Pacijent ima pravo na drugo mišljenje liječnika stoji u Zakonu o zaštiti prava pacijenata koji je donesen prije dvije i pol godine. Uostalom, ako je pacijent iz bilo kojeg razloga nezadovoljan uslugom može se žaliti.
Ako pacijent ni tada nije zadovoljan nadležno je Županijsko povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata, a ukoliko se problem ni tako ne riješi ide se na državnu razinu, moglo se saznati na okruglom stolu o zaštiti prava pacijenata održanom u velikoj vijećnici Doma županije.
Predsjednik Povjerenstva dr. Joško Pinjatela ustvrdio je kako pacijenti nisu dovoljno upoznati sa svojim pravima, niti sa Zakonom o zaštiti prava pacijenata, pa i ne kontaktiraju Povjerenstvo.
Povjerenstvo, smješteno je u zgradi Zadarske županije, postoji već godinu dana, a tamo su dostupne i brošure o pravima pacijenata. No, čini se da to malo tko zna. U godinu dana nisu zabilježene primjedbe.
– To ne znači da nije bilo pritužbi. Dva su razloga zašto mi nismo imali posla. Jedan je taj što pritužbu, kao prva instanca, rješava ravnatelj Opće bolnice ili Doma zdravlja, i oni sigurno u velikom postotku rješavaju stvar, procjenjuje dr. Pinjatela.
Važno je znati kako tijelo koje zaprimi pritužbu mora reagirati u zakonskom roku. To znači poduzeti mjere i obavijestiti o tome pacijenta. Ravnatelj mora odgovoriti u roku osam dana, Županijsko povjerenstvo ima na raspolaganju dva tjedna, a državno tijelo mjesec dana.
Pacijenti moraju znati da imaju pravo na drugo mišljenje liječnika, dakle, ne moraju se zadovoljiti, primjerice, s prvom dijagnozom ili terapijom.
– Pacijenti često dolaze nešto upitati, ali uglavnom se radi o pravima iz zdravstvenog osiguranja, a ne o njihovim ljudskim pravima kao pacijenta, navela je dr. Dubravka Finka, predsjednica Udruge za zaštitu prava pacijenata u Hrvatskoj i predstavnica inspekcije Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Tijekom okruglog stola osobita je pozornost posvećena pravima djece kod liječenja. Roditelji imaju pravo na informaciju, pravo na odluku o eventualnim agresivnim pretragama, obvezno pravo na posjetu svaki dan, samo su neke od informacija s kojima javnost nije u svim slučajevima najbolje upoznata.