioničari kluba, te u budućnosti kažu svoje mišljenje i eventualno sudjeluju u nekim odlukama važnima za klub – ističe Kasap.
Dakako, nakon četvrtog kruga uslijedit će još jedan vrlo važan dio procesa preoblikovanja.
– I peti krug će biti izuzetno važan. Dobili smo suglasnost Vlade Republike Hrvatske da će se porezne obveze kluba moći pretvoriti u dionice Grada. Evidentno je da će nakon petog kruga Grad Zadar biti većinski vlasnik KK Zadar, neovisno o četvrtom krugu, u kojemu se upisuje početni temeljni kapital od šest milijuna kuna. Moje je mišljenje da bi u konačnici bilo dobro da u većem dijelu klubom upravlja privatni kapital, koji će tu pronaći svoj financijski, ekonomski i gospodarski interes. U ovom je trenutku teško o tome govoriti, ali čini mi se da će biti interesa za prisutstvom privatnog kapitala u KK Zadar, što je svakako dobro. Ono što je posebno zanimljivo je da od ove godine treće mjesto u regionalnoj ligi nudi mogućnost plasmana u Euroligu. A to je automatski mamac, jer se otvara veliki marketinški prostor za budućeg vlasnika, ako ne ove, onda sljedeće godine – za kraj će zadarski dogradonačelnik.